EST. 2002

Jön a szuperhétvége: GP Misanóban és SBK a Nürnburgringen

A nyögvenyel?s indianapolisi hétvége után egyb?l Misanóban, a világ egy teljesen más szegletében vonul fel a gyorsasági vb három kategóriája: minden bizonnyal üdvözlik a résztvev? versenyz?k és csapatok a szervez? azon döntését, hogy alig pár nap alatt kell átverg?dniük az Államokból a rimini riviérára. Nem igaz, hogy nem lehetett volna ezt máshogy ütemezni, morognak többen, de hát ez van, a naptár könyörtelen és nem feltétlenül a logika mentén készül.

Talán az vigasztalja ?ket, hogy Misano valamivel emberközelibb helyszín, mint Indy volt, ahol a MotoGP legrosszabb arcát mutatta az extrém gumifogyás miatt nem éppen színvonalas versenyen, amire szánalmasan kevesen voltak kíváncsiak a helyszínen. Utólag talán örülhetünk, hogy senki nem sérült meg Indianapolisban, mert amilyen ütemben az els? abroncsok fogytak, komolyan benne volt a pakliban a nagyobb bukta. Az Adria-parton azért minden más, lesz néz?sereg is, ahogy illik, emberek, akik ismerik és szeretik ezt a sportot és szívesen jönnek egy olyan pályára, amit motorozásra találtak ki. Talán nem olyan szenvedélyesen, h?n szeretett, ikonisztikus helyszín ez, mint a Mugello vagy Brno, de azért Indianapolisnál nagyságrendekkel kellemesebb.

Üres lelátók és gumitörmelék Amerikában…

Míg a közönség nyilván összekapcsolja a sporteseményt egy adriai fürd?zéssel vagy egy riccionei görbe éjszakával, a versenyz?knek ilyesmire gondolniuk sem szabad. ‘Tudjuk, hogy itt a tenger és a rengeteg diszkó, de nekünk most komoly feladatunk van, a futamra és a bajnokságra kell koncentrálnunk’ – mondja Jorge Lorenzo, akit általában nem kell tizenkét ökörrel vontatni, ha klubéletr?l van szó. Két nagydíj óta nem állt dobogón sem a címvéd? spanyol, miközben Stoner eszeveszett, hármas gy?zelmi szériát produkált, így 243-199 arányban vezet az összetettben. Talán elnézi az olvasó a kincstári zsurnalizmust: ez most tényleg az utolsó szalmaszál J-Lo számára. Nem szabad kihagyni azonban a képletb?l az olaszok extramotivációját, pláne hogy Dovizioso és Simoncelli (174, illetve 80 pont a tabellán, nó komment kategória) a jöv?jükért is motoroznak.

Rossinak ugyan már nincs sok köze ehhez a szezonhoz, milyen szép is volna viszont, ha éppen a hazai pályán, Tavulliától egy macskaugrásra tudna… nyerni? Lehetséges ez vajon az éppen aktuális Ducatival? Szinte hihetetlenül hangzik – maradjunk annyiban, már egy dobogó is szép eredmény volna. Az ‘outsiderek’ számára nincs sok remény, de ez szintén nem újdonság. A versenynap utáni, hétf?i tesztelésen jönnek majd a fejlesztések, a hondások a 800-as motort szerelhetik, miután az ezres ‘meggy?z?nek bizonyult’ és a mérnökök éppen a laborban dolgoznak új alkatrészeken. A Ducatihoz visszakanyarodva, ha valahol, akkor itt esetleg kipróbálhatnának valami nóvumot egy szebb és jobb jöv? reményében.

…és egy m?vészkép a tavalyi misanói versenyr?l. Csak a sz?k család jött ki.

A Moto2-ben elmondható, hogy nagyon egyszer? lett volna Stefan Bradl számára egyszer?en elgaloppírozni a világbajnoki címig, Marc Marquez öt versenyen elért négy futamgy?zelme azonban újra nyitottá tette a kérdést. 193-165 az állás pillanatnyilag, még mindig a német javára, de a repsolos ellenfél elszántnak t?nik. Indianapolisban csodával határos módon sikerült felverekednie magát az élbolyba a 22. helyr?l, de ilyen megingásokat nemigen engedhet már meg magának Bradl. Reméljük, jó verseny lesz, sajnos akármilyen jó is lesz azonban, szomorú emlékkel kell szembenéznünk: tavaly Misanóban hunyt el Shoya Tomizawa… nyugodjon békében. Nem lesz jelen a török Sofouglu, aki Amerikában sérült meg, a helyén a japán a spanyol bajnokságban tündökl? japán Koyama indul a Technomag csapat színeiben.

Nico Terol megsemmisít? fölénnyel nyerte az indianapolisi futamot a 125-ben, a toronymagas esélyese ennek a felvonásnak is – de hát az idén búcsúzó kétütem? kategóriában sosincs bizonyosság. Zarco nagyon szeretné végre megszerezni els? nagydíj-gy?zelmét. Sebestyén Petinek Amerikában hat kört bírtak a gumijai, ennél csak jobban mehetnek a dolgok, remélhet?leg már egy Apriliával.

A virtuális térben az FTR bemutatja majd a CRT motor Aprilia-blokkos prototípusát: a sporteszköz maga nem lesz jelen, mindössze egy számítógépes prezentáció keretében tekinthetik meg az érintettek. A pénzt viszont majd valóságosan, és nem virtuálisan kell leszurkolni érte: 1,2 millió eurót kér egy darab motorért a konstrukt?r.

Superbike: ez már eld?lt?

Lesz azonban egy Superbike Német Nagydíj is a hétvégén, a Nürnburgringen – ezúttal egyetlen beharangozóban készülünk a prototípusok és a szériaszármazék motorok amúgy különálló versenyeire, tekintve, hogy a híresztelések szerint úgyis egy kézbe kerülhet a két sorozat – bár ígérik és fogadják, hogy bármit hozzon is a sors, meg?rzi majd önálló arculatát a két aszfaltos világbajnokság. Csak remélni tudjuk, hogy így lesz.

Ha egy országúti kerékpáros viadal lenne az SBK, akkor azt mondhatnánk: az üldöz?k az utolsó nagy hajrára emelkednek föl a nyergekb?l, és kezdenek a pedálok taposásába: az utolsó emelked?höz érkeztünk, a célvonal messze van még ugyan, de már belátható távolságra. Stratégia, hideg fej és id?beosztás kell, de bizony könnyen lehet, hogy még az sem lesz elég. Carlos Checa ugyanis legutóbb, Silverstone-ban egy félelmetes duplázással tovább növelte el?nyét két olasz üldöz?jével szemben, a Ducati elméleti teljesítmény-hátránya pedig valóban elméleti maradt olyan pályákon is, ahol kevesen fogadtak volna a vörösök eredményességére. 

343 pontja van a spanyolnak, 281 Max Biagginak, 272 pedig Marco Melandrinak – komoly lemaradás, ám tekintve, hogy idén még 200 bajnoki pontot osztanak ki, nem teljesen lefoutott a 2011-es idény. A négy etap közül az els? tehát a Nürnburgring, az a pálya, ahol – milyen érdekes – a fent felsorolt urak egyike sem nyert még soha. Nagy hajrá lesz az SBK-ban, érdemes követni – jelent?s el?nye birtokában Checa már biztonségi motorozással és egy-egy értékes helyezéssel is bajnok lehet, nyolc futamon azonban kis szerencsével még ez a lemaradás is ledolgozható. Biaggiéknak ehhez minden egyes felvonáson ott kell lenniük az elején, amihez persze a Laverty, Fabrizio, Haslam, Camier, Badovini, Haga, Smrz, Sykes (…) fémjelezte mez?nynek is lesz egy-két szava.

Versenyekre fel, hajrá magyarok!!!

ugrás fel