EST. 2002

Jön a Török Nagydíj

A török metropolisz, Isztambul mellett ezen a hétvégén folytatódik – a többhetes húsvéti szünet után – a gyorsasági motoros világbajnokság, a teljes sorozat leggyorsabb kanyarával, Melandri statisztikai diktatúrájával, a nagydíj el?estéjén még a török vámon vesztegl? új Yamaha-blokkal, szép magyar reményekkel és általában, a vébé minden kellékével. A pálya alighanem sok meglepetést tartogat pilótáknak, csapatoknak és gumisoknak egyaránt, hiszen ezen a ringen nem tesztelt senki az el?szezonban – szemben az eddigi helyszínekkel, a Losaillal és Jerezzel, amelyek stabil teszthelyszínek voltak.

Isztambulban még sosem futottak a 800-as MotoGP-k. A motorok tehát debütálnak, de most jön el az igazság pillanata a gumistáknak is, törökországi adatok ugyanis biztosan nincsenek a kis kompjútereikbe táplálva. És hogy kerek legyen a történet: tapasztalatok híján, magától értet?d?en az üzemanyag-fogyasztással kapcsolatban sincs semmilyen információ a csapatok kezében. Nincs más hátra tehát a szerepl?k számára, mint tartalmasan kihasználni a szabadedzéseket és empirikus úton megfogalmazni a beállításokat vasárnapra.

Valentino Rossi elmondása szerint kedvez az M1-nek, hogy nincsenek olyan részek, ahol tartósan 300 km/óra fölötti a sebesség. Az új er?forrás, amelynek tesztelését ezen a hétvégén is el?irányozta a Yamaha, csak nagy nehézségek árán jutott be Törökországba – ‘nehezebb ide behozni valamit, mint Malajziába’ kommentálta a helyzetet Davide Brivio. ‘Ha lesz valami újdonság, ki fogom próbálni’ mondta a Doktor, aki még nem nyert soha az Isztambul Parkban, hiszen az eddigi lebonyolított két királykategóriás nagydíjat Marco Melandri vitte. ‘Aggódni nem aggódom, az biztos, a japán mérnökök már tudják jól, mi tetszik nekem, és ha több lóer?t is kértem, azt biztosan nem a vezethet?ség vagy az er?leadás rovására találták meg’ így az éllovas Rossi.

A pálya büszkesége – úgymond – a világbajnokság leggyorsabb kanyaraként számontartott ív, amelyben a régi 990-esek 270-nel közlekedtek, ötösben, teligázzal. A koncentrált Nicky Hayden – akinek Dani Pedrosával egyetemben ínyére van Isztambul – szerint akár a hatodik sebesség sem elképzelhetetlen itt, ismerve a 800-asok kanyarvételi tulajdonságait. Az utolsó szakasz viszont gokartosan lassú, sokarcú helyszín tehát a Tilke tervezte aszfaltcsík.

A Ducati: talány, hogyan fog menni. A Bridgestone-okkal való összhangon sok múlik: masszív versenyz?kb?l mindenesetre nincs hiány: Capirossin és Stoneren kívül Barros is ott lesz. Suzuki, Kawasaki, bárki elkaphatja a fonalat a kékek és a zöldek közül is. Remek verseny reményében, nagy várakozásokkal, és még nagyobb kérd?jelekkel… jön a Török Nagydíj.

250

Jorge Lorenzo, akit sokan már a Yamaha MotoGP csapatába vizionálnak a Doki jobbjára (mellesleg Rossi szerint a csapatszellem maga a földi paradicsom jelenleg a hangvillásoknál és nemigen örülne a változásnak), Jerezben kit?zte a zászlaját. Hogy ugyanezt megtehesse a Mediterráneum keleti végében is, abban sokan próbálják majd megakadályozni minden, a sportszer?ség keretein belül elképzelhet? eszközzel. Maximális pontszámmal vezet a címvéd?, és bizony Isztambulban is esélyes. De bármi, bárki közbeszólhat: De Angelis, Barbera (ennek nagyon örülnénk!), a KTM-es duó, vagy a mindegyre belelendül? Bautista. Simoncelli bizonyára szeretne egy szép eredményt dedikálni Locatelli csapattársnak. Tóth Imi els? pontjait igyekszik majd megszerezni.

125

Legnagyobb lelkesedéssel a nyolcadliteresek futamát várjuk itt a Kárpát-medencében és persze a medencén túl: Talmácsi Gábor a harmadik 2007-es versenyen már explicit a világbajnoki cím esélyeseként száll síkra a pontokért. Aktuális helyezése és az eddigi két futamon mutatott harcossága egyaránt azzá teszik. A kategória alapos ismer?je, az ezüstéremig jutó Melandri szerint Talmácsiban minden megvan ahhoz, hogy bajnok legyen. A többiekb?l hiányzik valami. Ott van például Faubel, gyors, de folyamatosan nézel?dik jobbra-balra’. Ha valahol, akkor az isztambuli pályán a forgolódás biztosan kizökkenti majd a csapattárs spanyolt (ami nem baj), ezen a hétvégén ugyanis a folyékony vezetés elengedhetetlen a sikerhez. Lukas Pesek óriási csatában bukta a Spanyol GP-t, most biztosan f?ti a csehet a gy?zni akarás. Mattia Pasini esete az abszurd kategóriába tartozik, szerencsecsillaga innen már csak felfele ívelhet. Hogy valaki alatt két motor menjen tönkre egy kör alatt, olyan még a kalendáriumban sincsen. Ne feledjük, a magyar delegáció tagjai erre a víkendre Kovács Niki és Gy?rfi Alen is, szabadkártyásként.

Hajrá magyarok!!!

Tévé

Szombat, április 21.

Eurosport, 13.00 MotoGp id?mér? (él?);
14.15 250, id?mér? (él?)

Vasárnap, április 22.

m1, 10.55 TS – 125 Török Nagydíj (él?)
00:30 TS Motorsport – MotoGp Török Nagydíj (felvételr?l)

Eurosport
10.45 125 Török Nagydíj (él?)
12.10 250 Török Nagydíj (él?)
13.30 MotoGp Török Nagydíj (él?)

ugrás fel