EST. 2002

Jonathan Rea a leggyorsabb Portimaóban

A két yamahás, a Supersport bajnokaként SBK-ba igazoló Crutchlow és az oda visszatér? Toseland az utolsókig próbálkoztak, de nem sikerült jobb kört mérniük, mint a japán sornégyes versenytárs – s?t a ducatisok, a kimondottan gyors Byrne és a kimondottan influenzás Fabrizio is feljebb végeznek a rangsorban.

De haladjunk annak rendje-módja szerint: Jonathan Rea fantasztikus motorozással nyeri az utolsó teszt-felvonást Portimaóban, egyidej?leg bejelentkezik a 2010-es címért, vagy legalábbis feliratkozik a lehetséges várományosok listájára. A Hondával rótt 1’42’270-es kör mintegy két tizeddel jobb, mint Ben Spies tavaly, a versenyen elért fordulója, az eddigi hivatalos pályacsúcs. De Rea mögött közvetlenül ott van Leon Haslam a Suzukival, aki már az októberi valenciai teszteken is brillírozott, Portugáliában pedig mindvégig ott tudott lenni az els? pozíciók valamelyikében. Nem mintha a szezon ezen szakában ez sokat számítana, de valamiféle üzenet-jellege azért csak van, illetve a japánok produktivitását is mutatja. Guintoli csapattárs ennél haloványabb, tizediknél nem jött följebb. Neukirchner esett is, ? is lassabban kezd társánál.

Harmadik az altheás Byrne, aki igazán szereti a pályát, nem véletlen, hogy tavaly januárban élen is tudott végezni a teszteléskor. A végére ezúttal jó fél másodpercet javult, harmadik az összetettben. Checa kolléga csak tizenegyedik, ez volt els? ‘igazi’ próbálkozása a kéthengeres Ducatival.

Cal Crutchlow, ahogyan arra számítani lehetett, nagyon akart – a végeredmény negyedik id? (még pénteken elért körrel) és egy különösebb következmények nélküli kicsúszás a végére. Ez így is két hellyel jobb, mint az összehasonlítás alapját képez?, egykori SBK-bajnok, a MotoGP-b?l visszatér? James Toseland.

Michel Fabrizio a végére jön csak igazán bele, ötödik, ami nem rossz, ha azt vesszük, hogy a H1N1 éppen most találta meg a nevét az aranylábó Platinit?l örökl? motoros. Haga 1’2-re az elejét?l nyolcadik, épp Biaggi mögött, aki – egyedüliként a mez?nyben – nem használt puha gumikat. Leon Camier is fejl?dik szépen, 12., négy tizednyire a Kalóztól.

Akik nem nagyon mutatják a fejl?dés jeleit, azok a tanulóévükre készül? BMW-sek és a világbajnoki terveket szövöget? Kawasaki. El?bbiekkel szemben minimálisak az elvárások, a Kawasaki megfeszített munkatempója, a rengeteg önálló téli tesztmunka és a hallásra elég veretesnek t?n? Vermeulen-Sykes tandem ellenére is le van maradva. Némelyek Valenciában folytatják, némelyek egyénileg tesztelnek tovább, február közepén aztán újabb kollektív élmény Phillip Islanden.

A három nap összetettje, leggyorsabb körök

1 65 Rea J. (GBR) Honda CBR1000RR 1’42.270
2 91 Haslam L. (GBR) Suzuki GSX-R1000 1’42.557
3 67 Byrne S. (GBR) Ducati 1098R 1’42.877
4 35 Crutchlow C. (GBR) Yamaha YZF R1 1’42.960

5 84 Fabrizio M. (ITA) Ducati 1098R 1’43.137
6 52 Toseland J. (GBR) Yamaha YZF R1 1’43.157
7 3 Biaggi M. (ITA) Aprilia RSV4 1000 F. 1’43.364
8 41 Haga N. (JPN) Ducati 1098R 1’43.417
9 76 Neukirchner M. (GER) Honda CBR1000RR 1’43.471

10 50 Guintoli S. (FRA) Suzuki GSX-R1000 1’43.508
11 7 Checa C. (ESP) Ducati 1098R 1’43.629
12 2 Camier L. (GBR) Aprilia RSV4 1000 F. 1’43.749

13 11 Corser T. (AUS) BMW S1000 RR 1’43.931
14 77 Vermeulen C. (AUS) Kawasaki ZX 10R 1’44.108

15 66 Sykes T. (GBR) Kawasaki ZX 10R 1’44.365
16 111 Xaus R. (ESP) BMW S1000 RR 1’44.570
17 23 Parkes B. (AUS) Honda CBR1000RR 1’44.751
18 31 Iannuzzo V. (ITA) Honda CBR1000RR 1’45.348
19 95 Hayden R. (USA) Kawasaki ZX 10R 1’46.990
20 12 Fores J. (ESP) Kawasaki ZX 10R 1’47.293

ugrás fel