EST. 2002

Kalandmotort csinálnak a VFR-b?l

Jöv? héten debütál a lenti rajz életnagyságban és m?köd?képesen az EICMA szuperkiállításon, a 2011-es Honda-modelloffenzíva keretein belül. A nyolc új Honda közül ? lesz az egyik.

Viszonylag rövidre fogta a VFR800X beetet? kampányát a gyár, pedig amint azt a Triumph Tiger 800-ak esetében saját b?rünkön érzékelhettük, húzhatták volna a mézesmadzagot akármeddig, nyeltük volna zokszó nélkül, de nem: a Honda két hét alatt lezavarta a kedvcsinálást, jöv? héten már jön is az igazi motor.

A Honda közvélemény kutatásai alapján arra a következtetésre jutott, hogy a jelenlegi potenciális motorkerékpár vásárlók (akik ugye sokkal kevesebben vannak, mint akár két évvel ezel?tt) valami olyasmi motorban gondolkodnak mostanság, ami megjelenését tekintve különleges, élvezetes vezetni minden nap- és évszakban, és még kényelmes is. Kalandmotorban, tehát.

De hogy ez pontosan mit is jelent, milyen kategóriának felel meg, ne mi döntsük el, egy biztos, a terepmotornak látszó, de 17 collos kerekeik és utcai gumijaik miatt terepre tökéletesen (vagy többé-kevésbé) alkalmatlan motorok reneszánszát éljük, nem hiába: valóban praktikus és kényelmes tud lenni egy ilyen…

A Honda VFR800X – várhatóan – a „sima” VFR800 vázát és er?forrását kapja majd, nyilván kisebb-nagyobb átalakításokkal és beavatkozásokkal (melyek nyomán talán rájuk sem fogunk ismerni), a külsejét pedig a VFR1200F-en megismert új Honda dizájn-irányelv uralja majd: a dupla réteg? idomzat, sima, hullámzó felületekkel.

Igazunk volt az el?z? szkeccs kapcsán egyébként, a VFR800X-en valóban egy vízszintesen osztott m?szerfal debütál majd, látótérbe tolva a fontosabb adatokat, pár nap és az is kiderül, hogy pontosan melyikeket. „Kényelem, alacsony súlypont, izgalmas, új megközelítés” – címszavakban ennyit tudhattunk meg a VFR800X-r?l, amely mellé – de ezt is említettük már – egy az 1200-as VFR-b?l származtatható koncepciómodellt is odaállítanak majd a milánói standon, várhatóan a várva várt Pan European (vagy mégis inkább Varadero?) utódot.

ugrás fel