EST. 2002

Katar, 250: Lorenzo ellenfél nélkül

A versenyen minden az elképzelhet? legsimábban ment: Jorge Lorenzo az indulástól a leintésig tökéletes motorozást mutatott be, ezzel magabiztosan nyerte a 250-esek nagydíját. Alex De Angelis a második, aki pocsék rajtját okolhatja: ha akkor nem veszít értékes id?t, a végén talán marad benne szusz, hogy megszorongassa Lorenzót. Dobogón Hector Barbera a Tóth csapat motorján: sokáig második helyen állt a ‘mi spanyolunk’, aztán De Angelis el?zte ?t, s?t fél? volt, hogy Thomas Lüthi elveszi t?le a pódiumra lépés jogát. A svájci 125-ös jövevény ijedtségnek semmi jelét nem mutatva harcolt a kategória nagyjaival. Ötödik lett a leintésnél Andrea Dovizioso, akinek a legnagyobb problémáját ma Hondának hívták – a hosszú egyenesekben nem volt a gyári Apriliák szintjén a motor.

Összességében jó kis versenyt hozott a 250-es GP a remekül rajtoló Lüthivel – második volt Lorenzo mögött az els? körben. A spanyol hamar rájött, hogy b?ven elég a boldogsághoz, ha a saját ritmusát hozza. Kallio, Dovizioso és Barbera, Bautista, De Angelis, Locatelli a sorrend. A harmadik körben kezd támadni De Angelis, ugyanekkor végzi a bukótérben Aoyama a KTM-mel. Ugyancsak a kiesettek sorsára jut a tavalyi 125-ös világbajnok, Bautista. Mika Kallio sem tudta befejezni élete els? 250-es futamát. Lorenzo nyer és örül, De Angelis második és bosszankodhat a rajt miatt, Barbera a hátsó gumi elhasználódását és a kockáztatni nem akarást említve harmadik. ‘Jól szórakoztam és jól megizzadtam, nem csak a meleg miatt. A végén hiányzott valami‘ mondta. Talán a határozottság – aminek nem volt híján például Dovizioso, akit?l bravúr az ötödik hely.

Roberto Locatelli hatodik, de már nagy hátránnyal, majdnem körönként átlag egy mp-t kapva. Aztán Yuki Takahashi és a szintén hondás Julian Simon, majd Simoncelli gilerásként. Pontokat szerez a szintén debütáns Fabrizio Lai és a thaiföldi Wilairot. Tóth Imi a 19. helyen zárt (beszámoló hamarosan).

250 Katari Nagydíj


1. APRILIA Jorge LORENZO SPA 40’23.753
2. APRILIA Alex DE ANGELIS RSM 40’24.977
3. APRILIA Hector BARBERA SPA 40’26.664
4. APRILIA Thomas LUTHI SWI 40’26.987
5. HONDA Andrea DOVIZIOSO ITA 40’36.451
6. GILERA Roberto LOCATELLI ITA 40’45.321
7. HONDA Yuki TAKAHASHI JPN 40’55.293
8. HONDA Julian SIMON SPA 41’04.220
9. GILERA Marco SIMONCELLI ITA 41’09.945
10. HONDA Shuhei AOYAMA JPN 41’22.431
11. APRILIA Aleix ESPARGARO SPA 41’26.515
12. APRILIA Fabrizio LAI ITA 41’31.468
13. APRILIA Anthony WEST AUS 41’34.375
14. HONDA Ratthapark WILAIROT THA 14 41’35.347
15. APRILIA Dirk HEIDOLF GER 41’36.252
16. APRILIA Jules CLUZEL FRA 41’47.504
17. APRILIA Alex BALDOLINI ITA 41’56.896
18. HONDA Eugene LAVERTY IRL 42’02.211
19. APRILIA Imre TOTH HUN 42’02.301

Kiestek
KTM Mika KALLIO FIN 36’43.436 158.218 2 laps
APRILIA Arturo TIZON SPA 29’21.099 153.967 6 laps
APRILIA Taro SEKIGUCHI JPN 21’11.863 152.280 10 laps
APRILIA Karel ABRAHAM CZE 14’42.349 153.653 13 laps
APRILIA Alvaro BAUTISTA SPA 4’12.302 153.530 18 laps
KTM Hiroshi AOYAMA JPN 4’12.914 153.158 18 laps

ugrás fel