EST. 2002

Katar: A 46-os negyvenhatodszor pole pozícióban

A negyvenhatodik pole pozícióját szerezte meg a negyvenhatos: Valentino Rossi a katari id?mér?n is hozta azt a formát, amit az el?szezonbéli tesztelés els? két napján és a csütörtöki szabadedzéseken. Az eredmény igazolni látszik a Yamaha taktikáját: a kvalifikációra egy gyorskörre kész motorral jöttek ki, kevés benzinnel, uccuneki motorbeállítással és el?re felszerelt puha gumival. A többi már csak Rossin múlott. Vele együtt az els? sorban Casey Stoner, akinek ínyére van az arábiai pálya és mindössze 5′-es a lemaradása a körrekordon újfent faragó Doktor mögött. Majd Colin Edwards következik (+231′) a másik Yamahával.

A szép az az egészben, hogy mégsincs jelent?s különbség a Bridgestone és a Michelin gumikkal szerelt motorok között – élbolyban mehet Toni Elias (+356′ Rossitól) és a francia abroncsos RC212V-vel Daniel Pedrosa.

A nagy kockázati tényez? ellenére sem fogta vissza magát John Hopkins, aki hatodik a Suzukival. Loris Capirossi b? nyolc tizeddel marad el a pole-tól, ami egy kicsit soknak t?nik, f?leg, hogy Stoner els? sorába kvalifikálta magát a 800-as Desmóval. Meglátjuk, hogy a futamon Capirex helyreállítja-e a hierarchiát, mert eddig a csapatkapitány rendre kikapott az ausztrál ifjútól.

Nagyon élt Randy De Puniet a Kawasakival, a francia két olyn versenyz?t is megel?z, akik elvben esélyesebbek nála. Mindketten hondások: egyikük a címvéd? Hayden, másikuk Melandri. A 33-as rajtszámú olasz egy ízben kiegyenesítette a pályát, egyébként pedig gyenge motorer?re panaszkodott. De nem mászott ki a gödörb?l a Kentucky Kid sem, továbbra is szenved a 16-os els?vel. Különös Hayden sorsa, sosem mehet olyan motorral, amilyennel szeretne vagy amit jobbnak tart: tavaly az evo-Hondával legalább nyert, de ez a 16′-os els? kerék (az általa favorizált 16,5′-essel szemben) még egy világbajnoknak is sok.

Innent?l lefelé kezdenek el szakadékszer?en n?ni a különbségek: másfél mp-n kívül Carlos Checa, Chris Vermeulen és Olivier Jacque, aztán Barros és Guintoli. Sem Hoffman, sem szegény Tamada nem élete edzését futotta, Kenny Robertsék anyagi gondjai pedig már a pályán nyújtott teljesítményre is kihatnak. Az Ilmoroké továbbra is egy külön világ. McWilliams egy kigyorsításnál esett el, ami azt jelzi, még van mit finomítani azon a vezérl?elektronikán.

Katar MotoGP: a rajtrács összetétele

1. Valentino ROSSI ITA YAMAHA 1’55.002
2. Casey STONER
AUS DUCATI 1’55.007
3. Colin EDWARDS
USA YAMAHA 1’55.233
4. Toni ELIAS
SPA HONDA 1’55.358
5. Dani PEDROSA
SPA HONDA 1’55.361
6. John HOPKINS
USA SUZUKI 1’55.833
7. Loris CAPIROSSI
ITA DUCATI 1’55.851
8. Randy DE PUNIET
FRA KAWASAKI 1’55.933
9. Nicky HAYDEN
USA HONDA 1’56.041
10. Marco MELANDRI
ITA HONDA 1’56.222
11. Shinya NAKANO
JPN HONDA 1’56.306
12. Carlos CHECA
SPA HONDA 1’56.609
13. Chris VERMEULEN
AUS SUZUKI 1’56.639
14. Olivier JACQUE
FRA KAWASAKI 1’56.754
15. Alex BARROS
BRA DUCATI 1’56.814
16. Sylvain GUINTOLI
FRA YAMAHA 1’57.257
17. Alex HOFMANN
GER DUCATI 1’57.274
18. Kenny ROBERTS JR
USA 1’57.495
19. Makoto TAMADA
JPN YAMAHA 1’58.024
20. Jeremy McWILLIAMS
GBR ILMOR GP 1’59.606
21. Andrew PITT
AUS ILMOR GP 1’59.725

ugrás fel