EST. 2002

Katar: Bayliss áttörte az 1’59-es álomhatárt

Titáni id?ket motoroztak a Superbike-osok a második téli tesztelés alkalmával, melyre a katari Losail International ringen került sor. A három nap f?szerepl?i a Pirelli verseny- és id?gumijai voltak: a Suzuki, Honda, Yamaha, Ducati és Petronas pilótái most ismerkedhettek meg el?ször a 2006-os borításokkal, amelyek borzasztóan jónak bizonyultak. A tesztr?l egyedül a Kawasaki jelentett hiányzót, a ZX10R Phillip Islanden mutatkozik be az újévben.

2005. február 25-én rendeztek utoljára tétmeccset, a

Katari Nagydíjat a Perzsa-öbölben. A 2005-ös, addigi abszolút pályacsúcs már az els? napon megd?lt a vb-címvéd? Troy Corsernek köszönhet?en. A rákövetkez? nap újabb rekordot hozott ugyancsak Corser révén (az akkor már gyorsabb kör volt, mint amit Hopkins a Suzuki MotoGP-vel ment Katarban). És a csúcsgyártás az utolsó felvonás alatt sem hagyott alább: a harmadik tesztnapon viszont már Troy Bayliss, a MotoGP-b?l visszatért, szintén világbajnok veterán volt a leggyorsabb, áttörve az 1’59-es álomhatárt: 1’58’6-ot hasított a 2006-os 999-cel és a Pirelli puha abroncsaival. Ez a katari napok legjobb köre. Bayliss kirobbanó formába került a zárásra, míg csapattársa, a fiatal Lanzi is remek dolgokat csinált, és ki tudja, mi minden lett volna még a tarsolyában, ha az els? napi sérülése nem inti fokozott óvatosságra. Corser, aki egyébként influenzásan érkezett az arab országba, nem motorozott a harmadik napon.

A Losail korábbi pályarekordja 2’01’244 volt (Troy Corser, 2005, id?mér? edzés). Két és fél másodperc javulás hat hónap alatt.

Ami a 2006-os bajnokságot illeti, lesz izgalom b?ven a jelek szerint. Kemény gumikkal a Ducati nagyjából azonos köröket produkált a Suzukival, igaz, utóbbi még régi változatában volt jelen a pályán

A m?lt idény végére már ugyancsak üt?képes, futamokat nyer? Yamaha és Honda cseppnyi hátrányban vannak egyel?re a két másik márkához képest. A Ten Kate csapat a CBR-ek elektronikáját is tesztelte az ex-ducatis világbajnok James Toselanddel. A Yamaha új felfüggesztésekkel gurult az aszfaltra, ami intenzív futóm?-beállítási munkákat követelt. Az új motorok januárra lesznek készen. A Honda Supersport-gárdáját is elhozta Katarba: a címvéd? francia, Sébastien Charpentier több mint két másodperccel javította meg a korábbi pályacsúcsot, 2’01’86-ot nyargalva. A 600-asok közt a török Sofouglu teljesítménye hagyott kívánnivalót maga után: a Stock 1000 ezüstérmesét az egyik legnagyobb olasz tehetség, Gianluca Nannelli helyett igazolta le a holland együttes, egyértelm?en a Winston szponzor nyomására. Az olasz sajtó máris elkezdte szétszedni a törököt, katasztrofálisnak min?sítve mutatványát – szerintünk a blama nem olyan nagy (ez még csak a bemutatkozás volt, igaz, 2’04-en belülre nem jutott a derék Kenan). Az mondjuk tényleg meglep?, hogy Ten Katéék nyilatkozatuk szerint ‘elégedettek’ ezzel a produkcióval.

Troy Bayliss: ‘Nagyon elégedett vagyok a három napi munkánkkal és a fejl?déssel. Minden nap javultunk. Rengeteg kört mentem, és hát bírja a csuklóm. A puha gumikkal elért körid?m remek, de annál is nagyszer?bb az, amit a Pirelli letett az asztalra az év eleje óta. Versenyszimulációt is végeztem 1’59 körüli körökkel, tehát jók lesznek ezek a gumik a következ? szezonra. Imádok ezzel a csapattal dolgozni, minden simán ment. Alig várom a januárt és az újabb találkozást a 999-cel a karácsonyi szünet után!’

Troy Corser: ‘Annak ellenére, hogy az utolsó napot kihagytam, azt hiszem, nagyon pozitív tesztelés volt ez számunkra. Sok alkatrészt kipróbáltunk, rengeteg adatot gy?jtöttünk. A legnagyobb fejl?dés szerintem a gumiké, ezekkel az újakkal sokkal jobban érzem a motort a korábbinál, bátrabban tudom dönteni, jobb a tapadás. Tudom, hogy Bayliss gyorsabb kört futott az enyémnél a harmadik napon, de id?gumikkal ment, míg én a legjobb körömet versenygumival teljesítettem.’

Katar – a három nap összesített leggyorsabb körei

1. Bayliss (Ducati ) 1’58.60
2. Corser (Suzuki) 1’59.17
3. Lanzi (Ducati) 1’59.40
4. Toseland (Honda) 2’00.10
5. Haga (Yamaha) 2’00.46
6. Kagayama (Suzuki) 2’00.62
7. Muggeridge (Honda) 2’00.68
8. Pitt (Yamaha) 2’00.81
9. Martin (Petronas) 2’01.80
10. Jones (Petronas) 2’02.50

ugrás fel