EST. 2002

Katar, els? nap: Bayliss az élen

Troy Bayliss valahogy ott kezdte a katari „karácsonyi” tesztet, ahogy legutóbb abbahagyta: mikor munkaügyben legutóbb a Losail ringen járt, d?lt a pályacsúcs és röpködtek a 2’00 körüli körök. Ezúttal a nem túl szerencsés id?járási körülmények ellenére (hiába süt a nap, a h?mérséklet alig megy 16 fok fölé) az ausztrál klasszis 2’00”7-nél állította meg a stoppert. Azaz nagyjából hét tizednyire a pályacsúcstól a nyitónapon, egy pocsék tapadású, sivatagi homokot b?séggel felületén hordozó aszfaltcsíkon. Nem rossz kezdés.

Két nagy meglepetése volt az els? napnak. Az egyik Max Biaggi, az ezt megel?z? valenciai teszt f?szerepl?je, aki Bayliss mögött b? 2 másodperccel, nyolcadik id?eredménnyel zárta a nyitányt. Igaz, még van id? fejl?dni és ez volt az els? gyakorlati tapasztalat a K7-es Suzukiról.
A 2007-es Yamaha YZF-R1 viszont már most szárnyal. Az új szerzemény Troy Corser egészen 2’01”1-ig szállította le a körid?t az iwatai fegyverrel, amelyet érdemben most próbált ki el?ször – igaz, Valenciában húsz köröcske erejéig ? már ülhetett a motoron. A kétszeres világbajnok hosszú ideig volt az összesített napi id?-tabella élén, Bayliss lényegében az utolsó kijövetelével el?zte meg druszáját, mikor már az este árnyai settenkedtek a Losail körül. De nem panaszkodhat Noriyuki Haga sem: negyedikként zárt a japán, három tizedes plusszal Corser mögött. A versenyparipával nincs semmi baj, az egyedüli dolog, ami miatt Nori kényelmetlenül érezheti magát, az új csapattársa.

Max, a Kalóz számára nehezen indul a katari teszt. A Suzuki hagyományosan jól megy a közel-keleti ringen (a 2005-ös és 2006-os nagydíjak négy futamából hármat GSX-R nyert meg), de a K7-nek mintha lennének problémái. Még Yukio Kagayama, a két évvel ezel?tti gy?ztes sem brillírozott: kilencedik id?, két tizeddel rosszabb, mint Biaggié. Meglátjuk, mi az oka ennek, az biztos, hogy Massimiliano csak a három nap végeztével szólal meg.

Gyorsan kezdett Lorenzo Lanzi: a huszonnégy esztend?s olasz most ugyan nem el?zte meg csapattársát, Baylisst – mint tette Valenciában egy hónapja – de 2’01”3-as ideje remeknek mondható, bizonyítja, hogy jó formában kezdi az el?szezont a Ducati fiatalja.

Készül?dik James Toseland is, az angolok világbajnoka, 2006 katari gy?ztese 2’01”4-et ment a Honda CBR-RR-rel. A másik motorral Roberto Rolfo még az els? lépéseit teszi, szokja a japán négyhengerest a Caracchi-féle Ducati után. A Kawasakinál Fonsi Nieto a leggyorsabb, 2’01”6-tal zárta az els? napot, míg csapattársa, Regis Laconi egyel?re háttérben maradt. A ZX-10R is nagy fejl?dést mutat.

SUPERBIKE: 1. Bayliss (Aus-Ducati) 2’00”7; 2. Corser (Aus-Yamaha) 2’01”1; 3. Lanzi (Ita-Ducati) 2’01”3; 4. Haga (Jap-Yamaha) 2’01”4; 5. Toseland (GBR-Honda) 2’01”4; 6. Nieto (Spa-Kawasaki) 2’01”6; 7. Laconi (Fra-Kawasaki) 2’02”2; 8. Biaggi (Ita-Suzuki) 2’02”8; 9. Kagayama (Spa-Suzuki) 2’03”0; 10. Rolfo (Ita-Honda) 2’03”1.

SUPERSPORT: 1.Parkes (Aus-Yamaha) 2’05”3; 2. Curtain (Aus-Yamaha) 2’05”5; 3. Nannelli (Ita-Ducati) 2’06”0; 4. Foret (Fra-Kawasaki) 2’07”3; 5. Riba (Spa-Kawasaki) 2’07”9.

ugrás fel