EST. 2002

Katar: MotoGP-s tempó, újra pályacsúcs Corsert?l

A Pirelli els?rangú versenyanyagot vitt magáva Katarba, aminek segítségével a vb-címvéd? Troy Corser tovább javította a Losail rekordját: 1’59’17-en állt meg a stopper a második SBK tesztnapon. Két másodperc javulás február óta, amikor a közel-keleti ország a Superbike éles nagydíját fogadta (ami, csak a rend kedvéért, es?s verseny volt, de az ott jegyzett pole-id?t száraz borításon érte el az ausztrál). Mind a pilóta, mind az olasz gumisok el?tt le a kalappal: erre a teljesítményre még a fantasztikus jelz? is kevés. A katari pályán az els? abroncsok különösen nagy terhelésnek vannak kitéve, ez úgy látszik, szintén nem okozott gondot. Ráadásul a puha keverékek csak a harmadik napon kerülnek el?: ez még csak a versenygarnitúra volt, de Corser már ezzel is MotoGP-be ill? tempót diktál (az októberi MotoGP Katari Nagydíjon a suzukis John Hopkins legjobb köre 1’59’724 volt…). Annyi hozzátartozik, hogy akkor különösen nagy forróság volt Dohában, míg most végig ideális körülmények közt munkálkodnak a csapatok.

Az egyetlen márka, amely tartani tudja a lépést a szárnyaló Suzukival, a Ducati. Lorenzo Lanzi vasárnapi, 155 km/órás sebességnél történt elszállásakor megsérült, a válla fáj. Javult Troy Bayliss is, 1’59’40-nel második a napi rangsorban. Az ausztrál a turnus legvégén csúszott ki, de simán megúszta az esetet, és a 999 F06-nak sem lett sok baja.

Kagayama a negyedik, a japán gondoskodik arról, hogy ne mint egyszemélyes csapat tartasson számon a Suzuki együttese. ? már másfél másodpercet kapott az els?t?l. A többiek egyel?re nem villognak: a Hondának szemmel láthatóan hiányzik Vermeulen, az elejét?l számított különbség n?tt az els? naphoz képest. Toseland több mint 2 mp-vel lassabb Corsernél. A Yamaha most el?ször ment Öhlins TTX felfüggesztésekkel, amelyek közvetlenül a MotoGP-b?l származnak. Noriyuki Haga radikális beállítás-változtatásra szánta el magát, de az R1 ebben az új konfigurációban nagyon pattog. Haga mindenesetre így is gyorsabb Pittnél. A Petronas sehol nincsen, még az elszánt, supersportos Charpentier CBR 600 RR-e is gyorsabb a háromhengeres maláj rakétánál.

Az SS-es Charpentier egyébként szintén tovább faragta a katari csúcsot: 2’02’7 az új rekord. Kenan Sofouglu javult, de még fog is.

Katar, 2. nap – hivatalos körid?k

SUPERBIKE
1. Corser (Aus-Suzuki) 1’59”17;
2. Bayliss (Aus-Ducati) 1’59”40;
3. Lanzi (Ita-Ducati) 2’00”40;
4. Kagayama (Jap-Suzuki) 2’00”64;
5. Muggeridge (Aus-Honda) 2’00”68;
6. Toseland (GB-Honda) 2’00”90;
7. Haga (Jap-Yamaha) 2’01”50;
8. Pitt (Aus-Yamaha) 2’01”80;
9. Martin (Aus-Petronas) 2’03”10;
10. Jones (GB-Petronas) 2’04”50.

SUPERSPORT
1. Charpentier (Fra-Honda) 2’02”70;
2. Sofuoglu (Tur-Honda) 2’05”10.

ugrás fel