EST. 2002

Katar: Yamaha-uralom a szabadedzéseken

Potyognak a rekordok Katarban és remekül mennek a 800-as gépek. A MotoGP-sek csütörtöki eredményei idén sem számítanak a rajtfelállás eldöntésében, mégsem teljesen jelent?ség nélküliek. A nyitónap legnagyobb feladata az volt a királykategóriások számára, hogy kiválasszák azt a két vagy három megfelel? gumit, amit a versenyen használhatnak majd. Minden pilótának 31 darab abroncs áll rendelkezésére, ebbe beleértend?ek a gyorskörre való puha gumik is: nem csoda, hogy a csapatok els? dolga a futamra szánt kerekek definiálása volt. No de száraz szabálymorzsolgatás helyett nézzük a szép dolgokat: megvolt Valentino Rossi els? motorozása Fiat-színekben. Megállapítható, hogy csak az M1 fényezése és a szponzor neve változott, a Doki klasszisa maradt a régi. Második helyen ráadásul a csapattárs Colin Edwards az FP1 és az FP2 összesítésében, úgy, hogy a texasi nyerte a reggeli szabadedzést. A Yamahák már az el?szezonban is óriási formában voltak a Doha-közeli pályán, ez jottányit sem változott.

Inkább meglep? Casey Stoner harmadik helye: a fiatal ausztrál nagyszer?en érzi magát a Ducati nyergében és végre a motor elejével sincs baja – nem úgy, mint tavaly. És micsoda visszatérés John Hopkins részér?l! A Suzuki versenyz?je épp ezen a ringen sérült meg hatalmas esés után, s most egy negyedik hellyel jelzi: felépült. Hopper délutánra javított id?eredményén – szemben például Edwardsszal és Stonerrel, akik nem. A Rizla mögött jönnek a hondások a napi sorban: el?bb Carlos Checa az LCR motorján, majd Daniel Pedrosa a gyári RC212V-vel és Marco Melandri a Bridgestone-talpas aranyszárnyassal. Macio jobbat ment Capirossinál a nyitónapon – utóbbi nyolcadik, 8 tized lemaradással.

Az els? tízt?l lefelé a hátrányok egyre nagyobbak, szekundum fölöttiek, ami soknak számít ezen a pályán. Pénteken javíthat Nakano, Barros, Vermeulen és e Puniet. Borzasztó napon van túl a világbajnoki címvéd? Hayden, aki egyel?re nem találja a hangot motorjával és csak tizenötödik… Az ilmorosok megel?zték a dunlopos M1-gyel közleked? Tamadát. Andrew Pitt szerint az új motorblokkot jobban ki lehet használni, a paripa pedig szépen fejl?dik. És tényleg: pár hete még négy másodpercet kaptak az elejét?l, most már csak hármat.

Katar, szabadedzések, MotoGP: az összetett eredmények (FP1-FP2)

1 V.ROSSI ITA YAMAHA 1’56.787 1’56.464
2 C.EDWARDS
USA YAMAHA 1’56.665 1’56.779
3 C.STONER AUS DUCATI 1’56.745 1’56.839
4 J.HOPKINS USA SUZUKI 1’57.281 1’56.972
5 C.CHECA
SPA HONDA 1’57.095 1’56.981
6 D.PEDROSA
SPA HONDA 1’57.705 1’56.990
7 M.MELANDRI
ITA HONDA 1’57.443 1’57.112
8 L.CAPIROSSI
ITA DUCATI 1’57.270 1’57.247
9 T.ELIAS
SPA HONDA 1’58.262 1’57.382
10 S.NAKANO
JPN HONDA 1’57.491 1’57.574
11 A.BARROS BRA DUCATI 1’58.315 1’57.620
12 C.VERMEULEN
AUS SUZUKI 1’58.559 1’57.636
13 R.DE PUNIET
FRA KAWASAKI 1’58.238 1’57.686
14 K.ROBERTS JR
USA KR212V 1’58.774 1’57.738
15 N.HAYDEN
USA HONDA 1’58.924 1’57.922
16 A.HOFMANN
GER DUCATI 1’58.021 1’58.206
17 O.JACQUE FRA KAWASAKI 1’59.598 1’58.523
18 S.GUINTOLI
FRA YAMAHA 1’59.679 1’58.720
19 A.PITT
AUS ILMOR GP 2’00.587 1’59.930
20
J.McWILLIAMS GBR ILMOR GP 2’01.767 2’00.125
21 M.TAMADA
JPN YAMAHA 2’01.495 2’00.188

Pole Position: 2006 Casey STONER 1’55.683
Pályacsúcs versenyen: 2006 Valentino ROSSI 1’57.305
Leggyorsabb kör: 2006 Casey STONER 1’55.683

ugrás fel