EST. 2002

Katari MotoGP teszt, 3.

Ragyogó versenyszimulációt tudhat maga mögött viszont Marco Melandri, aki végig 1’58 alatt motorozott, és minden körét a tavalyi pályacsúcs alatt teljesítette. Motivált és fejl?d?képes: nem csoda, hiszen nagy visszatérésre készül a szürke évek után.

A zárónap a bukásoké volt: Biaggi mellett Alex Barros is esett, de a legnagyobbat Roberto Rolfo repülte. Az olasz egyre bátrabban megy a D’Antin csapat tavaly el?tti Ducatijával, szépen farigcsálta a tizedeket, amikor 315 km/ó-s sebességgel a Losail célegyenesének végén eldurrant a hátsó gumija. És ez persze megint a legborzalmasabb emlékeket juttatta mindenki eszébe (Tamada esete egy éve Sepangban, Nakanóé a mugellói Olasz Nagydíjon), el?kerültek a biztonságról szóló litániák, de ami a legf?bb: kiderült, hogy a Dunlopnak ugyanazok a tartási problémái vannak, mint a Bridgestone-nak tavaly. Rolfo jól van, ezt ? maga er?sítette meg: ‘Hihetetlen csattanás volt, de szerencsém volt, mert nem ütköztem bele semmilyen akadályba. Nem tudjuk, mi történt. A gumi öt kört futott az eset el?tt egy másik sorozatban.’

Elégedett Rolfo és a csapata a katari munkával és el?relépésekkel.
Hasonlóképpen boldog a gyári Ducati gárdája is, bár Loris Capirossi arra figyelmeztet, hogy a gumikkal még foglalkozni kell, hogy a vetélytársak szintjére érjenek. ‘Jó munkát végeztünk ebben a három napban. Nem vagyunk még 100%-osak a motor elejével, de jó úton haladunk. A GP5 valóban gyors, ezen a pályán is és a gumik csak javulni fognak októberig, amikor ide jövünk versenyezni. Nem akartam puha gumikat használni, mert inkább a fejlesztési munkára figyeltünk a szenzációs körid?k helyett. Nyugodtan dolgozunk, jut id? mindenre.’

Valamit hadd tegyünk hozzá mi is. Rendben a gumiháború, rendben a folyvást d?l? megannyi pályacsúcs. Na de a biztonság, az valamiért sosincs rendben. Igen, ez az a bizonyos ‘szokásos litánia’. Szerencséje van Rolfónak, mert 300 körüli tempónál esni nem kis kockázat. A helyszíni tanúk szerint egyetlen orvos és asszisztens teljesített szolgálatot az egész pályán, a bukótérról pedig Alex Barros tud mesélni. ‘Kicsúsztam egy els? gumi tesztelése közben. Mindennapos, semmi dolog, csakhogy a bukótérben nem homok volt hanem kis kövek. Jó kemények.’

Nem hivatalos id?eredmények

Versenyz? neve
Motor
Id?
1.
Tamada
Honda
1′ 56 641
2.
Gibernau
Honda
1’57 260
3.
Capirossi
Ducati
1’57 320
4.
Melandri
Honda
1’57 379
5.
Barros
Honda
1’57 380
6.
Hayden
Honda
1’57 430
7.
Checa
Ducati
1’57 527
8.
Biaggi
Honda
1’57 639
9.
Bayliss
Honda
1’58 211
10.
Rolfo
Ducati
1’59 740

Kapcsolódó cikkeink
Katari MotoGP teszt, 2.
Katari MotoGP teszt, 1.
ugrás fel