EST. 2002

Katari teszt, második éj: Lorenzo rekordol

Itt vagyunk a tesztid?szak finisében, az új helyzetet még csak ízlelgetik a pilóták. Reflektorok és árnyékok a pályán, na meg 15 fok Qatarban, ahol általában a forróság az úr. A tavalyi adatok mehetnek a kukába, és indulhat a motorok újrahangolása a megváltozott körülményekhez.

Els? éjszaka

Az száz, hogy a legközelebbi Halloweenkor töklámpás helyett Stonert fogom a hónom alatt hurcolászni ijesztgetés szempontjából. Míg mindenki a lámpáktól, wattoktól és a fények szokatlan játékától érzi magát csodaországban, Casey fogta magát és amolyan parasztos egyszer?séggel rányúlt a gázra, a többiek meg félnek. Hogy ezt a srácot idén sem lehet majdan megfogni. És tán joggal… Mindössze 14 kör kellett a vörösök es?csinálójának, hogy verhetetlen id?t karcoljon a stopperbe: 1:55,368. No nem meglep?, ezen még csiszolni is tudott a kés?bbiekben. Lorenzo megint rendesen odatette magát, a szó legszorosabb értelmében sem akar a csapatbéli „fater” árnyékában körözgetni a reflektorokkal megágyazott pályán. Ezt a stílust nem szereti, és nyilván nehezen is viseli a cukorkanyaló – bár ki utálná nála is jobban a vereség szagot, ha nem éppen Rossi?

Puniet ismét er?s a privát Hondán, a gyáriak csak kaparnak utána. Pedrosa már hat tizedre t?le, Hayden pedig már szekundumos hátrányban – nem jó el?jelek a Repsolnál. Persze Pedrosa keze biztos nem 100%-os, de semmit nem mond Hayden azon kívül, hogy „cool ez az éjszakai versenyzés”. Mindenesetre az els? hatban az aktuális király kivételével csak az újoncok. Nagy nevek a motorsportban, de frissek és ropogósak a királykategóriában. Mindközül csak Jorge ül gyári technikán. Hol vannak a nagyöregek? Rossi kilencedik, és tapadásproblémái vannak? Újabb gumikálvária, vagy mi a szösz? Capirex tizenöt? Mi történt az éjszaka Qatarban?

A tesztek kezdetén parádézó Edwards is csak a tizedik. Persze holnap még fordulhat a kocka, de egyel?re új szoftvert kaptunk a 2008-as játszásokhoz. Egy bontatlan lemezt, melynek bels?je új f?szerepl?kkel kíván unalmat ?zni. Két biztos pont maradt a nagy kavarodásban. Az egyik Stoner, a másik pedig az ? ritmusa. Amivel még félemlíteni is lehet. Példának okáért Melandrit, aki több mint két egységet kap Losailon körönként, és aki már nem is mond semmit az egészre. Csak hogy szokatlanok a fények. Igen… mint mindenkinek.

Qatar, els? éjszaka

Az id?eredmények

1. Casey Stoner (Ducati Marlboro) – 1.55.330 (61 kör)
2. Jorge Lorenzo (Fiat Yamaha) – 1.56.019 (77)
3. Randy De Puniet (Honda LCR) – 1.56.062 (88)
4. Andrea Dovizioso (Honda JiR Scot) – 1.56.121 (81)
5. James Toseland (Yamaha Tech3) – 1.56.251 (90)
6. Alex De Angelis (Honda San Carlo) – 1.56.571 (69)
7. John Hopkins (Kawasaki Monster) – 1.56.614 (71)
8. Dani Pedrosa (Repsol Honda) – 1.56.621 (72)
9. Valentino Rossi (Fiat Yamaha) – 1.56.749 (82)
10. Colin Edwards (Yamaha Tech3) – 1.56.762 (82)
11. Toni Elias (Alice Ducati) – 1.57.007 (85)
12. Nicky Hayden (Repsol Honda) – 1.57.010 (91)
13. Shinya Nakano (Honda San Carlo) – 1.57.223 (79)
14. Chris Vermeulen (Rizla Suzuki) – 1.57.522 (80)
15. Loris Capirossi (Rizla Suzuki) – 1.57.551 (66)
16. Marco Melandri (Ducati Marlboro) – 1.57.593 (70)
17. Sylvain Guintoli (Alice Ducati) – 1.57.644 (66)
18. Anthony West (Kawasaki Monster) – 1.57.787 (51)

Losail Circuit, Qatar
Hivatalos pályacsúcs versenyen: Casey Stoner (Ducati – 2007) 1’56.528
Pole pozíció: Valentino Rossi (Yamaha – 2007) 1’55.002

Második éjszaka

Hát elérkezett ez a stáció is. Amikor a tapasztalt rókák nem tudják hogy most mi van, és amikor a zöldfül?ek – de furcsa ezt világbajnokokra mondani – mindent?l függetlenül vágják ki a rezet. Min? furcsaság, hogy Pedrosa visszasírja a tavalyi masináját. „A gumik biztos jól m?ködnek, hiszen a 2007-es RCV-vel nagyon gyors mindenki. Itt az éjszakai körülményekkel lesz valami gubanc, de az meg mindenkinek ugyanaz.” –mondta Dani a teszt utáni értékel?ben.

A Repsol és a HRC vezetés sok mindenre vágyik, csak a tavalyi szezonkezdethez hasonlóra nem – így vannak ezzel a pilóták is. Hayden bízik a csapatban és a gyárban, hátha kifundálnak valamit jöv? hét péntekig. Hát… jobbat egyel?re nem igen tud tenni. Randy-t irigylik a gyáriak. Nem véletlenül, a francia piszok gyors volt az egész téli id?szakban. Az eddig csak lekváros buktáiról híres Puniet könnyen a 2008-as szezon f?szerepl?jévé válhat. Mint ahogy Dovizioso is penge. Pedrosa biztos nem számított erre, hogy a „gyerekkori” riválisok bizony megedz?dtek távolléte alatt.

Jól mennek a suzukisok! Bár az összesítettben sokra nem voltak képesek, a long-runok meggy?z? 1:56 elejiek, amikre kevesen voltak képesek a 15 fok körüli h?vösben. Vermeulen mindenkinek mindent köszön, Capirossi kicsit panaszkodik a sok tesztelni való alkatrész miatt – csak a pénteki estén három különböz? blokkot pakoltak a GSV-R-be. Az olaszhoz f?z?dik egyébként a teszt legnagyobb, piros zászlóval pontozott bukása. Lorisnak szerencsére kutya baja, egy órával kés?bb már motoron volt.

Ám nem a 65-ös volt az egyetlen, aki beleszántott a katari sivatag földjébe. Nakano, Giuntoli, és mindkét gyári ducatista belekóstolt az éjszakai zuhanásba. Maradandó károsodások nincsenek, egyedül Stoner örülne komfortosabb bukótérnek. „Ez a kavicságy inkább sziklákból áll, mintsem kavicsokból. Ezen illene változtatni!” Tán igaza van az ausztrálnak, de lehet csak elfelejtette a sóder tapintását; elvégre is tavaly nem sokat találkoztak, impresszív emlékei 2006-ról már fakulni látszanak. ? az egyébként, aki nem izgulja túl a Bridgestone kvalifikációs gödrét. Nem ezek a legfontosabb gumik a hétvégén mondja, és versenybeállításokkal meg verhetetlen, ugye. Ilyen „ötödik” hellyel azt hiszem a mez?ny nagy része kiegyezne. Különösen Marco, akinek a feltételek adottak, azonban még mindig nem áll testéhez a GP08… tavaly óta csak ausztrál kézben m?ködik a Ducati m?szere, az olasz pilóták kikopó félben a gárdából; ágy? Itália nagy álma, olasz motor – olasz versenyz? diadal. Bár Stonerrel nyerni, az is több mint a semmi; állítják a szarkazmus hoch-miliöjéb?l – és milyen igaz.

A Kawasakinál még hanyagolták az egykörös abroncsokat, fókusz a versenybeállításokon. Azért így elverni Melandrit és Pedrosat, derogáló az ultraszoftot koptató utóbbiakra nézve. Hopkins hamar belerázódott a kawázásba, még pár tized soványodással a top-ritmust is felveheti.

A Yamaháknál minden oké, egyedül Valentino alatt rakoncátlankodik a gép. Nagy a hátrány sokkörössel, még többet kap kvali borításon. Hova lett a Rossi-faktor? „Alapvet?en rossz gumival kezdtünk el dolgozni, és mire rájöttünk, hogy nem ezt kéne használni, letelt az id?.” Reméljük, hogy jöv? héten jobb lesz, mert ez egyel?re kevéske az izgalmas csatákhoz. Mekkorát mentek a Tech3-asok! Toseland csak az utolsó pillanatban vesztett pole-t, Edwardsot pedig frusztrálhatja, hogy minden aktuális csapattársa elveri, de ebben a mez?nyben negyedik helyre kanyarintani a tavaly bérelt utolsó helyes tech3-al… Colin, istenes volt ez. No, de a nap f?szerepl?je a negyedik, numerikusan 48-ra hallgató Yamaha. Lorenzo nem illet?dött meg a rivaldafényt?l, még a qatari éjszakánál is hidegebben hagyja, épp ki, mir?l beszél vagy panaszkodik. 14 fok, mérsékelt tapadás meg nagy páratartalom? De gyorsan menni így is lehet, Vale tavalyi rekordköre befogva, lebombázva. 1:54 felét mente Jorge, és ez elég volt. Mivel a hosszúmenete is a második legmeghatározóbb volt a két nap alatt, a spanyol most lepihen. Lesz-e zászlót?zés jöv? vasárnap?

Qatar, második éjszaka

Az id?eredmények

1. Jorge Lorenzo (Fiat Yamaha) – 1.54.552 (58 kör)
2. James Toseland (Yamaha Tech3) – 1.54.592 (47)
3. Randy De Puniet (Honda LCR) – 1.54.973 (72)
4. Colin Edwards (Yamaha Tech3) – 1.55.464 (48)
5. Casey Stoner (Ducati Marlboro) – 1.55.485 (28)
6. Andrea Dovizioso (Honda JiR Scot) – 1.55.550 (53)
7. Nicky Hayden (Repsol Honda) – 1.55.674° (77)
8. Chris Vermeulen (Rizla Suzuki) – 1.56.119 (59)
9. Alex De Angelis (Honda San Carlo) – 1.56.249 (47)
10. Valentino Rossi (Fiat Yamaha) – 1.56.256 (68)
11. Loris Capirossi (Rizla Suzuki) – 1.56.450 (48)
12. John Hopkins (Kawasaki Monster) – 1.56.612 (38)
13. Dani Pedrosa (Repsol Honda) – 1.56.704 (58)
14. Shinya Nakano (Honda San Carlo) – 1.56.792 (64)
15. Marco Melandri (Ducati Marlboro) – 1.56.902 (55)
16. Toni Elias (Alice Ducati) – 1.56.986 (50)
17. Sylvain Guintoli (Alice Ducati) – 1.57.055 (45)
18. Anthony West (Kawasaki Monster) – 1.57.459 (44)

Losail Circuit, Qatar
Hivatalos pályacsúcs versenyen: Casey Stoner (Ducati – 2007) 1’56.528
Pole pozíció: Valentino Rossi (Yamaha – 2007) 1’55.002

ugrás fel