Hirdetés
Kezdőoldal Bemutató Kawasaki ER-6n, második fejezet

Kawasaki ER-6n, második fejezet

Avantgárd motor- és futóm?megoldások jellemzik a Kawa ER6n modellt, amelyr?l pár nappal ezel?tt egy rövid bemutatót adtunk közre. A modell hivatalos sajtóbemutatója jelenleg is folyik az ausztriai Salzburgban. Kiderültek a „puszta” m?szaki adatok: a legnagyobb teljesítmény 53 kW (72 LE) 8.500 fordulaton. A 66 Nm-es nyomaték 7.000 fordulat mellett azt sejteti, hogy a motornak elég széles a használati tartománya. A száraz tömeg 174 kg a közlés szerint – nem egy kifejezetten nehéz járm?r?l beszélünk.

„Egy dolog látni a fényképeken, megint más dolog megérinteni és közelr?l vizsgálni. A benyomás az, hogy nagyon ügyeltek a részletek kidolgozására, semmin sem spóroltak, ahogy egyébként a kevéssel több mint hatezer eurós vételár hinni engedné” írja egy helyszínre érkez? tesztpilóta és vélekedését kivétel nélkül mindenki osztja.

Abszolút újdonság az országúti csupaszok mez?nyében a kivehet? váltóm?, ráadásul határozottan versenymotorra jellemz? tengelyszöggel. A séma segítségével könnyen lehet módosítani a sebességfokozatokat és beállítani azokat az út avagy pálya kívánalmainak megfelel?en. A Kawasaki technikusai elmondták, hogy a kiindulási alap a maxi-sportgép ZX-12R volt („természetesen félbevágva”). Az éles szem?ek biztosan kiszúrják a fenti képr?l, hogy a kuplung, a váltó másodtengelye és a blokk vezérm?tengelye három különböz? síkon találhatóak. Ez lerövidíti az er?forrást hosszban, kompaktabbá teszi a motort és a futóm?vet is.

A ZX-12R kett?be vágva még mindig csak „6” lenne. Az ER6n 649 köbcentijét a lökethossz megnyújtásával érték el. Ezzel a választással – a motor vertikális és nem oldalirányú növelésével – a blokk kedvez?bben pörög a középs? fordulattartományban, vagyis optimális az országúti vezetéshez. A kéthengeres, 8 szelepes járm?vet a „legutolsó generációs” elektronikus befecskendezés eteti.

A futóm? is egyedi és eredeti tervez?munka gyümölcse: legkülönlegesebb a hátsó lengéscsillapítás: a rugóstag a járm? teljes hosszának 40%-át teszi ki, vagyis jókora. Ez garantálja a tervez?k szerint a stabil vezethet?séget az egyenes részeken, ahol a rövid és kompakt méret? motorok általában bizonytalanabbak.

Kiderült, hogy milyen a m?szerpanel: minimalista formatervezés, de minden rajta van, ami kell: az egyszer?ség dicsérete.

Ferodo fékbetétek vásárolhatók ehhez a motortípushoz is a
üzleteiben.