EST. 2002

Kawasaki Versys 1000

Megérkezett a 650-es változat nagytestvére, soros négyhengeres, ezer köbcentis kivitelben – de h?en az eredeti elgondoláshoz: sokoldalúság és rugalmasság, alkalmazkodókészség minden vezetési stílushoz.

A japánok nagy rugózású felfüggesztések (utolsó generációs, 43 mm szárátmér?j?, felfordított KYB villa, hátul vízszintes back-link csillapítás) és a lendületes, sportos vezetést el?segít? vázbeállítás mellett döntöttek. A motor kényelmesen, egyenes derékkal, természetes testhelyzetben vezethet?, láthatóan mindent megtettek a komfortfokozat növelésére, hogy adott esetben ne csak ingázásra, de egy világkerülés kivitelezésére is alkalmas legyen modelljük.  

Sportos, 17′-s kerekek, azokon pedig Pirelli Scorpion Trail abroncsok gyárilag, három hullámos tárcsafék (el?l dupla, 300 mm-es féktárcsa négydugattyús, ellentétesen szerelt féknyergekkel, hátul ugyancsak hullámos, 250 mm-es tárcsa egydugattyús nyereggel). Az ABS szériában jár minden ezres Versyshez. Ez ugyanaz a hiperkönny? és ultrakompakt Bosch egység, ami a Ninja ZX10R 2011-es kiadásában is dolgozik, konkrétan a szériában kapható legkisebb méret? és súlyú ABS a bolygón.  

A 16 szelepes, vízh?téses, DOHC er?forrás valós lökettérfogata 1.043 köbcentiméter, erényei közé a minden fordulattartományban rendelkezésre álló nyomaték, a jó gyorsulási paraméterek és a kiváló reaktivitás. Szemben az ugyanezt a blokkot alkalmazó Z1000-rel a motor válaszai élénkebbek az alacsony és a közepes fordulatokon, cserébe a teljesítménycsúcs valamivel alacsonyabban van.

Nagy hangsúlyt fektettek a biztonságra, a féker?-asszisztens mellett a KTRC nev? kipörgésgátlót – ez a 2012-es Ninja ZX-14R-en is jelenlév? rendszer – és a vezetési módozatot is aktivizálhatjuk kívánalmainknak illetve a körülményeknek megfelel?en. Gyújtástérképb?l három darab áll rendelkezésünkre: az 1-es és a 2-es a legnagyobb gyorsulásra törekszik, akárcsak az S-KRTC rendszer a ’11-es ZX-10R-en. A 3-as változat az 2010-es ABS-es 1400GTR óvatos üzemmódjához hasonlítható, vizes, csúszós aszfalton, rossz tapadási viszonyok közepette ajánlatos ezt használni.

ugrás fel