EST. 2002

K?váry Tamás, alias Csaba indul a Dakar Rallyn

Hol van Magyarországon olyan adottságú terep vagy pálya, ahol megfelel?en
edzeni lehet egy ilyen rally versenyre?

Pest környékén akad pár ilyen hely, pl. Szadán és Gyálon, és bevált a Budapest-Csongrád-Budapest
útvonal is.

A Dakar Rally tipikusan az a verseny, ami csapatmunkát igényel. Kik a társaid,
segít?id? Hogyan fogod megoldani a szervizelést?

Kezdetben úgy volt, hogy Ricsi lesz a csapattársam, de ? sajnos nagyon komoly
sérüléseket szenvedett a közelmúltban, így kérdésessé vált az indulása. Az,
hogy milyen csapatot állít ki az ember, abszolút az anyagiaktól függ. Nekem
nem lesz külön szerviz csapatom, assistance autóm, de több, autóval induló versenyz?társamtól
is ígéretet kaptam arra, hogy a szervíz kamionjukba bizonyos számú alkatrészt
betehessek. Ha szerelést igényel a motor, akkor valószín?leg azt én fogom tenni,
ezért most két szerel?, Leo és Robi segítségével ezt is tanulom. Szilvási Peti
is indul a versenyen, és ? felajánlotta segítségét arra az esetre, hogy ha komolyabb
probléma merülne fel. A verseny logisztikája nagyon er?s, de az egész rettenetesen
anyagi függ?. Kevesebb anyagi hátérrel nekiindulni nagyobb kihívást jelent,
de nekem éppen ezért tetszik. Egyébként sem indulnék neki az egész versenynek
anélkül, hogy ne ismerném a motoromat kívül-belül.

Sikerült szponzorokat találni?

A Hondától sikerült egy XR 650R típusú motort kapnom, és köszönet illeti az
Auner céget is: ? adja a ruhát és a felszerelést. A Honda teljesen kiszállt
a rallyból és inkább a gyorsaságiba fektetik a pénzt, de van egy motorjuk, amivel
az amat?rök és profik egyaránt teljesítik a távot. Ezt az a tartós, biztonságos
motor, amit én is kaptam. Nagy el?nye, hogy nem kell annyit szervízelni, viszont
van egy-két hátránya is: pl. nincs rajta önindító. De a Dakaron 20 évig olyan
motorokkal mentek, amin nem volt – tehát egyértelm?, hogy ezzel is lehet teljesíteni
a távot.

Nem érzed mégis hátránynak, hogy ilyen motorral indulsz?

Ha a célt nézzük, nevezetesen azt, hogy egyáltalán beérjek, akkor nem. Több
id?t igényel ugyan, hogy beindítsam, de kevesebb a hibalehet?ség. Több motorról
le is veszik az indítókart, így ha egy ilyen leáll, nem tudják újra indítani.
Az én céljaimnak és elvárásaimnak ez a motor tökéletesen megfelel.

Végezetül: mit kívánjunk neked?

A Dakar Rally január elsején indul, és 18-án, a tengernél ér véget. Ahogy Szilvási
Petya mondta – szeretném látni a tengert, mert olyan szép!

Úgy legyen!

ugrás fel