Motorinfo.hu - Motoros hírportál

Hírlevél

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Csatlakozz közösségünkhöz és légy naprakész!

10°C°/24°

Segédmotorra rendszám?

Szerző: triple
2017-01-11 00:00:00
Már évek óta hallunk a tervezetről, most megint előtérbe került.
Hirdetés

A fejlesztési tárca viszont közlekedésbiztonsági okokból indokoltnak tartja a segédmotoros kerékpárok rendszámosítását – közölte a Világgazdasággal a minisztérium.

Megközelítőleg 600.000 járművel számolnak ami segédmotor kategóriában található. A járművek többsége 10 évnél idősebb igy egy rendszámosítás irreálisan magas lenne a járművek értékehez képest. A bevezetéshez így valószínűleg jogszabály-módosításokra és egy egyszerűsített, költségkímélő eljárásrend bevezetésére lenne szükség. 

Legalább annyi indok szól ellene mint mellette motoros szempontból. A segédmotorok maximális sebbessége 45 km/h, aki motorozik az tudja, hogy ezzel a tempóval egy forgalmasabb útszakaszon szinte életveszélyes közlekedni. A gyorsabb segédmotorokat viszont innentől lehetne büntetni. Ahogy a járdára való felállástól kezdve sok minden mást is.

Viszont nehezebb lenne őket eltulajdnonítani és valoszínűleg a másodlagos piac is tisztább lenne. Jeleneleg egy papirfecnivel lehet venni egy motort amire bármilyen adatot irhatunk. Szinte soha semmilyen szinten nem ellenőrzik az adatok valóság tartalmát.

A rendőröknek nehezebb lenne kiszúrni a engedély nélkül robogozókat akik 100 vagy a feletti köbcentiméterrel motoroznak rendszám nélkül. 

Külön érdekessége lenne a bevezetésnek, hogy régi motorok pairjait milyen modón lehetne hivatalossá tenni egy vizsgához. Kinek van már meg a családi Simson papirja?

Persze lehet, hogy csupán egy tervezetről van szó és elvetik de az bizonyos, hogy az Európai elvekkel összhangban kell történnie a szabályozásnak.


Hirdetés

Címkék:

segédmotor rendszám

Szólj hozzá!

Mielőtt hozzászólnál, kérjük ezt olvasd el.

A Magazin Rovat Hírei

Nem kényelmes a motorod?

Ergonómiai tanácsok mindenkinek

Velük mi is szívesen " villognánk"!

Multistrada 1200 S és a Multistrada 1200 Enduro rendőrségi verzió

Nem kapok levegőt avagy megoldások defekt esetére

Motorral ez az egész defekt kérdés, olyan, amibe az ember inkább bele sem gondol. Mit lehet ilyenkor csinálni?

A Honda a 100. Giro d'Italia hivatalos szponzora

Valamint a szervezői autók és motorok biztosítójaként segíti a 100. Giro d'Italiát.
Hirdetés

Hirdetés

Kapcsolódó termékek: