EST. 2002

Max: ”Azért váltottam, hogy nyerjek”

Marco Masetti írása

Barcelona (Spanyolország) – Max jöv?je új, harcos fazonnal folytatódik,
mindenek felett új színnel: sárgával! De nem csak ennyi az újdonság. Itt Barcelonában,
bemutatójk között, és az IRTA tesztek nyitányára való várakozásban, holnaptól
vasárnapig mindenki beszélni akar, azt szeretné, hogy halljanak róla. Max Biaggitól
kezdve, aki ma új motort és színeket vonultatott fel, egészen Pons Pramac Loris
Capirossijáig aki holnap elkezdi majd kijelölni, hogy melyik Ducatival fog Suzukán
versenyezni. De ott van
Melandri is, vasakkal a vállában, és az érkez? influenza is, továbbá rengeteg
tettrekészség. Halljuk egy kicsit az olaszokat a MotoGp-r?l. Csak Valentino
Rossi hiányzik, de holnap majd mindenki ?t fogja figyelni úgyis.

Max Biaggi

– Hogyhogy sárgában, Max, Rossi szinében?

‘Az én motorom nagyon szép, egyedi a m?fajában, minden más motornál szebb
a csoportban. A sárga egy látványos, vad szín, számomra találták ki. Viszont
a szponzor dönt a színr?l, és talán olyan hatással lesz szurkolóimra, mint az
‘én’ színemet látni a Ducatin. Remélem, nem tevét adnak alám, és nem
szórják fel a box talaját homokkal! Egyébként engem nem zavar mások színe, legyen
az vörös, sárga vagy kék. ‘

– Elkezd?dik már a világbajnokság?

Nem, ezek csak próbák, az els? verseny után beszélhetünk csak a csapatok közötti
versenyzésr?l. Természetesen, már itt is id?eredmények születnek, melyeket számba
kell venni. Ha látom ezeket az id?ket, akkor majd tisztább elképzelésem lesz
az er?viszonyokról is ‘.

– A vasárnapi id?kön egy BMW CD 330-ast lehet nyerni, ez mennyire stimulál?

‘Szép küzdelem lesz, de ha én nyerek, az autót egy jótékonysági szervezet
számára fogom felajánlani, amely majd eldönti, hogy kinek a számára fogja az
autó értékét, 40000 Eurót utalni. Azt hiszem, jó kezdeményezés.’

– Igen, de szerinted mennyire hasznos a próbák során versengésre ösztönözni
a pilótákat és a csapatokat?

‘Ez egy egyedi alkalom, mely segít minél többet kihozni magunkból, akkor
is, ha nem része a hagyománynak ‘.

– Beszéljünk a motorról: a tiéd az ügyfeleknek járó verzió, Kato és Ukawa
pedig, akiknek a hivatalost bocsátották a rendelkezésükre azt mondják, hogy
ez egy nagy el?relépés az el?z? évhez képest. Mennyire igaz ez?

‘Normális, hogy el?relépés történt az el?z? évhez képest, s különbség
észlelhet? is. Nem lehet másodpercekben vagy tizedekben meghatározni, de van.
Az is természetes, hogy a legjobbat szeretném, és az is, hogy a legjobbat próbálom
nyújtani azzal, amim van ‘.

– Szerinted esélyes vagy-e a nagydíjra, és kit?l félsz jobban, Rossitól
vagy Barrostól?

‘Azért váltottam, hogy gy?zzek, és ne szerepeljek rosszabbul, mint tavaly
(második volt a rangsorban). Kettejük közül, inkább Rossit mondanám, mint Barrost’.

– Azt mondtad, hogy a 211-esnek van némi problémája a farolással – tehát
igaza volt Rossinak?

‘Igen, igaza volt, ennek a motornak az a baja, hogy amikor visszaengeded
a gázt, darabjaira esik. Ahhoz, hogy ezt megoldhassuk, a Honda segítségére van
szükség. A motor nem tesz lehet?vé túl sok beállítást, az elektronikát nem módosíthatjuk,
tehát csak ?k segíthetnek.’.

– Készen állsz az Irta küzdelemre?

‘Mindig készen, sárgán és készen’.

ugrás fel