EST. 2002

Megérkezett a GasGas ECRanger 200 és 300

Ranger néven mutatkozott be a pehelysúlyú terepmotorjairól ismert GasGas legfrissebb modellje. A triálgépek páratlan kezelhetőségét és az endurók sokoldalúságát ötvöző újonc minden eddiginél élvezetesebb erdőjárást ígér, és újabb lendületet adhat a mostanság sikert sikerre halmozó katalán vállalatnak.

Legfontosabb jellemvonások:

  • Mindössze 108 kg-os száraztömeg
  • Tovább fejlesztett, kétütemű erőforrás
  • Króm-molibdén-acél váz és alumínium segédváz
  • Magura hidraulikus kuplungkar
  • Kifinomult KYB felfüggesztés alumínium lengőkarral és himbarendszerrel
  • 270 mm-es rugóút

Modern, légies megjelenésével és fejlett műszaki alapjaival az ECRanger tökéletesen passzol a reneszánszát élő GasGas kínálatába, hiszen éppoly magas technikai színvonalon áll, mint márkatársai. A mindössze 108 kilogrammos nóvum a világszerte népszerű EC-sorozat masszív, mégis könnyű, króm-molibdénből és acélból készülő gerincvázára épül, ehhez kapcsolódnak az új, nagy merevségű villabefogók, no meg a kifinomult, állítható karakterisztikájú felfüggesztések, amelyeket – a hetvenéves tapasztalattal büszkélkedő – Kayaba szállít a GasGasnak. Elöl 46 mm-es csúszószár-átmérőjű, tekintélyes, 270 mm-es rugóúttal felvértezett, nyitottpatronos, fordított teleszkópok dolgoznak, míg hátul 119 millis tartományban mozgó, központi rugóstag felel a kiváló úttartásért.

A kifejezetten karcsú, sűrű erdőkben is villámgyors ECRanger mozgatásáról 199,4 vagy 299,3 köbcentis, egyhengeres, kétütemű erőforrás gondoskodhat, működésüket elektronikus gyújtás és VForce 4 membránszeleprendszer teszi még hatékonyabbá. A precíz, hatfokozatú váltóval és 36 mm-es torokátmérőjű porlasztóval társított motorokhoz új dugattyút és hengerfejet dolgoztak ki a GasGas szakemberei, ennek köszönhető a már alacsony fordulatszámon ébredő, bődületes nyomaték és az alacsony, Euro 4-es környezetvédelmi előírásoknak is megfelelő károsanyagkibocsátás. A korábbinál jobb gázcseréhez a szintén típusspecifikus Technigas 2.0 kipufogódob is nagyban hozzájárul, ugyanakkor különleges hangjával a motorozási élményt is jelentősen fokozza.

A GasGasok legfőbb erényeként említhető kezelhetőség az ECRanger esetében is messze átlagon felüli. Ez nem csak a remek súlyelosztásnak, az alacsony tömegközéppontnak és a filigrán építésmódnak köszönhető, legalább ennyire sokat számít az átgondolt, szabad mozgást biztosító idomzat, az EC-énél 40 milliméter kisebb ülésmagasság és a remek fogású, középmerevítővel felszerelt, pontos visszajelzésekkel szolgáló kormány, melynek csőátmérője 28,6 mm. Elsőrangú a strapabíró Excel felnikhez kapcsolódó, 260, illetve 220 milliméteres, hullámos peremű, hűtött NG tárcsákra épülő fékrendszer is, az indulóár mégis roppant baráti, csupán 2 050 000 Ft (ECRanger 200), illetve 2 099 000 Ft (ECRanger 300).

www.gasgashungary.hu

Műszaki adattáblázat

Műszaki adatok GasGas ECRanger 200 (300)
Motorkonstrukció: Egyhengeres, kétütemű, folyadékhűtésű
Összlökettérfogat: 199,4 cm3 (299,3 cm3)
Furat x löket: 62,5 x 65,0 mm (72,0 x 72,0 mm)
Indítás: Önindító, berúgókarral is felszerelhető
Gyújtásrendszer: Elektronikus
Környezetvédelmi besorolás: Euro 4
Erőátvitel: Hatfokozatú, lábbal kapcsolható váltó
Szekunder erőátvitel: Regina 520/135 RH2 tömítőgyűrű nélküli lánc
Tengelykapcsoló: Többtárcsás, olajfürdős
Kuplungkar: Hidraulikus működtetésű Magura
Befecskendezés: VForce 4 membránszelep-rendszer
Kipufogódob: Tecnigas 2.0
Idomzat anyaga: Törhetetlen műanyag
Váz: Króm-molibdén-acél ötvözetből készülő gerincváz
Első felfüggesztés: 46 mm-es csúszószár-átmérőjű KYB teleszkópok 270 mm-es rugóúttal
Hátsó felfüggesztés: KYB központi rugóstag 119 mm-es lökethosszal, alumínium lengővillával és himbarendszerrel
Első felni: Excel, 1,6 x 21
Első abroncs: Vee Rubber, 90/90 R21
Hátsó felni: Excel, 2,15 x 18
Hátsó abroncs: Vee Rubber, 120/90 R18
Első fék: 260 mm-es NG tárcsa, Braktec féknyereg
Hátsó fék: 220 mm-es NG tárcsa, Braktec féknyereg
Üzemanyagtartály térfogata: 9,8 liter
Száraztömeg: 108 kg
Hosszúság x szélesség x magasság: 2145 x 810 x 1205
Ülésmagasság: 940 mm
Indulóár 2 050 000 Ft (2 099 000 Ft)
ugrás fel