Hirdetés
Kezdőoldal Bemutató Megérte várni: Itt az új Triumph Scrambler 1200

Megérte várni: Itt az új Triumph Scrambler 1200

Hirdetés

A londoni ExCel sajtótájékoztatóján Hinckley bemutatta az új Scrambler 1200-at, amely XC és XE verziókban is kapható. Az XC verziót közútra tervezték úgy, hogy off-road élményeket is átélhessünk vele. Az XE viszont már a terep felé mozdul el, az XC-ben található 45 mm-es 200 mm mozgó első szárakat hosszabb és erősebb verzióra cserélték. A Showa 47-mm-es teljesen állítható villa 250 mm-es úttal rendelkezik. Hátul mindkét modell állítható Öhlins rúgós tagot használ, az XC 200, míg az XE 250 mm-es verziót kapott.

A gyártó célkitűzése olyan klasszikus megjelenésű motor tervezése volt, ami modern felszereltségének és agilis kezelhetőségének köszönhetően, igazi kaland motorrá válik, minden körülmények között. Mindkét modellt testre szabhatjuk, a több mint 80 új tartozéknak köszönhetően.

Triumph TFT műszerek

A modelleket a legújabb, második generációs TFT kijelzővel látták el. A műszer új kialakítású és a témáknak köszönhetően , az igényeknek megfelelően testre szabható. A lehetőségek között szerepel a saját név megadása is, ami az induláskor jelentkezik a kijelzőn.

Az XC modell Bluetooth csatlakozóval is felszerelhető, amely lehetővé teszi a világ első integrált GoPro vezérlőrendszerének használatát, valamint a „turn by turn” Google navigációs alkalmazás futtatását. A Bluetooth-csatlakozó modul lehetővé teszi a telefon és zenei lejátszok csatlakoztatását, az eszközök funkcióit pedig vezérelhetjük a TFT kijelzőn. Ahogy a gumiabroncsnyomás-figyelő rendszert ( TPMS) és a markolat fűtés is kapcsolható a műszerről ( rendelhető kiegészítő ).

6 vezetési mód

Mindkét verziónál taálunk választható vezetési módot. Ezek között szerepel a Road, Rain, Off-Road, Sport és a Rider. Az ABS és kipörgésgátló alkalmazkodik a vezetési körülményekhez. Ezeken felül az XE kínál egy Off-Road Pro térképet is ami kimondottan terepezési viszonyokra hangolja a motor erőforrását, teljesen kikapcsolva az ABS-t és a kipörgésgátlót.

Optimalizált ABS

A Scrambler XE olyan ABS-el lett szerelve a kanyarodási szöget figyelve, a lehető legjobb fékezést biztosítja. Az XC esetében, a Rider módban testre szabható az ABS és a kipörgésgátló egyaránt.

Az XE modell rendlelkezik IMU-val ( inerciális egység ), az egység folyamatosan figyeli a motor adatait ( gyorsulás, dőlési szög, stb ) és ha szükséges, aktiválja az összes biztonsági eszközt.

Háttérvilágítású gombok

A Scrambler összes gombja rendelkezik belsőleg szerelt LED világítással

Kulcs nélküli indítás

A vezető közeledésével a kulcs aktiválódik, lehetőség van arra is, hogy tiltsuk a funkciót a nagyobb biztonság érdekében.

Tempómat

A sebsebégtartó automatika a Scrambler 1200-as modelleken alapfelszereltségként van felszerelve.

USB töltés

Az ülés alatt, külön helyet találunk az eszközök biztonságos tárolására és töltésére.

Triumph App

A iOS és az Android rendszert használók, ingyen tölthetik le az új Triumph alkalmazást, amely összekapcsolja a navigációs funkciókat.

Az XC és az XE a Bonville átdolgozott 1200 cm3 motorjával van szerelve. Az erőforrást felülvizsgálták, és finomították a terepen való használatra. A Scrambler számára módosított motor 90 lóerőt biztosít, 110 Nm nyomaték mellett. Az ECU-t úgy módosították, hogy többlet nyomatékot biztosítson az alacsony és közepes tartományokban.

Maradt a felülvezetett ikonikus hangzás és a kétcsöves kipufogórendszer, ami csiszolt alumíniumból készült. Az erőforrás vízhűtéssel és meghosszabbított szerviz intervallummal rendelkezik ( 16000 km ). A stílus szempontjából a Scrambler 1200 hű maradt elődeihez. Részleteiben egyértelműen felismerhetőek az ősök jellemzői, így például a Monza tanksapka, a lapos nyereg és még sorolhatnánk. A motor részletei prémium kategóriának megfelelően lettek kialakítva, az eloxált alkatrészek, az aranyszínű villák épp úgy részei a kiváló összképnek mint Brembo MCS főfékhenger.

A világítás teljes mértékben LED technológiát használ, de kiegészítőként akár LED-es ködlámpát is vásárolhatunk. A fűzött kerekek Tubeless rendszerrel vannak szerelve, amin verziónak megfelelően bütykös vagy túra gumikat találunk. Az angol gyártó modellje megfelelő válasz lehet a Ducati Scrambler sorozatára. Az eddig látottak alapján nyugodtan állíthatjuk,egy sikeres modell kezdte meg pályafutását.

A modellek specifikációit megtaláljátok az alábbi: itt

Fotók: Triumph