Hirdetés

MGS-o1

Hirdetés

Ezek közül egy már a szalonokban van, a második jöv?re érkezik.
A stand királyn?je azonban egyértelm?en az MGS-o1 volt

A 2oo2-es esztend? során született ‘show bike’-ként, hogy
jelezze: a Moto Guzzi csapata nincs híján kreatív vénának és tenni
akarásnak. Ám az MGS-o1 számára több volt megírva a csillagokban, semhogy kiállítások
bámész tömegének nyújtson esztétikai élményt: pontosan a nevezett bámész tömeg
elragadtatása vezetett végül oda, hogy a modell valósággá váljon, s túllépjen
eredeti predesztinációján.

De mi is a ‘küldetése’ ennek a sportgépezetnek? A legjobb, ha Roberto
Brovazzo
urat, a Moto Guzzi kereskedelmi egységének igazgatóját idézzük.
‘Ez egy modern szemlélet? projekt, ami különös filozófia mentén
halad.

Egy er?s, határozott karakter? sportmotor, amir?l egyb?l megállapítható,
hogy a Moto Guzzi m?helyéb?l való; ráadásul számtalan fejlesztés, technikai
tartalom hivatott a vezetést minél élvezetesebbé tenni. Nem a japán járgányok
ellenfele, nem valamiféle anti-Ducati. Egy kóruson kívüli motor, mely valóban
sportgép, ám anélkül, hogy abszolút teljesítménycsúcsokra törne
.’

A ‘Corsa’ (verseny) verzió várhatóan 2oo4 els? hónapjaitól
lesz elérhet?
, majd nagyjából jöv? októberre érkezik az országúti
változat. Árfekvését tekintve 15.ooo euróra számíthatunk, ami a racing
kit esetében akár húszezerig is emelkedhet – emellett évente 7-8oo darab
kerül majd gyártásra.

A felhasznált anyagok természetesen egyt?l egyig a legkiválóbb beszállítóktól
valók (Ohlins, Cosworth, Marelli, Brembo, OZ, a teljesség igénye nélkül). Az
MGS motorja leginkább a régi Daytona 1ooo-ére emlékeztet, valójában azonban
lényegében különbözik attól. A hengertérfogat 1.225 köbcentiméter. Jelen
állás szerint 122 lóer?nyi teljesítményt ‘vallott be’ a Moto
Guzzi (per nyolcezer), ez, a formai-szerkezeti átalakításokat követ?en könnyen
13o fölé kerülhet.

Mert átalakításra, finomításra és újradefiniálásra kétséget kizáróan szükség
lesz még, hogy a szalonok királyn?je az országúton is hordhassa a koronát.
Ilyen paraméter például a váz, és a momentán abba integrált – egyébként 93
kilót nyomó – motor
kérdése – ez egy kevéssé gyakorlatias megoldás, nehézkes
gyártani és karbantartani is
(egyébként már elkészült az új váz).