EST. 2002

Moto Guzzi

Az els? motoron a G.P. (Guzzi-Parodi) felirat szerepelt, de ezt kés?bb,
hogy a Giorgio Parodi monogramjával való összetévesztés lehet?ségét elkerüljék,
Moto Guzzira cserélték. A logón látható sólyom Giovanni Ravelli emlékét
idézi
, aki egy repül?baleset során id? el?tt életét vesztette. Carlo Guzzi,
hogy hírnevet szerezzen az új márkának, úgy döntött, hogy már az els? két motort
melyet épít, benevezi a Milano-Napoli versenyre, ahol is 1921 május
28-án
a két motor huszadik és huszonkettedik helyen végzett. Négy hónap
múlva Gino Finzi Guzziját már els? helyen találjuk a híres Florio
futamon
. Így kezd?dött a fantasztikus, 3.329 gy?zelmet, 11 Tourist
Trophyt
és 14 világbajnoki címet magába foglaló sikersorozat, mely
1921-t?l 1957-ig a mandellói istállót fémjelzi.

A versenyzés területén elért sikerek tükröz?dnek az eladások számában – a
tapasztalat pedig a legkorszer?bb technikai megoldásokhoz vezetett, melyet szériatermelésben
eddig nem láthattunk. A sport-széria, melyet 1923-ban mutattak
be, hatalmas érdekl?désre tett szert, és a Sport 15-öt 1928-ban a GT követte,
melyen a világon az el?ször láthatunk leng?villás megoldász – sokan kritizálták,
de kés?bb már minden gyártó ezt alkalmazta.

ugrás fel