EST. 2002

MotoGP FIM MotoE Enel világkupa

Rómában Vito Ippolito ( FIM elnöke ) , Francesco Starace ( Enel-csoport ), Loris Capirossi és Carmelo Ezpeleta ( Dorna Sports ) megállapodtak, hogy 2019-től elindul a FIM Moto E Enel világkupa.

A motort egy olasz cég az Energica Motor Company tervezte és gyártja, egyben a névadó szponzora is lesz a sorozatnak az Enel Group. 2019-től a MotoE negyedik kategóriaként csatlakozik a MotoGp futamokhoz ahol nem lesznek gyári csapatok az első időben. Az induló bajnokság 18 motorból áll majd, a jelenlegi 7 privát csapat indít 2-2 motort, a maradék négy motort kisorsolják a Moto3 és Moto2 csapatok között.

Ezpeleta a sajtótájékoztatón kiemelte, hogy sok céggel tárgyaltak de végül azért döntöttek az Energica mellett mert szükségük van a legjobb technológiákra. Tény, hogy a kiválasztott motor komoly specifikációval bír. Csúcssebessége 250 km/h, gyorsulása 0-100-ra 3 másodperc, teljesítménye 147 lóerő és 200 Nm nyomaték.

Loris Capirossi elárulta, hogy teljesen más egy ilyen motort vezetni mint egy hagyományos sportmotort. Bár még nagyon az út elején van a folyamat a motorozás nagyon szórakoztató az elektromos sportmotorral.  Ha elektromos eszköz akkor fenntarthatóság, Vito Ippolito a FIM elnök szerint az „elektromos mobilitás sokkal közelebb van mint gondolnánk”.

A fejlesztések nem állnak meg az elkövetkező időben sem de az mindenképpen ígéretes szám, hogy az akkumulátor 0-ról 75%-ra történő feltöltéséhez elegendő kevesebb mint 30 perc.

ugrás fel