EST. 2002

MotoGP Jerez – 2018

Az első három össze-vissza utazgatós „bemelegítő” futam után mindenki nagyon várta már az első európai futamot. Nem csak a legendás Jerez-i versenypályán 100.000 néző által keltett hangulat okán, hanem mert sokat megtudhatunk a csapatok által a téli fejlesztésekkel megalkotott versenytechnika viselkedéséről.

A spanyol pálya régi típusú, szűk és technikás, a széles hosszú elnyújtott kanyarokkal kialakított új pályákon jól szereplő Hondáknak hagyományosan kissé nehezebb terep. Ennek ellenére a szabadedzéseken nem igazán igazolták ezen várakozásokat, jól muzsikáltak a repsolok, nem beszélve Crutchlow-ról, aki egyenesen a pol pozícióig hajszolta a szárnyas japán csúcs technikát.

A Yamahák ( értsd gyári alakulat ) kopizták a tavalyi verseny hétvégét. Délelőtt a hűvösben még csak-csak körbe találtak, de a délutáni melegben akármerre tekergették a technikát elektronika illetve futómű fronton, és akármilyen gumikombinációval kísérleteztek, nem sikerült kitalálniuk az erdőből… kivéve a Gyevi bírót, ( értsd Zarco ) de erről később.

Marc Marquez egyébként 3x fogott talajt a határok keresgélése közben, még a warm upon is sikerült elhasalnia. Ebben a tevékenységben csapattársa Dani Pedrosa is követte példáját, álom ez a két fiú, a versenycsapat szerelőinek álma…. a többi csapat a bogarakat törölgeti a gépjárművekről, bezzeg a Repsol Hondánál ! Ők 3 órával a futam előtt még restaurálásba kezdenek. ! (smiley)

A Suzuki csapat érdemel még említést, a Hammamatsu-i alakulat egyre meggyőzőbb teljesítményt nyújt, vajon mit érezhet Maverick Vinales, aki isten lábának megfogásával egyenértékű eseménynek gondolta a gyári Yamaha alakulathoz igazolást, nem egészen másfél évvel ezelőtt ?

És akkor az értékelés:

1. Marc „Maki” Marquez: Az Texasi futamon mesélt először az új taktikáról… amint lehet előre megy, aztán viszont látásra. A nyilatkozatokból úgy tűnik, évek óta képes lenne erre egy csomó futamon, csak akkor unatkozik. Meg show műsor sincsen. De most áldhatja a nevét, hogy otthagyta a Lori Dovi Pedro triót. Nemcsak arról van szó, hogy nem esett el a 3 említett úriember összeakadásakor, hanem kimaradt a vircsaftból is. Ha csak a közelében lett volna az eseménynek, tuti ráverik, hogy „na ez már tűrhetetlen „.

Azért villantott egy Marquez style csúszás-mentést a Luthi által a pályára juttatott két talicska sóderen úgy 220-240-es könyök lerakós jobbosban, aztán 9 körrel a vége előtt leggyorsabb kör…. 2.5 másodperc előny és viszlát. Az a baj, ha rászokik erre a dologra, megint Mick Doohan futamokat idéző dögunalomban lesz majd részünk.

2. Johann Zarco: Haló ! Yamaha főhadiszállás ! Figyel valaki? Gratulálok, hogy sikerült KTM-re ültetni azt a versenyzőt, aki az elmúlt 19 futamon a legsikeresebben terelgeti a hangvillás kétkerekűt. Tudjuk, hogy a 40-hez közelítő legenda nagyon fontos mind imázs, mind üzleti szempontból, de ha nem lesznek eredmények, akkor nem lesz mit hájpolni…. a 6-10 helyezéseket nehéz egy idő után kitörő örömmel ünnepelni… Mindenesetre bravó Johann, ki a franc gondolta volna pár éve, amikor a kecskeméti go-kart pályán karcoltál, hogy ekkora qva nagy tehetség vagy ! Óriási gratuláció !

3. Andrea Iannone: A kezdő maratonfutók ( figyelem belső infó ) alapszabálya, hogy soha ne változtass a verseny napján. Én első maratonomon úgy paráztam az eléhezéstől, hogy rögtön beletoltam a fejembe 3 tasak soha ki nem próbált koffeines energia gélt… az eredmény 15-el magasabb pulzus, majdnem belepusztultam. Hát így járt a Suzuki alakulat is… egész hétvégén Médium-mediummal mentek, nagyon jó köridőket villantva a long run kísérletek alkalmával… aztán meglátták a sok embert a rajtnál kemény hátsó gumin, és beparáztak… kár érte, lehetett volna ez jobb is, mindenesetre a dráma után Iannone kis kardozásal hozta a dobogó ! Suzuki a dobogón 3x egymást követő futamon? Régen láttunk ilyet ! Csak így tovább !

4. Danilo Petrucci: A Ducati- egyre jobbak. Nem Petrux eredményéből lehet ezt leszűrni, hanem abból, Lorenzo és Doviciozo 8 körrel a vége előtt még látótávolságban volt az első Márkival egy olyan pályán, ahol pár éve még bekanyarodni sem voltak képesek a pirosak, nemhogy elfordulni. Szép eredmény….

5.Valentino Rossi: A katasztrófális hétvégéből egész szépen jött ki az öreg ezzel az 5. helyezéssel. A 3.5 másodperc Zarcohoz képest azért mutatja, hogy nincs ok az ujjongásra, öröm az ürömben, hogy szegény Vinales még gyengébben muzsikált. Sebaj, Le Mans Yamaha territórium, nagyon rájuk fér már egy jó eredmény.

6. Jack Miller: Soha nem gondoltam volna, hogy valaha normális versenyt látok ettől az eszement ausztráltól… pedig mostanában ez történik…

És akkor pár szó a drámáról…. „akárhogy is nézzük egy nagyon szerencsétlen verseny incidenst láttunk” mondta Simon Crafar, a motogp.com riportereivel egyetértésben. Lorenzo a soft gumin harcol a még megmaradt önbecsülését mentve kedvenc pályáján, Doviziozo pedig másodszor mutatja meg a tavalyi Valenciai futam után, hogy hol vannak a határai. Jó ez a pont számolgatós biztosra menő tökölés az ellenfél mögött, de így nem lehet vb-t nyerni… néha be kell vállalni. Most bevállalta, nem jött be. És akkor mit mondjon szerencsétlen Dani Pedrosa a törött csuklójával dobogó harmadik fokáért harcolva? Talán a legkevesebb szerencsével megáldott pilóta a király kategória történetében… persze ez túlzás, azt már sajnos lefoglalta Wayne Rainey.

Valaki hívhatna már egy ördögűzőt a kis spanyolhoz, mert most már igazán nagyon sajnálom szegényt.…

Mindjárt Le Mans…. készüljetek !

László Király

Rodeo

1 Marc MARQUEZ SPA Honda 41’39”678
2 Johann ZARCO FRA Yamaha +5”241
3 Andrea IANNONE ITA Suzuki +8”214
4 Danilo PETRUCCI ITA Ducati +8”617
5 Valentino ROSSI ITA Yamaha +8”743
6 Jack MILLER AUS Ducati +9”768
7 Maverick VIÑALES SPA Yamaha +13”543
8 Alvaro BAUTISTA SPA Ducati +14”076
9 Franco MORBIDELLI ITA Honda +16”822
10 Mika KALLIO FIN KTM +19”405
11 Pol ESPARGARO SPA KTM +21”149
12 Takaaki NAKAGAMI JPN Honda +21”174
13 Bradley SMITH GBR KTM +21”765
14 Tito RABAT SPA Ducati +22”103
15 Scott REDDING GBR Aprilia +36”755
16 Hafizh SYAHRIN MAL Yamaha +41”861
17 Xavier SIMEON BEL Ducati +49”241
18 Karel ABRAHAM CZE Ducati 1 Giro
DNF Jorge LORENZO SPA Ducati 8 Giri
DNF Andrea DOVIZIOSO ITA Ducati 8 Giri
DNF Dani PEDROSA SPA Honda 8 Giri
DNF Cal CRUTCHLOW GBR Honda 9 Giri
DNF Thomas LUTHI SWI Honda 14 Giri
DNF Alex RINS SPA Suzuki 20 Giri
DNF Aleix ESPARGARO SPA Aprilia 0 Giro
ugrás fel