EST. 2002

MOTOGP Losail: Megismétlődött a 2018-as befutó

Újra Dovozoiso nyert 23 ezred különbséggel a címvédő, Marc Marquez előtt. A Katari Nagydíj sok meglepetést nem okozott, pedig az előtte lévő hónapok azt mutatták lehetnek változások.

Ha Rossi befejezi egyszer pályafutását, a legjobb elemző posztjára is igényt tarthat. A futamok előtt kiemelte, hogy a Suzuki csapat és Alex Rins lesz a meglepetés az idei szezonban.

Induljunk azonban kicsit korábbról, a verseny előtti időmérőket Vinales sebessége határozta meg, bár Marquez is hasonló gyorsasággal rendelkezett a honfitárs hozta el a pole-t. Várható volt, azonban, hogy nem lesz képes a versenyen megismételni a fantasztikus teljesítményt. Ennek fő oka, hogy panaszkodott a motorerőre és szinte mindenre ami tavaly is problémát okozott, igaz azt is lehozta a spanyol sajtó, hogy sokat javult a motor bizonyos területeken. Azonban csak a nagy kanyarsebességnek köszönhette jó időket, ami nehezen kivitelezhető egy versenyzőkkel teli pályán.

Az esélyesek mellett, még jól teljesített Petrucci, aki első versenyén ülhetett gyári motorra. Több nyilatkozatában is kijelentette, hogy a dobogóért fog harcolni. Sőt voltak akik, úgy látták, hogy megbillenhet a csapatsorrend és akár Dovi vezető helyét is átveheti. A harmadik, komoly média érdeklődést kapott váltás, a Repsol-hoz igazolt Jorge Lorenzo volt. Bár számára az első verseny még nem lehetett igazán éles, új motor és kézsérülés is hátráltatta.

Úgy érkezett rajthoz a mezőny, hogy sokan a jelenlegi uralkodó MM háttérbeszorulását várták. Ráadásul, mivel a Superbike-ban hatalmasat ment a Ducati-Bautista páros, sokan felbátorodtak a lehetőségeken.

Aztán az időmérőn, a regnáló világbajnok jégkockát dobált, minden olyan elemző vagy szurkoló poharába, akik túl forrón itták volna az Ő esélyeit. A vállsérüléséből tökéletesen felgyógyuló Hondás, a szokásos nyugalommal dobott körrekordot a sivatagi pálya aszfaltjára.

Eljött a verseny napja, ahol a rajtnál megmutatkozott, hogy a motorozás bizony technikai sport. A Ducati a holeshot device-nak köszönhetően lerajtolta a mezőnyt, Dovizisio és az ausztrál Miller robbant az élre. Vinales, hét helyet veszítve tudta csak elkezdeni az első kört. Miller már az elején hátra kényszerült, mint később kiderült az ülése ragasztása elengedett. Miután ledobta a motorról, képtelen volt komoly kanyarsebességet produkálni, annyira csúszkált az ülés helyén.

A verseny első felében, a Suzuki versenyzői elképesztő teljesítményt nyújtva megleptek mindenkit. Alex Rins, Dovival az első helyért küzdve többször megelőzte a későbbi győztest, aki utólag nyilatkozatában is kiemelte, hogy a spanyol versenyzőnek szenzációs kanyarsebessége volt, csak a motorjuk ereje segítette Őt ki ebből a helyzetből. Hátrébb, csapattársa az újoncnak számító Joan Mir is szenzációsan teljesített, komoly ellenfele volt Rossinak vagy később Vinalesnek.

Dovi és Rins közötti csata végén Marquez is megelőzte a Suzuki versenyzőjét, és a két fő rivális ritmusváltással jelezte, hogy elindult a harc a győzelemért. Meglepetésre azonban követők is képesek voltak növelni a tempót, így Petrucci, Rins, Crutchlow is rákapcsolt, ahogy Mir, Vinales, Rossi trió is gyorsult. A hátsó hármasból, Vale tudott nagyot hajrázni és átküzdötte magát csapattársán és Mir Suzukiján is.

Dovi pár körrel a vége előtt hibázott és Marc lecsapott a lehetőségre, átvette a vezetést, ami végül az első helyébe került. Az olasz versenyzőnek volt ideje megfigyelni, hogy teljesen elhasználódott Marc hátsó gumija és a megfelelő helyen tudott támadni. Az eredmény lélegzett elállító lett, ismét Dovi nyert és szinte pont úgy mint tavaly, csak most pár ezredet még faragtak a srácok az időből.

Harmadiknak az a Cal C. érkezett, aki mindenki szerint megérdemelne gyári motort a teljesítménye miatt. Őt követte, az idei év egyik nagy reménysége a Suzuki-Alex Rins páros, majd Rossi, Petrucci és Vinales.

A nyolcadik helyen ért célba Joan Mir, aki ennél jobb versenyt el sem képzelhetett volna magának, szinte minden komoly esélyessel harcolt, ott volt az élen és megbízhatóan teljesített.

Van azonban még valaki, aki komoly elismerést érdemel és nyugodtan mondhatjuk a maga módján akár egy dobgós helyezést is. Aleix Espargaró tavaly jelezte az Aprilia csapatnak, ha nem fejlesztenek és lesznek eredmények kilép a csapat kötelékéből. A gyártó kivonult a Superbike sorozatból és szerződtette Andrea Iannonét. Mindenki, úgy gondolta, hogy Aleix másodhegedűs lesz a tehetséges olasz mögött. Eddig Ő vezeti a házi versenyt, ráadásul fejlődni látszik a gyártó is. Ahogy, testvére és a KTM csapat is mintha lépett volna kicsit előre, igaz Zarco és tehetsége teljesen eltűnt.

A verseny körül volt még egy kisebb felhajtást, ami egy Ducati fejlesztés körül robbant ki. A lengővillára erősíttet kis szárny ,minden gyártónál kicsapta a biztosítékot ( kivéve a Yamahát ) és óvást nyújtottak be. Érdekessége volt az ügynek, hogy a GP technikai igazgatója ( Danny Aldridge ) pár héttel ezelőtt szabályosnak nyilvánította a fejlesztést.

Egy ideig nem vált hivatalossá az eredmény az óvás miatt, később azonban elutasították azt és Dovi megtarthatta a győzelmet. Az ügyet a MotoGP Fellebbviteli Bírósághoz küldték tovább.

Borítókép: Ducati Twitter prtscreen

ugrás fel