Hirdetés
Kezdőoldal Sporthírek sporthirek-motogp MotoGP – thaiföldi teszt összesített információi

MotoGP – thaiföldi teszt összesített információi

Hirdetés

A három napos teszt a második az idei szezonban és a naptárban újnak számító Chang International Circuit betonján próbálhatták ki a csapatok az eddigi fejlesztések hatékonyságát.

HONDA

A teszt egyértelmű győztese a Honda, mind két versenyzője nagyon konzekvens teljesítményt nyújtott végig mind a három nap alatt. A 25. születésnapját ünneplő Marquez tempóját tartotta legjobbnak Rossi is de végül Dani Pedrosa húzta be az utolsó pillanatban a teszt leggyorsabb körét.

Pedrosa folyamatosan jól teljesít de az LCR Honda versenyzője Cal Crutchlow is az összetett 4. helyen végzett. Az első 4 helyezett között 3 Honda versenyzőt találunk de a leggyorsabb újonc Nakagami is Honda nyergében lett tizedik a hétvégén. A japán gyártó tehát jó irányba terelte a fejlesztéseket és jelenleg is tesztelnek egy szénszálas hátsó lengővillát illetve új aero idomokat. Marquez :

AERO elemek

Az aero elemek az egyik meghatározó fejlesztési csomag a tesztek alatt minden csapatnál. Bár nem lehet vele versenyt nyerni fontos, hogy melyik megoldás mellett teszi le egy versenyző a voksát. A nagyobb idomok jobb leszorító erőt generálnak ezért kevesebbet egykerekezik a motor és a féktávokon is stabilabb, cserébe a kanyarokban lehet vele időt veszíteni.

A Honda jelenleg is kísérletezik egy új elemmel és még nem döntöttek, de hasonló cipőben van a Ducati is. Itt Lorenzo az új verziót dicsérte míg csapattársa Dovi még nem döntött. A Suzukinál bevált az újítás és Rins szerint úgy tudták tovább lent tartani a kereket, hogy nem veszítettek a végsebességből.

DUCATI

A Ducati ismét érdekes tesztet zárt, mint szinte mindig most is teljesen külön teljesítményt nyújt a két gyári versenyző. Dovi rengeteteg tesztelt és dolgozott és elégedett a tempóval és a fejlesztésekkel is de még nem állt teljesen össze a technikai csomag. Még van egy teszt tehát akár ez sikerülhet is, addig is új vázat is teszteltek és az aero elemekkel is dolgozott az összesített 7. helyen végző versenyző.

Lorenzo már nem ennyire derűlátó, nem érezte jól magát a motoron pedig az utolsó teszten nem hivatalos pályarekorddal zárt és sokan azt várták végre megtört a jég. Azonban az új alkatrészek megint nem feküdtek a spanyolnak ezért el is kérték a GP17-es verziót Petrucci csapatától aki így kipróbálhatta az idei motort. Az biztosan kiderült, hogy Lorenzo nem fog visszatérni a régi verzióhoz. Itt sokkal nagyobb munkára lesz szükség, hogy az 1 hónap múlva esedékes rajtra összeálljon a csomag és versenyképes legyen a volt világbajnok.

A vörösök a Yamaha csapatához hasonlóan olyan szatellit csapattal rendelkeznek aminek a versenyzője jobb eredményt ért el mint a gyári versenyzők. Petrucci egész hétvégén keményen dolgozott és összehasonlított, így csak rövid ideje maradt délután a gyors körökre de Ő is a 9. helyen végzett. Azonban az új szerzemény Jack Miller elképesztően jól teljesít azon a motoron amire tudjuk, hogy valaki vagy ráérez vagy szenved akár évekig is.  Milller a Honda után gyorsan ráérzett és folyamatosan képes fejlődni. Lorenzo egyébként az összetett 16. hellyel távozott a tesztről.

SUZUKI

A Suzuki láthatóan jól fejlesztett az idei szezonra és a munka most is aktívan folyik a csapatnál. Rins jelenleg jobban teljesít mint Iannone de ez még változhat a rajtig. Viszont mindenképpen jó előjel, hogy most is az 5. helyen zárták az összesített tesztet Rins eredményének köszönhetően.

Az új aero elemek beváltak és reméljük Iannone is visszatálal a motivációhoz.

KTM

Az osztrák gyártó az átigazolási időszak egyik legizgalmasabb csapata lehet, pletykák szerint Marquez vagy Zarco is a célpontok között lehet, ahogy Petrucci is új csapatot és gyári ülést fog keresni jövőre. Az osztrák gyár versenyzői a 18 és a 19 helyen végeztek, kipróbálva az új aero elemeket.

YAMAHA

Nem véletlenül maradt a hangvillás csapat a sor legvégére. A két tehetséges versenyző és a sorozat egyik legjobb versenymotorja egyaránt komoly problémákkal küzdenek. Vinales egyenes élete legrosszabb tesztjének nevezte a hétvégét és csak azt a motort szeretné visszakapni amivel a csapathoz igazolásakor bemutatkozott. A teszt első időszakában Rossinak az elektronikával voltak problémái de később Ő is a hátsókerékre panaszkodott.

A csapattárs spanyol elmondása szerint minden területen van valami apró probléma de az igazi gond még mindig a hátsó kerék. Ha puha gumival mennek akkor gyorsak tudnak lenni de valamiért darabok szakadnak a ki a futófelületből és a gumi nem bírja sokáig. A keményebb gumival viszont nem tudnak gyorsak lenni. Vinales már visszatért a régi vázhoz de így sem oldódtak meg a gondok, sőt a spanyol szinte mindent kipróbált mindennel és olyan setup-ok is előkerültek a tarsolyból amiket sosem használtak de még ez sem vitte Őket közelebb a megoldáshoz.

Az ügy pikantériája, hogy miközben a két gyári versenyző szenved, Zarco a szatellit motoron vezette is a tesztet és csak az utolsó percben Pedrosa tudott nála jobbat menni. Azonban így is a második helyen végzett, ami elég nehezen érthető a gyári csapat szenvedése mellett.

Közben Vinales a 12. míg Rossi 10. helyen fejezte be összesítve a körözést. A Yamaha gyári csapata tehát tovább szenved és egyre komolyabb tűnik a probléma két olyan versenyzővel a tarsolyban akik akár esélyesek is lehetnek a GP megnyerésére. Vinales egyértelműen fogalmazott, mindent leteszteltünk, a gyárnak látnia kell, hogy valami nem stimmel és, hogy nem nálunk van a probléma. Meg kell találniuk a hiba forrását.

Rossi aki még nem döntötte el, hogy hosszabbít a csapatnál egyértelműen a Honda csapatát nevezte meg a legjobban teljesítő alakulatnak és Marquezt versenyzőnek. A Ducati a legutolsó teszt alkalmával remekelt de itt Ők is gondokkal küzdöttek míg a Honda minden pályán jól ment az idén.

Zarco aki szintén gyári szerződésre vágyik elképesztően teljesít. Ha így folytatja kizárt, hogy ne találjon a piacon egy komoly szerződést és egy jó motort, reméljük marad a Yamaha kötelékénél mert itt nagyon jól teljesít a francia versenyző.

Ne menjünk el szó nélkül a másik tehetséges Moto2 versenyző mellett sem, Franco Morbidelli Rossi mögött végzett a 13 helyen. Lesz ez még jobb is és örülünk, hogy jól érezte magát ebben a három napban.

A teszt alatt  magas volt a hőmérséklet és ez sokakat a földre vitt.

Poz.versenyzőcsapatidőnap
1PEDROSA, DaniRepsol Honda csapata1’29 „7813. nap
2ZARCO, JohannMonster Yamaha Tech 31’29 „8670 „0863. nap
3MARQUEZ, MarcRepsol Honda csapata1’29 „9690 „1882. nap
4CRUTCHLOW, CalLCR Honda CASTROL1’30 „0640 „2833. nap
5RINS, AlexTeam SUZUKI ECSTAR1’30 „1780 „3973. nap
6MILLER, JackAlma Pramac Racing1’30 „1850 „4042. nap
7DOVIZIOSO, AndreaDucati csapat1’30 „1920 „4113. nap
8VIñALES, MaverickMovistar Yamaha MotoGP1’30 „2740 „4932. nap
9PETRUCCI, DaniloAlma Pramac Racing1’30 „3670 „5862. nap
10NAKAGAMI, TakaakiLCR Honda IDEMITSU1’30 „4560 „6753. nap
11RABAT, TitoReal Avintia Racing1’30 „4760 „6953. nap
12ROSSI, ValentinoMovistar Yamaha MotoGP1’30 „5110 „7303. nap
13MORBIDELLI, FrancoEG 0,0 Marc VDS1’30 „6480 „8673. nap
14ESPARGARO, AleixAprilia Racing Team Gresini1’30 „7010 „9203. nap
15IANNONE, AndreaTeam SUZUKI ECSTAR1’30 „7180 „9373. nap
16LORENZO, JorgeDucati csapat1’30 „7290 „9482. nap
17BAUTISTA, AlvaroÁngel Nieto csapat1’30 „8831 „1022. nap
18SMITH, BradleyRed Bull KTM gyári Racing1’30 „9211 „1403. nap
19KALLIO, MikaRed Bull KTM gyári Racing1’31 „1691 „3883. nap
20REDDING, ScottAprilia Racing Team Gresini1’31 „3111 „5303. nap
21LUTHI, ThomasEG 0,0 Marc VDS1’31 „3541 „5733. nap
22SYAHRIN, HafizhMonster Yamaha Tech 31’31 „5371 „7563. nap
23ABRAHAM, KarelÁngel Nieto csapat1’32 „0242 „2432. nap
24SIMEON, XavierReal Avintia Racing1’32 „0192 „2383. nap