EST. 2002

MotoGP: Gibernaué a pole

A MotoGP nem szokványos kínai id?mér?jén Sete Gibernau szerezte meg a pole pozíciót: az els? sorból csapattársa, Melandri és a fantasztikus Capirossi indulhatnak még. Rossi nehézségekkel küzd – de hát ? mindig így kezdi a hétvégéket – és csak hatodik. A száraz szabadedzéseken szárnyaló Suzukik az els? tízben végeztek, Hopkins negyedik, a délel?tti gy?ztes Roberts kilencedik.

A Ducati látványosan hajózott be a sanghaji kiköt?be: nyilván sejtették, hogy sanszos a jó eredmény a különleges kínai ringen. Ennek tudatában indította be Carlos Checa a rakétákat, és l?tte magát az els? helyre, nagyjából a félid?ben zárkózott föl mögé Capirex. Két Ducati az élen! Látszólag a vörösöknek kedvezett, hogy a versenybírák elrendelték a fehér zászló lengetését az aláhulló szórványos csapadék miatt (igazi eső sem ekkor, sem később nem esett). Normál esetben a csapatok és versenyz?k az id?mér? utoljára tartalékolják erejüket, most azonban el? kellett jönni a farbával, akkor, amikor sz?k fél óra még hátravolt a kvalifikációs edzésb?l.

Gibernau nem sokat teketóriázott, egy gyors kör és máris a tabella élén találta magát a pénteken bukó spanyol. Rossi, Hopkins, Hayden, majd Nakano is sorra jobb kronót mértek, mint Capirossi – a borgo rivolai oroszlán azonban ismét a pályára hajtott, és b? negyed órával a leintés el?tt provizor pole-t ér? kört motorozott. Mivel az ég csatornái nem nyíltak meg, száraz borításon kezd?dhetett a végjáték.

Sete Gibernaunak és – némi meglepetésre – Marco Melandrinak sikerült 2 percen belüli kört teljesítenie, ezzel mindketten beel?zték Capirossit, aki elégedetten konstatálta, hogy a Desmo GP5 igenis üt?képes és tartja a lépést a Hondákkal Sanghajban. Nem örülhet viszont Rossi: a Yamahát nehézségek árán lehet csak hozzáidomítani a különféle pályákhoz, az olasz címvéd? nem érzi elemében magát a nyeregben, inkább csak harcol a motorral – akárcsak Portugáliában. Nálánál sokkal mélyebben van viszont a 200. nagydíján induló Max Biaggi, aki csak 14. a gyári RCV-vel.

MotoGP, a rajtrács összetétele

1. HONDA Sete GIBERNAU SPA 1’59.710
2. HONDA Marco MELANDRI ITA 1’59.873
3. DUCATI Loris CAPIROSSI ITA 2’00.480
4. SUZUKI John HOPKINS USA 2’00.666
5. HONDA Nicky HAYDEN USA 2’00.747
6. YAMAHA Valentino ROSSI ITA 2’00.821
7. DUCATI Carlos CHECA SPA 2’00.902
8. YAMAHA Toni ELIAS SPA 2’01.081
9. SUZUKI Kenny ROBERTS USA 2’01.085
10. KAWASAKI Shinya NAKANO JPN 2’01.098
11. HONDA Alex BARROS BRA 2’01.117
12. HONDA Troy BAYLISS AUS 2’01.328
13. YAMAHA Colin EDWARDS USA 2’01.401
14. HONDA Max BIAGGI ITA 2’01.502
15. KAWASAKI Olivier JACQUE FRA 2’02.072
16. YAMAHA Ruben XAUS SPA 2’02.869
17. DUCATI Roberto ROLFO ITA 2’03.886
18. MORIWAKI Tohru UKAWA JPN 2’04.223
19. HONDA Jurgen vd GOORBERGH NED 2’04.594
20. BLATA Franco BATTAINI ITA 2’05.468
21. BLATA James ELLISON GBR 2’06.496

ugrás fel