EST. 2002

MotoGP: még senki nem hosszabbított a Michelinnel

Miközben a csapatok szép lassan szállingóznak az estorili paddockba, ahol megkezdik a felkészülést a gyorsasági motoros világbajnokság Portugál Nagydíjára, ezer és egy pletykát hallani a következ? szezon ‘gumifelállásával’ kapcsolatban. Sokak szerint az abroncsoknak, vagyis sokkal inkább a 2007-ben bevezetett új szabályozásoknak köszönhet? a királykategória színvonalesése: a Michelin hosszú évek uralkodása után át kényszerült engedni a vezet? szerepet az eddig csak szekundáló Bridgestone-nak. A számok nyelvére lefordítva: az eddigi tizenhárom futamból kilencet nyert meg japán gumival szerelt motor pilótája, és amikor így történt, a dobogós és dobogóközeli helyezések is rendre a bridgestone-os versenyz?k, csapatok birtokába jutott.

Nehéz helyzetben vannak tehát a franciák, olyannyira, hogy a velük szerz?dött élcsapatok (Yamaha és Repsol Honda) még mindig nem hosszíbbították meg kontraktusaikat. Pedig, ahogy Jean-Philip Weber, a Clermont Ferrand-iak f?nöke a minap nyilatkozta, a Michelin szeretné megtartani jelenlegi partnereit, akikkel az együttm?ködés hosszú évekre nyúlik vissza.

‘Általában nem szoktunk ilyen korán a szerz?déshosszabbításokról beszélni, ez idén sincs másképp. Lesznek m?szaki értekezleteink, és mindenképpen reagálnunk kell a kialakult helyzetre. Meg kell gy?znünk mindenkit, a csapatoknak biztosaknak kell lenniük abban, hogy velünk akarnak maradni.’ Pedig hiába a szakember kommentárja, az igazság az, hogy az ?szbe fordulva nem áll túl jól a szénájuk ezen a téren sem: az a gyanú járja, hogy mindkét japán konstrukt?rt er?sen foglalkoztatja a Bridgestone-hoz való átszerz?dés. A váltás ugyan nehéz és nem megy egyik pillanatról a másikra, de technikai szempontból egyáltalán nem lehetetlen – ezt már más csapatok eredményei is igazolják.

Ami biztos: a jöv? szezonban vélhet?en 40 darab gumit használhatnak a pilóták a jelenlegi 31 helyett, és Estorilban err?l is szó lesz. És a gumisok harca is folytatódik.

ugrás fel