EST. 2002

MOTOGP SEPANG TESZT – 1. NAP

MOTOGP SEPANG TESZT – 1. NAP

A közelgõ MotoGP bajnokságra készülve a Ducati
Marlboro Team a mai napon jelentõségteljes 3 napos tesztbe kezdett
a malaysiai Sepangban Loris Capirossival és Troy Bayliss-szel – folytatva
ezzel a Ducati Desmosedici fejlesztését. Ez az elsõ alkalom,
hogy a Ducati malaysiai pályára vonul, Troy Bayliss – ellentétben
Capirossival – szintén elõször markolja a kormányt
a sepangi pályán.

Érkezéskor a Ducati Marlboro Teamet átlagos, 30 fokos
(a pálya 35 fokos) hõmérséklet, és fullasztóan
magas páratartalmú levegõ fogadta, ráadásul
a tesztet délután egy heves trópusi felhõszakadás
is félbeszakította.

A Ducati mérnökök már az elsõ tesztnapon nekiláthattak
a munkának, és a motorosok is nekikezdhettek a tapasztalatszerzésnek
a Desmosedici prototípusról. A fülöp-szigeteki pozitív
tapasztalatokat felhasználva a motorosok megtettek néhány
tesztkört, és a nap végére Capirossi 38 kört,
míg Bayliss 39-et teljesített.

Az eredmények – néhány új módosítást
követõen – pozitívak, Capirossi és Bayliss egyaránt
figyelemreméltó köridõt ért el. Az olasz leggyorsabb
körideje 2’05.3′, míg Troyé 2’06.5′. Az elsõ
szakasz utáni döntés szerint módosítottak az
áttételen, amely meg is hozta eredményét – Capirossinak
a nap legjobb idejét sikerült felállítania. Baylisst
– aki igencsak elégedett volt malaysiai debütálásával
– a heves vihar a tesztelés félbehagyására kényszerítette,
ezért az õ áttétel módosítására
holnap kerül sor.


‘Mindannyian igazán elégedettek vagyunk a dolgok menetelével’
– nyilatkozta Capirossi. ‘A mai nap nagyon fontos volt, mivel eddig semmilyen
információnk nem volt errõl a pályáról.
A rajtvonalról kezdtünk, és ha ez a startpont, akkor elégedettek
lehetünk. A motorokat teljesen fel kell készítenünk,
de mi már ugyanazon a szinten vagyunk, mint a versenyen. Folyamatosan
fejlesztünk, a csapat jól dolgozik, és a ma teljesített
38 kör már fontos adatokkal szolgált számunkra. Két
kemény nap azonban még hátravan, amelyek után már
több elképzelésünk lesz arról, hol is állunk
rajthoz.’


‘Még sosem voltam ezen a pályán’ – mondta Bayliss
az edzés végén – ‘ezért vettem magamnak egy
playstationt és egy F1 játékot, és megpróbáltam
olyan jól megtanulni a pályát, ahogy csak lehet. Úgy
érzem jó voltam, a mai nap egy fontos debütálás
volt, és elégedett vagyok a dolgok alakulásával.
39 kört teljesítettem, közben kerestem a legjobb íveket
ezen a széles és hosszú pályán, és
megpróbáltam jó idõt felállítani.
Mivel a kezdéshez nem voltak adataink, ezért a fülöp-szigeteki
beállítást használtunk kiindulásként.
A legjobb idõm 2’06.5’, ami rendkívüli eredmény.
Sajnos az esõ miatt nem volt lehetõségem különbözõ
áttételeket kipróbálni, viszont biztos vagyok benne,
hogy holnap kemény, de eredményes napom lesz.

www.motonline.com

ugrás fel