EST. 2002

MotoGP teszt, Jerez I.

Változékony id?, este némi es?: az égiek kegyesek voltak a királykategória
Jerez de la Fronterában maradt képvisel?ivel. Alig pár órája ért véget a Spanyol
Nagydíj, a versenyz?k újfent nyeregbe kaptak, hogy helyükre tegyék, beillesszék
az id?közben elkészült gyári fejlesztéseket
, vagy választ találjanak régóta
nyitott kérdésekre. A soron következ? GP-ken (már Franciaországban is) lényegében
már "evolúciós" gépeket láthatunk majd.

Jerezben az Aprilia, a Suzuki és a WCM kivételével minden csapat jelen van
(a noaleiek május közepén, hazai környezetben, a Mugellón tesztelnek). Természetesen
ezúttal senki sem a minél jobb id?eredményt hajszolta, hanem m?szaki kérdésekkel
volt elfoglalva. A nap legjobb mért köre (1.42.1) Valentino Rossi nevéhez
f?z?dik
, az olasz a Weber Marelli-befecskendezést próbálta, hasonlóan a
többi yamaháshoz, Checához, Melandrihoz és Abe-hez.

A Ducati végre valahára normális körülmények között dolgozhatott a GP4-en.
A vörösök leginkább a Michelin 16,5-es els?jére teszteltek le alternatívákat:
Capirossi igen óvatosan ment. A Desmo tankján is módosítottak egy keveset: így
kényelmesebb a vezetés, állítólag.

A Honda-csapatok azokra a chattering-problémákra kerestek megoldást,
amelyekr?l kivétel nélkül az összes pilóta beszámolt a közelmúltban. Gibernau
a szép gy?zelem miatt felmentést kapott
munkavégzés alól. A privát csapatok
f?leg gumikkal voltak elfoglalva, a gyáriak pedig új alkatrészeket is górcs?
alá vettek, amelyeket persze kés?bb a nem-gyáriak is megkaphatnak. Tamada és
a tesztpilóta Itoh félelmetes mennyiség? Bridgestone-anyagot teszteltek.

Kedden, amennyiben az id?járás engedi, következhet a második, egyben befejez?
nap. Hétf?n este eleredt az es?, a dolgok kimenetele tehát bizonytalan.

Hivatalos id?eredmények

Rossi (Yamaha) 1.42.1
Barros (Honda) 1.42.389
Edwards (Honda) 1.42.449
Tamada (Honda) 1.42.55
Melandri (Yamaha) 1.42.72
Nakano (Kawasaki) 1.43.400
Biaggi 1.43.500
Bayliss 1.43.800
Capirossi 1.45.00

ugrás fel