EST. 2002

MotoGP teszt, Sepang I.

Biaggi a fejlesztéshez konkrét javaslatokkal kíván szolgálni. ‘Id?
kell, hogy helyes irányt tudjunk mutatni, nagy bels? csapatmunkára lesz szükség.
Tavaly a privát csapatok jobban teljesítettek a gyárinál (így ? maga is
– a szerk. megj.), ennek vége kell, hogy szakadjon. A mai nap kiindulópont,
és nem csak a bokámnak az.’

Nyeregbe ült természetesen a címvéd? Valentino Rossi is, aki a tavalyinál er?sebb
blokkal ellátott Yamaha M1-gyel körözött. A gépet az ? kívánalmai szerint építették
föl, és kétség nem fér hozzá, a designra is adtak. De hogyan megy ez az M1
05? Rossi szerint ‘nem rosszul, s?t elég jól’.

‘A kiindulási pont az a motor, amit tavaly novemberben ugyanitt próbáltunk,
de ez már a végleges változat. A f? csapásirány a nagyobb sebesség és stabilitás
volt
(a lóer?k száma 240 körülig emelkedett – a szerk.). Ezt a célt sikerült
telejsíteni. Az érem másik oldala, hogy csökkent az agilitás a kanyarbemeneteknél,
úgyhogy meg kell találnunk az egyensúlyt
. Mindent egybevéve, az M1 jó motor.’
És vajon a Hondákhoz képest is? ‘Err?l többet fogunk tudni két hét múlva.
Saját tempónkban haladunk a saját utunkon, és végtére még csak január van.’

Egy kis jegyzet az els? maláj tesztnap többi f?szerepl?jér?l: Tamada, Elias
és Xaus is estek, senkinek nem történt baja
. A Suzuki látványosan fejl?dik,
úgy t?nik, nekik is sikerült er?t plántálni a gépházba. A Kawasaki valamelyest
le van maradva, nekik még hiányzik a fejlesztett ‘evo’-er?forrás,
amit talán definiálhatunk vadonat újnak is. Hogy mennyire kiélezett a harc
a MotoGP-ben, azt jelzi az ex-Yamahás Hiroshi Yoda mester leigazolása a zöldek
részér?l
, aki lényegében az M1 ‘bigbang’ motorblokkjának az atyja
(a Kawára rá is fér a nagy robbanás). Yodát követi Firenzo Fanali, aki szintén
?sid?kt?l fogva a Yamahánál dolgozott. Nem csodálnánk, ha ezek után a Ninjában
négy soros henger dolgozna, mint az M1-ben.

Marco Melandrit végre mosolygósan lehetett látni egy tesztnap végeztével.
Ígéretes id?ket motorozott, és ami fontos, egyenletesen tette ezt. Ez a fajta
RC211V el?ször került a keze ügyébe (korábban a ‘két kipufogós’ verziót
tesztelte, amit mindenki lehurrogott): ‘Tetszik nekem ez a gép, remek az
ereje és illik hozzám. Elég nagy a h?ség, és nem akartam teljesen elkészülni
az er?mmel.’

A naptári év els? ‘pole’-ja tehát Loris Capirossié, aki ezzel
a nyugtával dícsérte a napot: ’14 kört, majdnem egy fél nagydíjnyi távot
mentem igen jó körid?kkel. Az els? gumik nagyon rendben vannak, hátul még van
mit javítani. Sajnos ez az elektronikai probléma fél napra megállított minket,
így csak egy borításra jutott id?.’

Holnap a folytatás.

A hivatalos id?eredmények

Versenyz? neve Motor Id?
Capirossi Ducati 2′ 02′ 18
Rossi Yamaha 2′ 02′ 31
Barros Honda 2′ 02′ 71
Hayden Honda 2′ 03′ 17
Roberts Suzuki 2′ 03’00
Hopkins Suzuki 2′ 03′ 29
Biaggi Honda 2′ 03′ 35
Gibernau Honda 2’03’ 49
Melandri Honda 2′ 03′ 57
Checa Ducati 2′ 03′ 57
Tamada Honda 2′ 03′ 63
Hofmann Kawasaki 2′ 03′ 80
Edwards Yamaha 2′ 03′ 94
Aoki Suzuki 2′ 04′ 00
Nakano Kawasaki 2′ 04′ 20
Bayliss Honda 2′ 04′ 81
Xaus Yamaha 2′ 04′ 98
Elias Yamaha 2′ 05′ 20
ugrás fel