EST. 2002

MotoGP Teszt Sepangban – 3. nap

A Ducatti Corse Press írása

Az éjszakai heves es?zés miatt az utolsó próbasorozatot csak kés? délel?tt tudták elkezdeni, és
még ekkor is magas h?mérséklet (leveg? 30 °C / pálya 40 °C) és párásság nehezítette
a helyzetüket.

Amint a körülmények lehet?vé tették, Capirossi és Bayliss
azonnal a pályára sietett, hogy a Desmosedici kipróbálásának ütemtervét tartani
tudják. A mai nap f?leg az adatok és információk gy?jtése körül forgott, amely
szükséges részben a motor miatt, hiszen az még a kipróbálás fázisában van, részben
Bayliss-nek, hiszen ? a MotoGP versenypályák nagy többségén még nem motorozott
soha. Ez volt a Desmosedici els? megjelenése a sepang-i versenypályán, és az
es? miatti fél napos id?kiesés sajnos fontos id?t vett el a tesztel?kt?l.

A tesztsorozat ugyanakkor pozitív eredménnyel zárult, ami a Ducati Marlboro
Team minden tagjának arcára megelégedést varázsolt.

‘A három napig tartó teszt ebben az extrém klímában, hasznos információkkal
szolgált mind a motor szerkezetének, mind magának a motor egészének további
fejlesztéséhez, tökéletesítéséhez.’ – jelentette ki Filippo Preziosi
a Ducati Corse technikai vezet?je. ‘Különösen pozitív eredményeket kaptunk
a motor megbízhatóságára vonatkozóan magas h?t?víz-h?mérsékleteknél. Ezen új
tapasztalat után folytathatjuk a motor fejlesztését, hogy képesek legyünk minél
jobb beállításokat meghatározni a különböz? pályákra, de mindenekel?tt a motor
alapvet? részeinek, mint a váz, a leng?villa, a futóm? különböz? beállításait,
valamint ergonómiai megoldásait tesztelni. Csak akkor lehetünk elégedettek,
ha majd olyan nagyszer? id?ket futunk a pályán, mint amennyi hasznos ismeretet
szereztünk. Troy és Loris profizmusának köszönhet?en, ahogyan információkat
adtak az éppen kipróbált alkatrészekr?l, nagy haladást értünk el a fejlesztésben.’

Mindkét pilóta sokat javított köridején ezen az utolsó tesztnapon, különösképpen
Troy Bayliss, aki noha még soha nem látta a versenypályát, a teszteket 2’04.0′
körid?vel zárta, ami 2.5 másodperccel jobb, mint az els? napon általa futott
id?. Loris Capirossi szintén jól ment, legjobb körideje 2’03.9′ (a 2002-es
GP futamon 2’04.4′ elég volt az els? rajtkockából induláshoz). Ezek az
objektív, mért id?k bebizonyították, hogy a motor folyamatosan fejl?dik, és
megalapozták mindkét versenyz? megelégedését az olasz motorral.

‘Nagyon elégedett vagyok ezzel a tesztsorozattal, különösen pedig a mai
nap eredményével’ – jelentette ki Troy Bayliss. ‘Látom a motor folyamatos
fejl?dését, amit az els? naphoz képest 2.5 másodperccel gyorsabban futott körid?
is bizonyít. Id?közben nagyon hozzászoktam a motorhoz, köszönhet?en azoknak
az apróbb változtatásoknak, amelyeket a beállításokban és az ülés helyzetében
számomra elvégeztek. Még mindig van néhány dolog, amin javítani kell, de én
biztos vagyok benne, hogy lesz ez még gyorsabb is. Alig várom, hogy Jerez-be
érjünk és folytassuk a fejlesztést. A pályához hasonlóan, még én sem voltam
ilyen melegben ezel?tt, és igazán jó kondícióban kell lenni ahhoz, hogy ilyen
körülmények közt képes legyél versenyezni.’

‘Ha figyelembe vesszük, hogy még sohasem voltunk ezen a pályán és nem
volt semmilyen összehasonlító adat a birtokunkban, az eredmény sokkal jobb,
mint amire számítottunk.’ – kommentálta a történteket Loris. Nem azért
jöttünk, hogy gyors id?ket fussunk, ez több volt annál, mint remélhettünk. Ugyanakkor
képesek voltunk sokat javítani a beállításokon és különböz? gumiabroncsokat
próbáltunk ki. Noha még mindig van egy kis gond a pálya éles kanyarjaiban a
tapadással, de jó úton haladunk ennek megoldásában. Állandóan fejl?dünk, és
még néhány tesztnap elegend? lesz, hogy nagyszer? munkát végezzünk. Összességében,
ez a teszt nagyon fontos volt, és sok értékes információval lettünk gazdagabbak.
Most sem állunk rosszul a mez?nyhöz képest, és rengeteg lehet?ségünk van a fejl?désre,
ezért úgy látom nagyszer? bajnokság elé nézünk.’

www.ducati.com

ugrás fel