EST. 2002

MotoGP tesztek a Maláj Nagydíj helyszínén

Elkezd?dtek a ‘japán’ csapatok tesztjei a malajziai Szepang versenypályáján. A háromnapos sorozat nyitányán nyirkos reggelre ébredtek a pilóták, akik érthet? okokból óvatosan kezdtek. Aztán szép lassan belelendültek. A nap eseménye a 2006-os M1 délutáni bemutatkozása volt, amellyel a címvéd? Valentino Rossi teljesített pár kört, megkoronázva a hétf?i teszttevékenységet. ‘Tetszett, érdekesnek találom, nagyon stabil és motorilag kicsit er?sebb, mint az el?z?. Persze sokat kell még vele menni és dolgozni, de az els? benyomás mindenképpen pozitív’ így a Doktor. Munkában a csapattárs Colin Edwards is, aki kedélyesen serénykedett különféle beállításokon.

A leggyorsabbak a hondások voltak, méghozzá az épp Rossi trónjára pályázó Marco Melandri és Nicky Hayden. Csak a rend kedvéért, a körid?k messze nem remekek, ami a pálya állapotának tudható be. Melandri mindenesetre nagy formában van, f?leg gumikat tesztelt – a 2005-ös RCV-vel.

Pályán a Pons csapat Hondái is, egyel?re fekete idomokkal – vagyis szponzorok nélkül. Igaz, a szerel?kön még camelos ruha van. Casey Stoner gyorsnak mutatkozott, bár egy esést is jegyzett a fiatal ausztrál. Daniel Pedrosa nem vitte túlzásba a motorozást, egyetlen kört abszolvált, azt 2’03 alatt.

Shinya Nakano keze meggyógyult, a japán ott van és teszteli a Kawasakit Randy De Puniet-vel egyetemben, aki még nagyon lassú a zöld géppel. Egyel?re színét sem látni Max Biagginak, vagyis n? annak az esélye, hogy a 2006-os rajtrácson sem találkozhatunk vele. Ami hihetetlen, de megtörténhet. A Tech 3 együttes Yamaháján, ahogy arra számítani lehetett, James Ellison, talpán a Dunlop fejlesztenivalójával. Nem villogott különösebben a Suzuki: Hopkins 2’04’1-et ment, Vermeulen meg ennél sz?k másfél másodperccel gyengébbet.

A szepangi tesztt?l távol maradt a Luca Montiron irányította Konica Minolta Honda formáció. A kapitány szerint ‘nincs túl sok értelme 2005-ös anyagokat próbálni, amikor a következ? tesztelésen már új motorok lesznek. Sokat beszélünk a költségkímélésr?l, hát ez pont nem az‘. A ‘pályamunka’ komolyságát illet?en azonban nincs kétség, erre bizonyíték Davide Brivio, az elszánt Yamaha-f?nök nyilatkozata: ‘Ma Rossi el?ször próbálta ki az új motort. Holnaptól kezd?dik az igazi munka.’

Szepang, az els? nap eredményei (nem hivatalos körid?k)

1. Marco Melandri (ITA) Honda, 2’02.95
2. Nicky Hayden (USA) Honda, 2’03.20
3. Carlos Checa (SPA) Honda, 2’03.58
4. Dani Pedrosa (SPA) Honda, 2’03.75
5. Colin Edwards (USA) Yamaha, 2’03.78
6. Valentino Rossi (ITA) Yamaha, 2’03.80
7. Toni Elias (SPA) Honda, 2’04.05
8. John Hopkins (USA) Suzuki, 2’04.13
9. Casey Stoner (AUS) Honda, 2’04.29
10. Shinya Nakano (JPN) Kawasaki, 2’04.90
11. James Ellison (GBR) Yamaha, 2’05.10
12. Chris Vermuelen (AUS) Suzuki, 2’05.56
13. Randy de Puniet (FRA) Kawasaki, 2’05.60

Leggyorsabb kör versenyen: Nicky Hayden (Honda) 2005 – 2’02.993
Pályarekord: Loris Capirossi (Ducati) 2005 – 2’01.731

ugrás fel