EST. 2002

Motorépítés mesterfokon: az olasz meló

Szöveg és képek: Rozsos Ákos

Talán senkinek nem kell mesélni a szerelem természetér?l. Egyik pillanatban még éljük békés hétköznapjainkat, s egy szemvillanással kés?bb már szinte másra sem tudunk gondolni csak vágyaink tárgyára. Ilyenkor szinte minden mondandónkba belesz?jük, gondolataink körötte járnak, s a távollét t?le szinte fizikai fájdalom.

Mi, motorosok jól tudjuk milyen szerelmesnek lenni. Hisz az érzés nélkül nem alakul ki az a köt?dés, ami a gépet és az embert szinte elválaszthatatlan társsá teszi.

Hát így esett ez cikkünk h?sével is. Bár az els? látásra szerelem kicsit nehezen hihet?, a képek láttán, de hát nem vagyunk egyformák. A Red Baronban lelte barátunk ezt a Cagiva Alazzurát, amelyben egy Ducati Pantah szív dobog. Hazavitte és néhány ezer boldog kilométert töltöttek együtt. De m?szaki ember lévén nem hagyta nyugodni a gondolat: egyedit kellene alkotni a kicsit személytelen formákból. Az elképzelést tett követte és egy hideg téli napon nekilátott, hogy tervét véghezvigye…

Itt jöttünk mi a képbe. Ismerhetitek azt a viccet, miszerint a m?tét sikerült, de a beteg meghalt. Ez történt! A szétszedett motor elemei dobozokban várták sorsuk jobbra fordulását. A terv megvolt – a Ducati 1974-es 750SS-nek mintájára átalakítani – , de mivel nem voltak meg a kapcsolatok, akik a különböz? alkatrészeket elkészítsék, a terv álom maradt.

Egy napon Imre kollégám beállított hozzám, hogy jó ismer?se cikkünk szerepl?je, s ott áll a vasa szétszedve, olyan embert keres, aki elképzeléseinek megfelel?en összeállítaná neki.

Elmentünk, megnéztük, megalkudtunk, elhoztuk! Eddig nem volt bonyolult. Imre – jó motoros újságíróhoz híven – minden részletre kiterjed?en ismerte a 750 SS-t, így nem t?nt bonyolultnak a megvalósítás.
Els? lépésként kiválogattuk, hogy az alkatrészek közül mire lesz szükség a további munkához. A m?szerfal, az idomok, a tank, az ülés és még sok apróság szinte azonnal ennek áldozatául esett.

A vázról eltávolítottuk az eredeti idomtartó szemeket, a segédváz részt pedig át kellett alakítani, hogy az új ülésidom feler?síthet? legyen.

A mi munkánkkal párhuzamosan Kinczel Csabi alumíniumból elkészítette a tankot, ülést, idomot, az új m?szerek tartókonzolját és alaplapjukat. A m?szerek számlapját Imre – az eredeti képek alapján – számítógéppel megszerkesztette és az Alig utcában megvalósították.

A motorblokk teljes generálon esett át és megtisztítottuk a fekete fényezést?l. A tulajdonos kérésére a hidraulikus kuplung helyett bowden m?ködtetés? került fel. Az kerekeket küll?sre cseréltük, el?l egy Benelli duplex fék hivatott a sebesség felemésztésére. Egy eredeti alapján a rozsdamentes kipufogókat egy orosházi szaki készítette.

Egy vérbeli Cafe Racer minden ízében a minimalizációra törekszik így az elektromos rendszer kábeleit elrejtettük, az akku pedig az ülés hátsó alu púpjába került. A kormánykapcsolók alapját alumíniumból martuk és, hogy az összkép teljes legyen a kormányok végébe kerültek a tükrök. A lábtartók, a fék- és váltó karok szintén saját munkánk.

A fényezést Mike Tomira bíztuk, a feliratokat grafikus rajzolta ez eredetiek alapján.
A három havi munka gyümölcse azóta sok örömöt szerzett gazdájának. Megjárt vele motor szépségversenyt és elmondása szerint, motoros túrái alkalmával, sokan érdekl?dtek, hol lehet ezt a típust kapni. Azt mondja szerelme minden nappal fokozódik de az igazat megvallva van egy új projekt a fejében… kíváncsian várjuk vajon milyen új ötlettel toppan be hozzánk legközelebb.

Kérdezz a szerz?t?l a kommentboxban!

ugrás fel