EST. 2002

Motorland Aragon 2011-t?l a Superbike-ban (is)

Tovább folytatódik a spanyol pályák inváziója a legnagyobb aszfaltos versenysorozatokban, amiben azért nem elhanyagolható szerepet játszott a magyar helyszín, a Balatonring el nem készülése és kí?zettetése a versenykalendáriumból. A mi helyünkre beugró Aragon nevezet? (viszonylag) kis spanyol pálya már nagyon készül a megmérettetésre…

…és a szervez?k a jelek szerint kapva kapnak az alkalmon, hogy ha fél lábbal már bent vannak a biznicben, akkor behúzzák a másikat is. A legújabb, hogy a Superbike viadalainak is otthont ad majd a Motorland 2011-t?l, miután hároméves keretszerz?dést érvényesített a létesítmény meg a sorozat jogtulajdonosa, az Infront Motorsport.

Az új spanyol helyszín tavasszal fogadja majd a cirkuszt és a dél-afrikai Kyalamit helyettesíti majd. Az még nem egyértelm?, hogy jöv?re SBK és MotoGP is lesz-e a pályán, hiszen Aragon jogállása ‘tartalékpálya’ a Dornával kötött, öt évre szóló megállapodás értelmében. A nemzetközi sajtó konszenzusra jut abban, hogy ha a Balatonring elkészül és Ezpeleta nem lesz tréfás kedvében, akkor idén el?ször és utoljára futnak a prototípusok a beszálló ringen.

Paolo Flammini az Infront részér?l elmondta: ‘A Motorland Aragon egy teljesen új, de már topon lév? pálya, hiszen képes fogadni úgy a MotoGP-t, mint a Superbike-ot. Részünkr?l a biztonsági felkészültséget és a nagy befogadókapacitást tekintettük kritériumnak, és a Motorland ebb?l a szempontból teljesen rendben van.’

A szerz?dés aláírásakor jelen volt a helyiek kedvence, Carlos Checa is, aki szerint nem csoda, hogy a kiegyenlített, izgalmas SBK-versenyek sok néz?t vonzanak és látványosak azoknak is, akik a tévében követik az eseményeket. ‘A spanyol helyszín megfelel minden min?ségi követelménynek, minden adott, hogy els?rangú futamokat vívjunk itt jöv?re – remélhet?leg az én gy?zelmemmel!’

ugrás fel