EST. 2002

Új motorlopási rekord

Nincs annál szörny?bb, mint mikor keressük a motorunkat azon a helyen ahol hagytuk, de nem találjuk. A tudat, hogy féltett társunkat valaki más használja, rossz esetben szét is szedi, feldolgozhatatlan érzéseket kelt.

Ki ne hagyná ott a motorját pár perce, amíg befut egy kávéért vagy bármi apróságért egy boltba? Pár perc alatt fényes nappal az utcáról úgy sem viszik el, gondolhatnánk. Sajnos hazai statisztikákkal nem rendelkezünk, de a francia adatok megdöbbent?ek. 

A 2013-ban jelentett elt?nt robogók száma 61 000. Nem elírás, és igen, ez több éves hazai értékesített mennyisége lenne a magyar piacnak. Ennek a számnak több mint 10 %-át a fövárosban, vagyis Párizsban kötik el a tolvajok. A szám ráadásul nem teljes, mivel sokaknak nincs biztosítása, mások nem hisznek a rend?ri munka hatékonyságában, ezért inkább be sem jelentik a lopásokat.

motorlopás

Ami még megdöbbent?bb, hogy a motorok 53%-át fényes nappal tulajdonítják el, 60%-ukat pedig nem mélygarázsokból vagy eldugott helyekr?l, hanem a nyílt utcáról. Míg az ország nagy részén a lopási statisztikák megközelít?leg 9%-os csökkenést mutatnak, a Paris, Indre, Gers, Rhone és Guyane régiókban a helyzet romlik.

Érdekes adat, hogy a károsultak 73% vásárol új robogót, azonban már egy másik márkát választ.

Hazánkban nincs ekkora számú robogó, de a piac még inkább ki van téve a visszaéléseknek az okmányok hiánya miatt. Nálunk egy segédmotor legalizáláshoz elég egy adásvételi szerz?dés, ami gyakorlatilag leellen?rizhetetlen, és bárki bárhol megírhatja. Az itthoni lopások módjai is változnak, de még mindig m?ködik a furgonos módszer, ahol egyszerüen ketten-hárman beemelik a motort egy zárt kistehereautóba, és pár perccel kés?bb szinte már megtalálhatatlanok.

Figyeljünk oda motorunkra, legyünk éberek, és minél több motoros társunk figyelmét is hívjuk fel a megel?zés fontosságára, mert közös érdek, hogy a lehet? legkissebb számra szorítsuk vissza a lopási adatokat.

ugrás fel