EST. 2002

Motorozz biztonságosan!!!

Németh Pétert a GSXR kupa, idei, első futamán ismertem meg, ő az egyik újonc a mezőnyben tavalyhoz képest. Azon a hétvégén még nem is sokat tudtunk beszélgetni, de a következő héten valahogy kitévedtem megint a Hungaroringre, ahol éppen egy ilyen ERSTE Motoros Akadémia oktatás folyt. Ott jöttem rá, hogy Péternek valami köze lehet a leasing céghez. Majd kértem tőle egy időpontot, hogy nyugodtabb körülmények között tudjunk beszélgetni erről a kezdeményezésről az irodájában.

Már néhány hónapja működik ez a Motoros Akadémia, milyen tapasztalataitok vannak?
Azért hoztuk létre ezt az akciót, illetve azért találtam ki, mert a lízing cégek között van egy piaci verseny, ami főleg árversenyben nyilvánul meg. Ettől mindössze néhány száz forinttal olcsóbbak egyes ajánlatok havonta, azonban az ügyfél nem kap minőségibb szolgáltatást, sőt.. Mi, az ERSTE Leasing, nagyon magasan piacvezetők vagyunk, 55%-os piaci részesedésünk a motoros piacon. Ez azt jelenti, hogy az összes eladott rendszámos motor kb. 20%-át fizetik készpénzzel, a miénk az 55% a maradék 25%-on pedig a többi lízing cég osztozik. Ezen a 25%-on 3-4 cég osztozik, tehát mondhatnánk, hogy számunkra nem zavaró a jelenlétük, de abból a szempontból viszont mégsem jelentéktelen, hogy ők az árakat egyfolytában nyomják lefelé. Pedig nem mindegyikük operatív rendszere és csapata képes arra, hogy úgy kezelje a motoros ügyfeleket, vagy a motorkereskedőket, ahogy azt ők hosszabb távon elvárnák. A mi cégünk 2000-óta működik, igaz akkor Postabank Leasing néven futott, de mi elsőként teremtettünk lehetőséget a motoros piac finanszírozására.

Nálunk csupa olyan ember dolgozik, akik a kapcsolatot tartják a motorkereskedőkkel, ami azért lássuk be nem egyszerű feladat. Gondolok itt a készletfinanszírozásra és az idényjellegű munkára, akciókra. A kisebb cégeknek erre nincs apparátusuk, de szűkül a piac, és mindenkinek szüksége lenne újabb kihelyezésekre. Ezért az árverseny nekünk a legkedvezőtlenebb. Mi próbálunk a legjobb ajánlatokkal előállni időről időre, de mivel a kibicnek semmi sem drága, ezért néha alánk raknak árban. Pedig erre a piacra, ezek a lízingcégek nem igazán alkalmasak. 
Most úgy néz ki, hogy a miénk a legjobb ajánlat a piacon, és ezért úgy gondoltam, hogy adjunk a finanszírozás mellé egy minőségi szolgáltatást, amit egyik konkurens cég sem tud nyújtani.

Ez a te fejedből pattant ki?
Igen, az Attila segítségével. Az én ötletem alapján közösen fejlesztettük ki a Szabó Attilával, pedig csak tavaly találkoztunk először egy iskolás napján. Én ott voltam tanuló az egyik kétnapos kurzuson. Tetszett, ahogy hozzáállnak az emberhez, tetszett, ahogy mindenkivel ismeretlenül foglalkoznak, tetszett, amiket mondanak és ezért arra gondoltam, hogy kéne ebből valami olyan szolgáltatást csinálni, amit mi adhatnánk a hitelekhez. Nyílván nem a Mesterkurzust, de lett ebből egy egynapos, másfajta, saját motoros képzés, hiszen nekünk az a fontos, hogy a motorosok a saját motorjukat tanulják meg kezelni. Meg persze az is szempont volt, hogy minden márkát pártfogolva, de mégis márka függetlenek maradjunk.
Így végül is, a tanfolyam végén bemutatkoztam neki más oldalról is és elkezdtünk beszélgetni.

Nemsokára rá megszületett ez a mostani formájában létező Erste Motoros Akadémia. Ennek mi abban látjuk az értelmét, hogy adunk egy olyan szolgáltatást, amit az ügyfél  csak az ERSTE Leasing hitelekhez kaphat, és végre ne az számítson, hogy 2-300 forinttal olcsóbb vagy drágább egy havi befizetés, hanem a finanszírozási ajánlatban, benne van ez a 60000 forint+áfás ajándék.

Ettől a drágább lett a finanszírozásotok?
Nem. Ugyanolyan áraink vannak, mint tavaly, csak még ez a kis plusz is belekerült.

A hatását látjátok már?
Persze. Meglepően jó a visszajelzés. Ezen a kicsit csökkenő illetve stagnáló, piacon, folyamatosan növekvő konkurencia mellett nem csökkennek a mi kihelyezéseink. Ez már önmagában is siker ebben a szegmensben, ilyen piaci viszonyok mellett. Most kaptam egy kimutatást, amiben 10-12%-os csökkenés mutatkozik a motorpiacon 2006-hoz képest. Ezzel együtt nekünk már most 10%-kal több kihelyezéseink vannak, mint tavaly ilyenkor. Úgy látszik itt a szezon kezdetén, hogy sikeres az akció! És megkeresett bennünket sok szervezet is ezzel kapcsolatban. A biztonságos motorozás megteremtése most egyébként is nagyon terítéken van, mert sok a baleset.

Gondolom te is elvégezted ezt a képzést. Neked mi a véleményed róla?
Persze, hogy elvégeztem. Úgy is állítottuk össze a gyakorlatokat, hogy volt egy rakás elvárásunk, amit megfogalmaztunk az Attilának. Az első és talán a legfontosabb, hogy minden motorfajtára specifikus legyen, hiszen mi nem csak sportmotorokat finanszírozunk, hanem choppereket utcai motorokat és endurókat is. Ezért a mi ügyfeleink olyan képzést kapjanak, ami nekik kell. Ezért ha szlalomozni, ha fékezni, ha kanyarodni, vagy bármit meg kell tanulni, akkor egy chopperes és egy robogós is ugyanolyan jól hajtsa végre a feladatot. 

Ez hogy van a gyakorlatban megvalósítva?
Inkább márkanapok vannak. Yamahások, Hondások… csoportosulnak és azon belül az oktatóknál, úgy vannak szétosztva. Mindenki ugyanazt a gyakorlatot végzi, mert kint az úton is ugyanazon az úton kell egymással együtt haladni, csak mindenki máshogyan kapja az instrukciókat. Pl szélesebb ívről kell fordulni a chopperral, hamarabb kell elkezdeni fékezni… De gyere el te is, és akkor meglátod!

OK, Megyek! Akik elvégezték a gyakorlatokat, azok mit mondanak róla?
Nagyon pozitívak a visszajelzések, én kint voltam sok alkalommal, mert akkor szoktunk edzeni a GSXR kupára. Minden tanfolyam végén leíratják a résztvevőkkel a véleményüket. Ez 20-30 vélemény egy estére, amit mindig elolvasok. Egy kivételével csak pozitív véleményeket kaptunk. Ez pedig az, hogy a ringen kevés kört lehetett megtenni.

Persze ebből sosem lehet elég! Te milyen motorral jársz most?
Egy 650-es Burgman-nel járok a városban, és egy 1000-es Fazer-em van még, ha hosszú távra megyek, de van még egy Pannóniám is.

Örülök, hogy megismertelek és, hogy ennyit foglalkozol a biztonságos motorozással.


Benkő Zsolt

ugrás fel