EST. 2002

Motus MST-01: V4-es sporttúrázó Amerikából

A Motus Motorcycles Amerika legújabb motorkerékpár gyártója… akar lenni. Tavaly jelentették be szándékukat, miszerint egy minden eddiginél modernebb, sportos V4-es túramotorral kívánnak bemutatkozni hamarosan.

Egyel?re az itt alul látható sejtelmes fantáziarajz az egyetlen kézzel fogható bizonyíték arról, hogy az alabamai Birminghamben székel? gyártó boszorkánykonyhájában munka folyik, ez lenne az els? Motus modell, az MST-01.

A hatalmas meglepetést kiváltó új amcsi sportúra motor minden porcikája saját gyártmány lesz. Az elhintett információmorzsák króm-molibdén térhálós acél cs?vázról, karbon idomokról, és egy saját fejlesztés?, hosszanti V4-es, modern blokkról szólnak. A henger?rtartalomra, vagy a tervezett teljesítményre vonatkozólag még síri a csönd, de ha tippelnünk kellene, valahová b?ven az 1000 köbcentis és 120-130 lóer?s értékek fölé pozícionálnánk az MST-01-est.

Megjelenésének dátuma egyel?re féltve ?rzött titok, vagy talán még maga a Motus sem tudja, mikor készülnek el vele, de az már biztos, hogy nem ez lesz az egyetlen modelljük. Az MST-01 alapjaira egy sportosabb változatot is terveznek, amir?l MST-R néven beszélgetnek.

Az amerikai nemchopper gyártótárs Buellel ellentétben a Motus – ígérete szerint – „színtiszta jenki” vasakat fog gyártani. Ezzel nyilván az elvetemült hazafiak érzelmeire kívánnak hatni, és már kezdik is a támadómarketinget – er?teljesen hangsúlyozott amerikaiságukkal Erik Buellt rotaxos árulása miatt döfögetik finoman hátba, ezzel utalva arra, hogy Buell az amerikai tulajdonban lév?, de alapvet?en osztrák Rotax gárdájával terveztette vízh?téses, 1125-ös V2-es blokkját.

A Motus MST-01 fejlesztési partnere bezzeg az a Pratt & Miller Engineering lesz, akik nem csak hogy színamerikaiak (istennek hála…), de igencsak tapasztaltak is, már ami az autóversenyzést illeti: saját fejlesztés? GT1-es Corvette-jeik által immár nyolc bajnoki cím húzza mellényüket az American Le Mans Series-ben.

A Motus megjelenése egy igazán kellemes meglepetés lehet, f?leg ezekben a nehéz id?kben, amikor az amerikaiak látszólag a közelébe sem merészkednek a motorkerékpár szalonoknak: az újvilágban a kétkerek?ek iránti kereslet, és így a forgalom is soha nem látott mélységekben csücsül jelenleg, emiatt például a Buell east troy-i üzemében, a feltorlódott készletek miatt két hónapos kényszerpihen?t iktatnak be munkatársaik számára novembert?l január elejéig.

Ráadásul a Motus által célba vett szegmensben támad jöv?re a vadonatúj és minden eddiginél összetettebb, technikailag elképeszt?en fejlett ezerkettes Honda VFR is – egy ilyen, várhatóan lélegzetelállítóan egyedi és különleges japán ellenféllel szemben igencsak kíváncsiak leszünk, mire megy majd a Motus két éves „csecsem?gárdája.”

ugrás fel