EST. 2002

Mugello, 250: Pasini behúzza, megvan a Tóth csapat els? sikere!

Valószín?leg évek óta nem volt olyan utolsó kör a negyedliteres géposztályban, mint amilyet Mattia Pasini és Marco Simoncelli vívott egymással a vízáztatta olasz pályán. Persze odáig is el kellett jutni valahogyan… felh?szakadásban indul el a verseny, és jóformán abban is ér véget a ‘Riccione Boys’ különmeccsét hozva… Pasini 117 ezreddel nyer, el?nyösebb helyzetben fordulva az utolsó kanyarkombinációkra. Harmadik Bautista, akinek nyerési esélyei egészen komolyak voltak, de kezdjük az elején.

Simoncelli csapata a szakadó es?ben, a rajtrácson cserél hátsó rugót. Bátor húzás, és mégoly kifizet?d?, hiszen a mez?ny elengedése után a címvéd? hamar tetemes el?nyre tesz szert Barberáékkal szemben. Faubel harcol még ott és Pasini, illetve páran, akik elt?nnek – például Cluzel és Pesek, akik esnek. Ott van a rózaszín ruhába bújt Pasini is. Simoncelli szökése nem lehet hosszú élet?, Barbera jóval gyorsabb, többet kockáztat, Pasini jön vele, tisztes távolból követi.

A kilencedik körre már össze is találkoznak ?k hárman, Sic és a spanyol egyb?l egymásnak is mennek, Mattia taktikusan figyel mögöttük. És milyen igaza van. A tizedik fordulóban Simoncelli egy balos kanyarban belülr?l támad, a kigyorsításnál az ellenfelét vélhet?en nem észlel? Bautista ráhúzza a motort, ütköznek, és kézenfogva hagyják el a pályát. Szerencséjükre a bukóterek tágasak és a vízelvezetés sem hagy maga után kívánnivalót: csodával határos módon mindketten visszaállnak és pozícióban is csak annyit vesztenek, ami még belefér. Pasini elmegy, Aoyama távolabb jön mögöttük, de nincs támadási helyzetben.

De Simoncelli és Bautista még most is hisznek és újult er?vel támadnak. A spanyol majdnem katapultál a nyeregb?l, hatalmasat ment. A határon mennek. Simoncelli a hajrára utoléri Pasinit, Bautista is közel van, de nincs értelme kockáztatnia: inkább páholyból figyeli a riccionei derbit.

Ami az utolsó körben történt, azt egyszer?en látni kell. Sic el?z, Pasini vissza, oda, vissza, minden kanyarban más a helyzet. Végül a magyar csapat olasz motorosa gy?z, megszerezve ezzel Tóthék els? világbajnoki sikerét. Hosszú munka érett be! Lüthi 24 mp lemaradással negyedik, Barbera 27-tel ötödik, a visszaes? Aoyama fél perccel hatodik.

A versenybíróság vizsgálja a Simoncelli-Barbera ütközés és pályaelhagyás körülményeit, ez a végeredményen változtathat, de elvileg nem kéne: versenybaleset történt, még ha el is lehetett volna kerülni – szándékosság szerintünk egyik versenyz? részér?l sem feltételezhet?; ha már valamelyikük hibázott, akkor az Bautista volt.

Célban a magyarok: Tóth Imre egy pontért jön be a 15. helyen, Németh Balázs élete els? vb-versenyén 16.-ként zár.

Olasz Nagydíj, 250, végeredmény


1. Mattia PASINI ITA APRILIA 45’38.391
2. Marco SIMONCELLI ITA GILERA 45’38.508
3. Alvaro BAUTISTA SPA APRILIA 45’39.684
4. Thomas LUTHI SWI APRILIA 46’02.948
5. Hector BARBERA SPA APRILIA 46’05.405
6. Hiroshi AOYAMA JPN HONDA 46’08.428
7. Alex DEBON SPA APRILIA 46’09.716
8. Hector FAUBEL SPA HONDA 46’13.569
9. Raffaele DE ROSA ITA HONDA 46’23.247
10. Roberto LOCATELLI ITA GILERA 46’24.874
11. Alex BALDOLINI ITA APRILIA 46’27.912
12. Mike DI MEGLIO FRA APRILIA 46’38.930
13. Karel ABRAHAM CZE APRILIA 47’02.121
14. Ratthapark WILAIROT THA HONDA 47’03.910
15. Imre TOTH HUN APRILIA 47’08.788
16. Balazs NEMETH HUN APRILIA 47’07.283
17. Axel PONS SPA APRILIA 47’07.373
18. Bastien CHESAUX SWI HONDA 47’07.608
19. Valentin DEBISE FRA HONDA 47’32.464
20. Daniel ARCAS SPA APRILIA 46’39.370


Kiestek

Shoya TOMIZAWA JPN HONDA 13’48.480
Lukas PESEK CZE APRILIA 11’22.134
Vladimir LEONOV RUS APRILIA 9’33.535
Jules CLUZEL FRA APRILIA, az 1. körben

ugrás fel