EST. 2002

Mugello. Gibernau, Lorenzo és Pesek pole-ban

MotoGP

Lehetett már érezni el?szelét annak, hogy a Ducati képes nagy dolgokra a hazai versenyen. A pénteki nap után az is világossá lett, hogy Sete Gibernau tartani tudja a lépést a csapattárs Loris Capirossival. Olyannyira, hogy a szombati, tétre men? id?mér?n meg is el?zte olasz kollégáját, s mivel erre a mez?nyb?l egyedül ? volt képes, megszerezte hát a pole pozíciót a vasárnapi futamra. Gibe kett?s céllal motorozhat: egyrészt szeretné megverni Rossit idegenben, másrészt bizonyítana a Ducati-vezetésnek, hogy mégsem volt rossz ötlet ?t leigazolni. Legjobb köre egy félelmetes 1’49-en belüli forduló a gyönyör?en száraz Mugellón. A Bridgestone-ok ilyen körülmények között fantasztikusan segítik az olasz motort.

Capirex szerette volna a pole-t, de nagyon. Nem spórolt egy szemernyit sem, végül 89 ezreddel maradt le a h?n áhított célról. Boldog viszont Rossi, aki annyi balszerencse után végre képes egy normális edzést produkálni, nem kell futnia az élboly után: új sisakja van, legalább kétezer emberrel paroláz a paddockban, olyan, mint egy gyerek. Mint szokott, régebben… a pályán szuperh?sök, azon kívül egyszer? emberek, ez alighanem érvényes mindegyikükre. Emberek, akik örülnek, dühösek vagy éppen becsvágyóak

Nicky Hayden nyitja a második sort a leggyorsabb Hondával, 243 ezrdere Gibernautól. A megszokottnál kevésbé brillíroznak az öthengeresek. Aztán Shinya Nakano, aki nagyon ügyesen bánt az aerodinamikailag megújított, szélcsatornában tesztelt Kawasakival. Mögötte Marco Melandri, aki tisztában van vele, hogy robbantania kell a rajtnál, ha menni akar az elejével.

Hopkins és a Suzuki hátránya már egy mp, Pedrosa és Stoner gyengébb edzése pedig azt támasztja alá, hogy nehéz a toszkánai pálya azoknak, akik idén debütáltak a MotoGP-ben. Azért az ifjak még így is jobbak, mint Tamada, Roberts és Elias. Carlos Checa nagy megelégedésére megveri Colin Edwardst (a m?szaki különbségek jelent?sek a privát, Dunlop-gumis Yamaha és a gyári, michelines M1 között), ezen talán még Davide Brivio és Lin Jarvis is elgondolkodik.

125

Jól jött ki a lépés a cseheknek a mugellói edzéseken: Jakub Smrz pénteki 250-es ideiglenes pole pozíciója után itt van Lukas Pesek ‘igazija’ a nyolcad literes osztályban. Benne volt már régóta a leveg?ben, hiszen a prágai illet?ség? Pesek már jó ideje remekül megy a Derbi nyergében. Szombati teljesítményével nemcsak az els? rajtkockát szerezte meg a futamra, de Steve Jenkner 2004-es pályacsúcsát is átadta a múltnak.

Hiába nyújtotta meg lépteit az utolsó nagy hajrában Mattia Pasini, a gyorskör csak a második helyre volt elég. Az olasz srác minden bizonnyal a motorsport történetének legönkritikusabb sisakját viseli az Olasz GP-n: egy szamarat mintáz a bukó, jelezve azt, hogy Pasini meggy?z?dése szerint az utóbbi futamok hibái saját hibáinak tudható be. Nagyszer?en mentek az Apriliák az id?mér?n, ezt mutatja Hector Faubel harmadik helye: a spanyol lemaradása viszont már 649 ezred Pesekt?l (Pasinié minimális, alig több, mint egy tized). Az els? sor egy másik olasszal teljes Fabrizio Lai személyében, aki a legel?kel?bb posztról induló hondás versenyz? lesz a versenyen a Seedorf csapat képviseletében.

Az összetettet vezet? Alvaro Bautista nyolc tizedre a pole-id?t?l, mögötte a honfitárs Pablo Nieto és a sérülten is versenyképes Talmácsi Gábor meg a legjobb KTM-es Mika Kallio: ez a második sor.

A pálya száraz volt a Q2-n, de a tapadással voltak gondok, így többen adtak föl inkább pár tizedet, semmint kockáztassanak: közéjük tartozhat Talma is. Julian Simon, a pénteki tréning nyertese egészen a 12. helyig esett vissza, a Gilerával men? Simone Corsi mögé, egy hete elhunyt kétszeres 500cc-s világbajnok (1950, ’52) Umberto Masetti nevét viseli motorján mementóként. Tóth Imi a 28. helyr?l vághat neki az Olasz Nagydíjnak.

125cc, a rajtrács összetétele

1. DERBI Lukas PESEK CZE 1’58.202
2. APRILIA Mattia PASINI ITA 1’58.335
3. APRILIA Hector FAUBEL SPA 1’58.851
4. HONDA Fabrizio LAI ITA 1’58.934
5. APRILIA Alvaro BAUTISTA SPA 1’59.008
6. APRILIA Pablo NIETO SPA 1’59.337
7. HONDA Gabor TALMACSI HUN 1’59.415
8. KTM Mika KALLIO FIN 1’59.422
9. APRILIA Angel RODRIGUEZ 1’59.430
10. HONDA Sandro CORTESE GER 1’59.506
11. GILERA Simone CORSI ITA 1’59.531
12. KTM Julian SIMON SPA 1’59.554
13. HONDA Aleix ESPARGARO SPA 1’59.662
14. HONDA Thomas LUTHI SWI 1’59.735
15. APRILIA Sergio GADEA SPA 1’59.851
16. MALAGUTI Tomoyoshi KOYAMA JPN 1’59.870
17. APRILIA Lorenzo ZANETTI ITA 2’00.025
18. HONDA Mike DI MEGLIO FRA 2’00.176
19. APRILIA Raffaele DE ROSA ITA 2’00.180
20. APRILIA Andrea IANNONE ITA 2’00.197
21. APRILIA Joan OLIVE SPA 2’00.465
22. DERBI Nicolas TEROL SPA 2’00.675
23. KTM Stefan BRADL GER 2’00.748
24. MALAGUTI Alexis MASBOU FRA 2’00.920
25. KTM Michael RANSEDER AUT 2’00.924
26. HONDA Lorenzo BARONI ITA 2’00.963
27. APRILIA Karel ABRAHAM CZE 2’01.084
28. APRILIA Imre TOTH HUN 2’01.121
29. HONDA Michele CONTI ITA 2’01.132
30. APRILIA Michele PIRRO ITA 2’01.218
31. HONDA Daniele ROSSI ITA 2’01.232
32. HONDA Bradley SMITH GBR 2’01.547
33. HONDA Hiroaki KUZUHARA JPN 2’01.632
34. APRILIA Luca VERDINI ITA 2’02.154
35. APRILIA Roberto TAMBURINI ITA 2’02.174
36. HONDA Roberto LACALENDOLA ITA 2’02.395
37. APRILIA Dino LOMBARDI ITA 2’02.746
38. APRILIA Federico SANDI ITA 2’03.006
39. HONDA Joey LITJENS NED 2’03.075
40. HONDA Nico VIVARELLI ITA 2’03.391
41. APRILIA Manuel HERNANDEZ SPA 2’03.593
42. APRILIA Vincent BRAILLARD SWI 2’03.648
43. APRILIA Simone GROTZKYJ ITA 2’03.957

250

Jorge Lorenzo magára talált és megszerezte a pole pozíciót a 250-esek edzésén, méghozzá nem kis előnnyel a második helyezett hondás Yuki Takahashi előtt: 1’53"787-et ment a spanyol, míg a japán ellenlábas 1’54"174-et… nagy különbség, ragyogóan motorozott a Fortuna Aprilia pilótája. És ugyanezt tette Roberto Locatelli is a Team Toth színeiben (1’54"174), a harmadik helyig repítette az Aprilia LE-t Loca, feledtetve a nyögvenyelős pénteki kezdést.

Az első sorba férkőzött Alex De Angelis, míg kiszorult onnan Dovizioso, akinek Simoncellivel, Barberával és a Q1-en győztes Smrz-cel kell osztoznia a második soron.

250cc, a rajtrács összetétele

1. J.LORENZO SPA 1’53.787
2. Y.TAKAHASHI
JPN 1’54.174
3. R.LOCATELLI
ITA 1’54.309
4. A.DE ANGELIS
RSM 1’54.329
5. A.DOVIZIOSO
ITA 1’54.380
6. M.SIMONCELLI
ITA 1’54.408
7. H.BARBERA
SPA 1’54.451
8. J.SMRZ
CZE 1’54.483
9. S.AOYAMA
JPN 1’54.488
10. A.DEBON
SPA 1’54.653
11. H.AOYAMA
JPN 1’54.901
12. A.BALLERINI
ITA 1’55.033
13. F.BATTAINI
ITA 1’55.540
14. A.WEST
AUS 1’55.653
15. A.BALDOLINI
ITA 1’55.919
16. S.GUINTOLI
FRA 1’56.091
17. M.CARDENAS
COL 1’56.202
18. M.POGGIALI
RSM 1’56.269
19. A.TIZON
SPA 1’56.328
20. S.PORTO
ARG 1’56.450
21. J.CLUZEL
FRA 167 1’57.617
22. L.MORELLI
ITA 1’58.172
23. A.VINCENT
FRA 1’58.224
24. F.PERREN
ARG 1’58.243
25. A.BRANNETTI
ITA 1’58.417
26. J.CARCHANO
SPA 1’58.419
27. D.LINFOOT
GBR 1’58.593
28. F.ASCHENBRENNER
GER 1’58.865
29. N.CAJBACK
SWE 2’00.192
30. A.PALUMBO
ITA 2’00.334
31. O.MENGHI
ITA 2’00.470

ugrás fel