EST. 2002

Mugello pénteken: Vermeulen, Espargaro, na meg Pasini

Mi izgalmas versenyeket ígértünk, hát jelentjük tisztelettel, az MI szavait még a toszkán istenek is meghallják. Mi tehetné még kiszámíthatatlanabbá, még ?rültebbé a vasárnapi derbit, ha nem az, hogy csak egy napot tölthetnek beállítás kereséssel a csapatok? Pedig ez lesz a Mugellón, ez szinte bizonyos, a weatheronline szakportál ritkán l? mellé az egynapos el?rejelzésekkel. Holnapra 10 fokkal kellemesebb meleg és szikrázó napsütés a prognózis, vasárnapra hasonló, míg az egész péntek a szakadó es?r?l, hatalmas esésekr?l és a vízenjárásról szólt. Aki ma gyors volt, azoknak tiszteletünket küldjük – de várhatóan semmi egyéb nem díjazza a mai produkciót.


MotoGP

Az els? edzés utolsó pár percében már slick gumikkal próbálkoztak a men?k, de mivel a mez?ny fele már nem ténykedett ezekben a körökben, Stoner vagy akár Rossi majd’ öt másodperces hátránya Hopperrel szemben aligha mondható releváns adatnak. Délutánra ismét leszakadt az ég, az operat?rök és a rendez?ség csemegézhetett az egy órában: 320-nál keresztbe csúszó motorok a célegyenesben, hatalmasat repül? Hondák a hozzá tartozó Nakanóval meg Okadával, boxban remeg? Capirossi feleség, hogy csak a f?bb visszajátszásos lassításos képsorokat említsük. Adatgy?jtés volt a mai, semmi más, de nem vasárnapra; csak úgy általában, ugyan hogy mennek a 2008-as motorok a vízen. Vermeulen még mindig es?men?, ahogy mondani szokták, legalábbis els?sége sokkal inkább az ? érdeme, mint a Suzukié: Capirossi b? két másodpercet gy?jt be magának körönként – talán a pályaelhagyós falnak koccanós incidens után döntött úgy, hogy a holnapi el?rejelzések fényében nincs értelme kockáztatni.

Jól megy Hayden az es?ben! Akármennyire is prüszkölnek rá a kedves szurkolók, akármennyire is púpként kezeli már lassan a HRC, vizes burkolaton bizony ? az ász a csapatban. Persze Pedrosa taktikusabb annál, minthogy a semmiért kockáztasson, de ha esne az es? vasárnap… de nem fog esni, lapozzunk. A Ducatinál a szokásos kép: van Stoner, és nincs senki más. Végsebességben persze Eliasék is a spiccen vannak, de a Mugellón oly kritikus lejt?n lefelé men?s jobb-bal kombinációk, amik ma kirántották a sz?nyeget Nakano és Okada els? kerekei alól, bizony rendesen megsarcolják Melandriékat. Jelesül ? például 12 másodperces hátrányban van… pedig ment ? gyors kört is a hazai közönség el?tt, de az mindent elárul, hogy a kamerába már egy mosolyt sem tud elereszteni. Nem úgy Rossi. Aki megint mókamester, aki megint játssza a showmant, aki megint nyeregben érzi magát. A második szabadedzés els? negyedét a boxban egyszer?en átbeszélgette a Dottore, néha belevigyorgott a kamerába, majd kiment, ment el?ször lassan, a végére meg egész gyorsan, egy negyedik hely nem rossz neki pénteken, a végén leszállt, és beszélgetett tovább. Visszatér?ben a Valentino-féle pszichikai hadviselés?

Megint jók az M1-ek, pedig a yamahás guruk még mindig közel tíz lóer?s hátrányról beszélnek a Desmoval szemben. A repsolosok vasárnap este voksolhatnak a pneumatikusan szelepelt blokk mellett avagy ellen, persze csak akkor, ha Okada bácsi nem nyírja ki az er?forrást élesben – el sem lehet képzelni, hogy ez esetben mikor hoznának új prototípust tesztelni, talán a téli teszteken… Az aranyszárnyasok plusz ezer f?tengelyfordulatot látnak bele az új koncepcióba. Tegyünk még egy pirospontot Toseland neve mellé. Tegnap látta el?ször a pályát, végigkocogott rajta, ma pedig 5-ik helyen debütált. Mondta már valaki, hogy ez a fiú tehetséges? Holnap mindenki újból nekivág, de már nem csak játékból.

MotoGP, 2. szabadedzés, id?eredmények

1. C. VERMEULEN AUS Rizla Suzuki MotoGP 2’01.500
2. N. HAYDEN USA Repsol Honda Team + 0.510
3. C. STONER AUS Ducati Marlboro Team + 0.805
4. V. ROSSI ITA Fiat Yamaha Team + 0.827
5. J. TOSELAND GBR Tech 3 Yamaha + 0.912
6. J. LORENZO SPA Fiat Yamaha Team + 1.062
7. A. DOVIZIOSO ITA JiR Team Scot MotoGP + 1.069
8. R. DE PUNIET FRA LCR Honda MotoGP + 2.068
9. C. EDWARDS USA Tech 3 Yamaha + 2.086
10. D. PEDROSA SPA Repsol Honda Team + 2.199
11. A. DE ANGELIS RSM San Carlo Honda Gresini + 2.265
12. J. HOPKINS USA Kawasaki Racing Team + 2.450
13. L. CAPIROSSI ITA Rizla Suzuki MotoGP + 2.549
14. A. WEST AUS Kawasaki Racing Team + 3.897
15. S. NAKANO JPN San Carlo Honda Gresini + 4.134
16. T. OKADA JPN Repsol Honda Team + 4.603
17. S. GUINTOLI FRA Alice Team + 4.757
18. T. ELIAS SPA Alice Team + 7.480
19. M. MELANDRI ITA Ducati Marlboro Team + 12.612


125

Klasszikus taktikai harc. A tét nélküliek nagyot örömmotoroztak a tócsákon, az összetettben huzamosabban gy?jtöget?k inkább nem rizikóztak. Espargarot új oldaláról ismerhettük meg, félelmetes a spanyol, ha vizes a pálya. Redding érzi a nedves borítást, miért ne érezné, otthon gyakran találkozik hasonlóval; a vérében van. Di Meglio es?mágus, ezt is tudjuk, De Rosa néha felbukkan, hát most is, Smithszel meg március óta mindenki számol. Így gyorsan átpörgetve a névlistát ott van a hetedik helyen Talmácsi Gábor, aki bár a második mért pontig b? egy tizeddel lepipált mindenkit, a gyorsabb részeken majd’ egy másodpercet hagyott benn. Most már bizonyossá vált, amire gyanakodni lehetett, a leggyengébb láncszem megint az RSA.

„Délután furcsa hangokat adott ki a gép, ez még nem is lett volna baj, hiszen nem táncdalfesztiválon vagyunk, ám sajnos gyorsulni sem akart, többször is ’ledadogott’. A különbségek ennek ellenére nem túl nagyok. Mivel az én gépem nem volt túl er?s, sokszor lesodródtam a rázók?re, és akkor inkább elvettem a gázt, nehogy elessek. Ez történt az utolsó körben is, amelyben emiatt jó néhány tizedet veszítettem. Mindent megtettem, most már csak az a dolgom, hogy elmondjam a tapasztalataimat a csapatnak és együtt elemezzük a számítógépes adatokat, mert a technikai gondokat csak így tudjuk megoldani.” – mondta Gábor.

125 QP1, id?eredmények

1. P. ESPARGARO SPA Belson Derbi 2’18.932
2. S. REDDING GBR Blusens Aprilia Junior + 0.105
3. M. DI MEGLIO FRA Ajo Motorsport + 0.306
4. R. DE ROSA ITA Onde 2000 KTM + 0.327
5. S. CORTESE GER Emmi – Caffe Latte + 0.439
6. B. SMITH GBR Polaris World + 0.685
7. G. TALMACSI HUN Bancaja Aspar Team + 0.766
8. J. OLIVE SPA Belson Derbi + 0.814
9. A. IANNONE ITA I.C. Team + 1.070
10. D. WEBB GBR Degraaf Grand Prix + 1.291
11. N. TEROL SPA Jack & Jones WRB + 1.297
12. S. CORSI ITA Jack & Jones WRB + 1.344
13. R. KRUMMENACHER SWI Red Bull KTM 125 + 1.547
14. E. RABAT SPA Repsol KTM 125cc + 2.040
15. L. SAVADORI ITA RCGM + 2.162
16. L. ZANETTI ITA ISPA KTM Aran + 2.295
17. A. MASBOU FRA Loncin Racing + 2.427
18. M. RANSEDER AUT I.C. Team + 2.568
19. S. GADEA SPA Bancaja Aspar Team + 2.920
20. S. BRADL GER Grizzly Gas Kiefer Racing + 3.024
21. M. MARQUEZ SPA Repsol KTM 125cc + 3.063
22. S. BONSEY USA Degraaf Grand Prix + 3.174
23. R. LASSER GER Grizzly Gas Kiefer Racing + 3.530
24. R. LACALENDOLA ITA Matteoni Racing + 3.669
25. R. MORETTI ITA CRP Racing + 3.798
26. H. VAN DEN BERG NED Degraaf Grand Prix + 4.252
27. P. TUTUSAUS SPA Bancaja Aspar Team + 4.996
28. F. LAMBORGHINI ITA Junior GP Racing Dream + 5.213
29. R. MURESAN ROU Grizzly Gas Kiefer Racing + 5.251
30. E. VAZQUEZ SPA Blusens Aprilia Junior + 5.356
31. S. BIANCO ITA S3+ WTR San Marino Team + 6.056
32. L. ROSSI FRA FFM Honda GP 125 + 6.217
33. D. AEGERTER SWI Ajo Motorsport + 6.737
34. G. FERRO ITA Metasystem RS + 6.783
35. T. KOYAMA JPN ISPA KTM Aran + 6.821
36. T. NAKAGAMI JPN I.C. Team + 6.966
37. J. CLUZEL FRA Loncin Racing + 7.267
38. P. NIETO SPA Onde 2000 KTM + 7.789
39. L. VITALI ITA RCGM + 8.971

250

A negyedliteresek kapták a legkevesebb es?t a nap során, a QP1-en már szinte csak csepegett. Nagy meglepetések nincsenek, ott vannak az élen az idei favoritok, azok, akik ott szoktak lenni. Pasini els? helye azért kiemelend?, mennyivel könnyebben emészti a környezetváltozást az olasz, mint a limitet épp’ hogy megfutó Faubel; ez azért dicséretes. Simoncelli is teper rendesen a vasárnapi olasz himnuszért, az anno csetl?-botló Marco kezd beérni, a radikálisan hullámzó teljesítménye a csúcson kezdett simulásba.

Persze nem lesz nyugdíjas futam a vasárnapi. Barbera folyamatosan támad, Bautista talán nem akar majd elesni, és akkor ? is vitézkedhet, megint édes a pillantás, mely a saját hamvaiból táplálkozó Poggialira néz a hatodik helyen, és ott vannak az olasz masinák közé furakodó KTM-ek is. Finnre vadászik a mez?ny – Kallióra, bizony bizony. Tóth Imre valóban szorosabb viszonyban van a nedves burkolattal, mint a szárazzal: tizedik helyével vasárnap is kiegyezne így látatlanban.

250 QP2, id?eredmények

1. M. PASINI ITA Polaris World 2’05.711
2. M. SIMONCELLI ITA Metis Gilera + 0.927
3. H. BARBERA SPA Team Toth Aprilia + 0.996
4. H. AOYAMA JPN Red Bull KTM 250 + 2.127
5. A. BAUTISTA SPA Mapfre Aspar Team + 2.165
6. M. POGGIALI RSM Campetella Racing + 2.200
7. M. KALLIO FIN Red Bull KTM 250 + 2.218
8. T. LUTHI SWI Emmi – Caffe Latte + 2.751
9. K. ABRAHAM CZE Cardion AB Motoracing + 2.810
10. I. TOTH HUN Team Toth Aprilia + 3.578
11. J. SIMON SPA Repsol KTM 250cc + 3.598
12. L. PESEK CZE Auto Kelly – CP + 4.079
13. A. DEBON SPA Lotus Aprilia + 4.252
14. A. ESPARGARO SPA Lotus Aprilia + 4.648
15. Y. TAKAHASHI JPN JiR Team Scot 250 + 4.942
16. F. LAI ITA Campetella Racing + 5.504
17. A. BALDOLINI ITA Matteoni Racing + 6.170
18. H. FAUBEL SPA Mapfre Aspar Team + 6.314
19. R. WILAIROT THA Thai Honda PTT SAG + 6.376
20. R. LOCATELLI ITA Metis Gilera + 6.500
21. E. LAVERTY IRL Blusens Aprilia + 7.203

ugrás fel