EST. 2002

Mugello: Rossi, Barbera és De Rosa pole-ban

Valentino uralja a pályát Pedrosa és a hely szelleme által átitatott, magára lelt Capirossi el?tt. Aztán
Stoner, Edwards és Hayden. Alapvet?en az olaszok nagy napja volt ez, f?képp Rossié, aki – ha eddig valakinek netán kétsége lett volna – most már végképp f?szerepl?je lesz a hazai versenynek.

De a gyermeki boldogsággal örvendez? Capirex miatt is, aki ‘köszöni a Suzukinak és Valentinónak’, ment egy nagy kört szoft gumikkal a honfitárs szélárnyékában, de versenyabroncsokkal is szórta a 49’4-eket, úgyhogy bármire képes lehet. ‘Úgy tervezem, hogy innent?l kezdve versenyképes leszek’ – mondta a Rizla csapat els? soros pilótája.

Megvan Vale els? pole pozíciója a Bridgestone-nal, hol máshol, mint az oroszlánbarlangban, egy ‘klasszikus’, k?kemény mugellói id?mér?n. Az igazi nehézséget az okozta, hogy keveset mentek száraz borításon a versenyz?k, hiszen a pénteki égszakadás-földindulás után hirtelen kellett megtalálni a helyes beállításokat. Vasárnapra jó id?t várnak a jósok, tehát a warm up kiemelt jelent?séggel bír, ott lesz majd mód kisakkozni a végleges gumiválasztást.

Pedrosának nagyon kell csipkednie magát, ha bele akar pökni az olasz nemzeti büszkeség levesébe. Nagyot finiselt a spanyol, bemutatta, hogy a fej és a kéz többet számít, mint a szelepvezérlés – egyébként a madárcsontú Daniel a közeljöv?ben, nyilatkozata szerint, biztosan nem kéri majd a pneumatikus blokkot, amit a 15. helyezett Okada használ. Inkább kizsigerli minden egyes atomját a jelenlegi er?forrásnak, ahogy tette most is – els? sor az eredménye. Nagy küzd? Stoner is, aki két különféle motort is kipróbált, végül csak odaért a második sor elejére. Edwards papa ötödik, de Haydennel és a továbbra is félelmetes Lorenzóval még mindig b?ségesen ott vagyunk a másodpercnyi különbségen belül a pole-id?höz mérve… Nyolcadik Toseland, ami nem rossz, hiszen az angol most van el?ször a Mugellón, aztán Nakano és De Angelis, Dovi hadilábon áll az edzésgumikkal és 13. Meladri borzasztóan mélyen: +2’3 az elejét?l, utolsó el?tti rajthely odahaza. Rendes zakó.

MotoGP: a rajtrács

1 Valentino ROSSI ITA Yamaha 1’48.130
2 Dani PEDROSA SPA Honda 1’48.297
3 Loris CAPIROSSI ITA Suzuki 1’48.313
4 Casey STONER AUS Ducati 1’48.375
5 Colin EDWARDS USA Yamaha 1’48.383
6 Nicky HAYDEN USA Honda 1’48.666
7 Jorge LORENZO SPA Yamaha 1’48.905
8 James TOSELAND GBR Yamaha 1’49.025
9 Shinya NAKANO JPN Honda 1’49.095
10 Alex DE ANGELIS RSM Honda 1’49.145
11 Chris VERMEULEN AUS Suzuki 1’49.220
12 Randy DE PUNIET FRA Honda 1’49.246
13 Andrea DOVIZIOSO ITA Honda 1’49.565
14 John HOPKINS USA Kawasaki 1’49.601
15 Tadayuki OKADA JPN Honda 1’49.829
16 Toni ELIAS SPA Ducati 1’49.851
17 Sylvain GUINTOLI FRA Ducati 1’50.275
18 Marco MELANDRI ITA Ducati 1’50.465
19 Anthony WEST AUS Kawasaki 1’50.889


125

Raffaele De Rosa, Nápoly szülöttje és a dél-olasz – értsd, Róma alatti – gyorsasági motorsport magányos fárosza nem nagyon villogott az idei szezonban, pedig sokat vár t?le a szakma meg a közönség egyaránt. Talán most fordul a kocka, mert hát egy hazai pályán elért pole nagyot dobhat a morálon: megvan az els? rajtkocka, egyébként a pilóta pályafutása során el?ször. Nagy rössel jött a KTM új vázszerkezete, ami a jelek szerint érvényes megoldás, Rabat is elismer?en nyilatkozott róla Le Mans-ban. Talmácsi a második úgy, hogy a turnus elején megfutott eredményt sokáig nem tudta felülírni – aztán lehetett volna jobb is, ha Koyama épp nincs ott, ahol volt… de hát ott volt. 165 ezred a különbség De Rosa és Gabesz között, majd az éllovas Di Meglio (+188′) és Espargaro (+270′). Ez az els? sor.

Szép lesz holnap… a második vonalból Gadea, Cortese, Smith és Corsi ronthatnak el?re – közülük a kis angol srác igen csúnyát esett a tréning utolsó percében. Talma így nyilatkozott a végtére is sikeres kvalifikáció után: ‘Nagyon boldog vagyok, már kellett ez a jó eredmény. Meglehetett volna a
pole pozíció is, ha az utolsó kanyarban Kojama nem tart fel, de ha
megel?zöm, még több id?t vesztek. Az id?eredmény így sem volt rossz, kár,
hogy De Rosa, aki végig az én szélárnyékomat használta, kiütött a pole
pozícióból. A motorom egyszer?en remek, ha nem változtatnánk rajta semmit,
akkor is versenyképes lenne a futamon. Szerencsére nekem is fekszik ez a
pálya, nagyon gyors vagyok rajta, ez azonban nem jelenti azt, hogy könny?
dolgom lesz. A hosszú egyenes összehozza a mez?nyt, meglátjuk, néhány kör
elteltével lehetséges-e elszakadni, vagy az utóbbi évek gyakorlatához
hasonlóan szoros befutóra számíthatunk.’

125: Q2

1 R. DE ROSA ITA KTM Onde 2000 1’58.302
2 G. TALMACSI HUN Bancaja Aspar Team
3 M. DI MEGLIO FRA Ajo Motorsport
4 P. ESPARGARO SPA Belson Derbi
5 S. GADEA SPA Bancaja Aspar
6 S. CORTESE GER Emmi – Caffe Latte
7 B. SMITH GBR Polaris World
8 S. CORSI ITA Jack & Jones WRB
9 N. TEROL SPA Jack & Jones WRB
10 T. KOYAMA JPN ISPA KTM Aran
11 S. BRADL GER Grizzly Gas Kiefer Racing
12 A. IANNONE ITA I.C. Team
13 S. BONSEY USA Degraaf Grand Prix
14 J. OLIVE SPA Belson Derbi
15 T. NAKAGAMI JPN I.C. Team
16 S. REDDING GBR Blusens Aprilia Junior
17 D. WEBB GBR Degraaf Grand Prix
18 M. RANSEDER AUT I.C. Team
19 R. KRUMMENACHER SWI Red Bull KTM
20 E. RABAT SPA Repsol KTM
21 S. BIANCO ITA S3+ WTR San Marino Team
22 L. SAVADORI ITA RCGM
23 M. MARQUEZ SPA Repsol KTM
24 J. CLUZEL FRA Loncin Racing
25 E. VAZQUEZ SPA Blusens Aprilia Junior
26 D. AEGERTER SWI Ajo Motorsport
27 P. NIETO SPA Onde 2000 KTM
28 H. VAN DEN BERG NED Degraaf Grand Prix
29 R. LACALENDOLA ITA Matteoni Racing
30 R. MURESAN ROU Grizzly Gas Kiefer Racing
31 L. ZANETTI ITA ISPA KTM Aran
32 P. TUTUSAUS SPA Bancaja Aspar Team
33 R. LASSER GER Grizzly Gas Kiefer Racing
34 G. FERRO ITA Metasystem RS
35 R. MORETTI ITA CRP Racing
36 F. LAMBORGHINI ITA Junior GP Racing Dream
37 L. ROSSI FRA FFM Honda GP 125
38 L. VITALI ITA RCGM

Id?n túl

A. MASBOU FRA Loncin Racing


250

Barbera hét tizedet mér a honfi Bautistára, micsoda szép nap ez. A hányattatott sorsú középs? osztályban azért vannak szép történések, még ha kétütem? is, meg negyedliteres. Volt itt minden: motorhiba Poggialinál, mikor a harmadik helyet tartotta az exvilágbajnok privát gépével, nagyjából féltávnál – mekkora dráma már, hogy Manuelnek ez volt az egyetlen motorja. De hahó, micsoda drámák lesznek jöv?re, amikor minden egyes versenyz?nek egy (1) darab motorja lesz, vagyis aki bukik vagy akinál becs?döl atechnika, az legfeljebb gyalogszerrel közlekedhet a küzd?téren, amíg ki nem tessékeli a technikai személyzet. Hányan végeznek majd id?n kívül, érvényes kvalifikáció nélkül, és hányan kerülnek a mez?ny végére…

No de vissza a mi turnusunkhoz, ami eseményekben igencsak b?velkedett. Hector Barbera átadta a múltnak Lorenzo 2005-ös körrekordját, és hetes tizedet ad a szintén nagyon gyors Bautistának, majd’ egy másodpercet Simoncellinek és az aktális listavezet? Kalliónak. A finnek azért ez az edzéseredmény is megfelel: neki b?ven elég, ha ott van valahol az elején. Bravó, Tóth csapat! Ez nagyon szép munka volt! Pesek nyitja a második sort, kedvenc pályája ez a csehnek, aztán a P6-ig visszacsúszó Poggiali, majd Debon és Lüthi. Pasini esik és csak kilencedik, de így is Aoyama, Takahashi és Faubel el?tt. Locatelli (18.) egy pályakiegyenesítés után bukik, az egykori csapattárs Tóth Imrével (19.) keresztezték íveiket.

250: Q2

1 H.BARBERA SPA Team Toth Aprilia APRILIA 1’52.675
2 A.BAUTISTA SPA Mapfre Aspar Team APRILIA 1’53.447
3 M.SIMONCELLI ITA Metis Gilera GILERA 1’53.611
4 M.KALLIO FIN Red Bull KTM 250 KTM 1’53.635
5 L.PESEK CZE Auto Kelly – CP APRILIA 1’53.928
6 M.POGGIALI RSM Campetella Racing GILERA 1’54.144
7 A.DEBON SPA Lotus Aprilia APRILIA 1’54.271
8 T.LUTHI SWI Emmi – Caffe Latte APRILIA 1’54.376
9 M.PASINI ITA Polaris World APRILIA 1’54.489
10 H.AOYAMA JPN Red Bull KTM 250 KTM 1’54.516
11 Y.TAKAHASHI JPN JiR Team Scot 250 HONDA 1’54.546
12 H.FAUBEL SPA Mapfre Aspar Team APRILIA 1’54.578
13 J.SIMON SPA Repsol KTM 250cc KTM 1’54.626
14 A.ESPARGARO SPA Lotus Aprilia APRILIA 1’54.712
15 F.LAI ITA Campetella Racing GILERA 1’54.735
16 K.ABRAHAM CZE Cardion AB Motoracing APRILIA 1’54.838
17 R.WILAIROT THA Thai Honda PTT SAG HONDA 1’55.549
18 R.LOCATELLI ITA Metis Gilera GILERA 1’55.888
19 I.TOTH HUN Team Toth Aprilia APRILIA 1’56.325
20 E.LAVERTY IRL Blusens Aprilia APRILIA 1’56.990
21 A.BALDOLINI ITA Matteoni Racing APRILIA 1’57.305
22 R.GOMEZ SPA Blusens Aprilia APRILIA 1’58.069
23 D.PRADITA INA Yamaha Pertamina Indonesia YAMAHA 1’58.731

ugrás fel