EST. 2002

Mugello: Stoner, Bautista és Faubel pole-ban

Casey Stoner pole pozíciója és a nagyszer? szeriát kifogó Chris Vermeulen második helye arra enged következtetni, hogy az ausztrálok valóságos gyorsaságimotoros nagyhatalommá n?tték ki magukat a szemünk láttára fiataljaik révén. A Mugellón vizes pálya mellett jött el a MotoGp-sek szombati hivatalos id?mér?je, amelyen a már pénteken sem éppen gyámoltalan ducatis szerezte meg az els? rajtkockát. Mell?le suzukis honfitársa indulhat, majd Valentino Rossi, aki az extrém körülmények között – és pénteki, következmények nélküli esése után – is hozta doktori formáját. Olivier Jacque, a franciák és a Kawasaki visszatér? es?men?je lett a negyedik egy új blokkal megsegítve, és ha a csapadékos id?járás kitart vasárnapig, alighanem megkeserítheti a vele egy vonalból induló hazaiak, Loris Capirossi és Marco Melandri dolgát.

Hetedik De Puniet, aki Pedrosa Hondáját el?zi meg – a gyári repsolos spanyol két és fél másodpercet kapott Stonert?l, mellesleg övé a második Michelin-talpas motor a rangsorban. Hayden még pechesebb, tizenharmadik csupán.

A Ducati úgy szerezte meg a pole-t, hogy a Desmo erejét teljes egészében nem is tudta kihasználni Casey. Ez is csak azt jelzi, hogy a motorer?n túl az emberi tényez?nek is rengeteg köze van ahhoz, hogy a fiatal auszi ott tart, ahol tart. Kemény dolga van idén Rossinak… egy kiváló tudású, sokoldalú, koncentrált és – ami talán a legmeglep?bb tavalyi önmagához képest – egy hibázni képtelen Stonerrel áll szemben. Aki ráadásul nagy színjátszó is: a leintés után olyan riadt arcot vág, mint aki nem biztos benne, hogy most mit is csinált, és hogy tényleg megvan-e. Megvan: pole Olaszországban, átmeneti gumikkal, vizes borításon, a Ducati-szurkolók és -vezérkar el?tt. Vermeulen az áttervezett aerodinamikájú Rizla Suzukival jó eséllyel indul harcba a dobogóért – ha esik. Rossi számára minden adott, hogy egy megfelel? rajttal ott legyen, és már kezdett?l nyomás alá helyezze Stonert. Csak aztán nehogy rajta legyen túl nagy a nyomás…

MotoGP: hivatalos id?mér? edzés

1. Casey STONER AUS DUCATI 2’00.359
2. Chris VERMEULEN AUS SUZUKI 2’01.381
3. Valentino ROSSI ITA YAMAHA 2’01.695
4. Olivier JACQUE FRA KAWASAKI 2’01.709
5. Loris CAPIROSSI ITA DUCATI 2’01.797
6. Marco MELANDRI ITA HONDA 2’02.001
7. Randy DE PUNIET FRA KAWASAKI 2’02.443
8. Dani PEDROSA SPA HONDA 2’02.776
9. John HOPKINS USA SUZUKI 2’02.932
10. Alex BARROS BRA DUCATI 2’03.025
11. Alex HOFMANN GER DUCATI 2’03.920
12. Shinya NAKANO JPN HONDA 2’04.185
13. Nicky HAYDEN USA HONDA 2’04.353
14. Carlos CHECA SPA HONDA 2’04.971
15. Toni ELIAS SPA HONDA 2’05.592
16. Colin EDWARDS USA YAMAHA 2’06.254
17. Sylvain GUINTOLI FRA YAMAHA 2’06.426
18. Kenny ROBERTS JR USA KR212V 2’06.660
19. Kurtis ROBERTS USA KR212V 2’07.571

Id?n túl (kívül a 107%-on: 2’08.784)

Makoto TAMADA JPN YAMAHA 2’09.080
A japán a versenybíróság döntése értelmében elindulhat az Olasz GP-n.

A 125-ösök szombati szabadedzését Mattia ‘Még Az Ág Is Húzza’ Pasini nyerte pályacsúccsal, Talmácsi második lett akkor – ezzel úgy t?nt, a Polaris World csapat RSÁ-s pilótája bejelentkezett a pole-ért, vagy legalábbis az els? soros helyezések valamelyikéért. Az id?járás azonban újfent közbeszólt, a Q2 edzést ugyanis kövér es?csöppök, s?t helyenként jéges? kíséretében – ám legalább hurrikán nélkül – volt kénytelen megfutni a mez?ny. Miközben a lelátókon vacogó miniszoknyás lánykák hosszú és vízhatlan ruhákat vettek falatnyi topjaik fölé, megkezd?dött a turnus. A nagy kérdés az volt, sikerül-e valakinek túlszárnyalni Hector Faubel pénteken, az Q1 elején (majdnem száraz pályán) jegyzett idejét… ?szintén szólva erre kevés jel mutatott.

Mike Di Meglio, a franciák es?ben rendre jól teljesít? hondása és Talma is csinált jó dolgokat, de a spanyol által feltett lécet mindegyre leverték: maradt Faubelé a pole. Talmácsi ugyan papíron jó három másodpercnyire végzett csapattársától, de amit a Q2-n mutatott, az több, mint ígéretes.

Talma második a Q2-n, a harmadik rajtkocka az övé

Talma reggel is és a 2. id?mér?n is a második helyet szerezte meg. A két
kvalifikáció során holnap a 3. helyr?l vághat majd neki a versenynek. A mai id?mér?t sem kímélte az es?, de szerencsére a tegnapi felh?szakadás elmaradt. A tréning elején elkezdett esni, így Gábor ki is ment a boxba gumit cserélni. Majd amikor látta, hogy kezd egyre jobb lenni a pálya, visszament. Az utolsó körben még a nap is kisütött, ami plussz motivációt adott a magyar motorosnak és sikerült egy nagyon jó kört mennie. Talma holnap a 3. helyr?l indul, el?tte Di Meglio és Faubel, akik még a
tegnap szerencsével elért idejükkel meg?rizték pozíciójukat.

‘Nagyon boldog vagyok, egyébként, hogy ennyit sikerült javítanom a tegnapi id?mön. Az edzés végén sikerült egy nagyon jó kört futni. Nagyon ráéreztem a motorra,
jó ritmust mentem.’

Elismerés jár a Scot istálló fiataljának: Dino Lombardi nem tett kevesebbet, mint lenyomta a vízen hírhedten jó, gyári KTM-es Tomoyoshi Koyamát a gyári. Hatodik De Rosa, mögötte Iannone és a vb-összetett aktuális éllovasa, Lukas Pesek. Pasini számára a tét a Q2-n a kvalifikáció megszerzése volt, miután ? a hivatalos pénteki id?mér?n kívül zárt a 107%-on. Ma belül, ezzel kilencedik a rajtrácson – itt érdemes szólni arról, milyen komoly szerephez jut a versenybíróság: mivel az indulási jogot mindössze huszan érték el a pályán, a dirigensek dönthetnek úgy, hogy többeket mégis elengednek az Olasz GP-n.

125: Q2

1. Mike DI MEGLIO FRA HONDA 2’17.199
2. Gabor TALMACSI HUN APRILIA 2’18.750
3. Dino LOMBARDI ITA HONDA 2’18.829
4. Tomoyoshi KOYAMA JPN KTM 2’19.118
5. Raffaele DE ROSA ITA APRILIA 2’19.132
6. Andrea IANNONE ITA APRILIA 2’19.136
7. Lukas PESEK CZE DERBI 2’19.791
8. Mattia PASINI ITA APRILIA 2’19.810
9. Joan OLIVE SPA APRILIA 2’20.090
10. Bradley SMITH GBR HONDA 2’20.352
11. Alexis MASBOU FRA HONDA 2’20.504
12. Robert MURESAN ROU DERBI 2’20.897
13. Simone CORSI ITA APRILIA 2’21.008
14. Sandro CORTESE GER APRILIA 2’21.143
15. Michael RANSEDER AUT DERBI 2’21.833
16. Lorenzo ZANETTI ITA APRILIA 2’22.268
17. Randy KRUMMENACHER SWI KTM 2’22.469
18. Sergio GADEA SPA APRILIA 2’22.529
19. Nicolas TEROL SPA DERBI 2’22.699
20. Hector FAUBEL SPA APRILIA 2’22.771
21. Roberto LACALENDOLA ITA APRILIA 2’23.809
22. Dominique AEGERTER SWI APRILIA 2’23.962
23. Pablo NIETO SPA APRILIA 2’24.187
24. Simone SANCIONI ITA APRILIA 2’24.597
25. Federico SANDI ITA APRILIA 2’25.253
26. Simone GROTZKYJ ITA APRILIA 2’25.461
27. Daniel WEBB GBR HONDA 2’25.674
28. Joey LITJENS NED HONDA 2’26.008
29. Stefano BIANCO ITA APRILIA 2’26.154
30. Roberto TAMBURINI ITA APRILIA 2’26.175

Id?n túl (107%: 2’26.802)

Pol ESPARGARO SPA APRILIA 2’27.631
Steve BONSEY USA KTM 2’28.294
Tobias SIEGERT GER APRILIA 2’29.687
Hugo VAN DEN BERG NED APRILIA 2’33.106

Jorge Lorenzo, az összetettben lefegyverz? magabiztossággal, két utcahosszal vezet? spanyol gyári apriliás pályán kívül találja magát a Mugellón! Nem bukás, nem m?szaki hiba: a 107%-os id?korlát áldozata a nyalókás ember. Az ok viszonylag egyszer?: egyetlen kis traktusa volt az edzésnek, amikor normális körökre volt kilátás – ezt a rövidke periódust használta ki Bautista és Dovizioso is, 1’58 alatti köreik ekkor születtek – , majd megjött az égi áldás. Aki kimaradt, lemaradt.
Természetesen a versenybíróság még megmentheti Lorenzót és sorstársait, mindenesetre a pályán többen az ászok közül nem szerezték meg a kvalifikációt. Tóth Imi megszerezte, méghozzá azután, hogy a Q2-n ismét hozott egy 11. helyet, ezzel egy percig sem fogott veszélyben indulása (2’00.417). Szintén ott lehet – öner?b?l – Roberto Locatelli, aki 15. lett a tréningen.

Bautista képes nagyon gyorsan menni az es?ben is, neki áll zászló, ha ilyen marad az id? vasárnapra. Doviziosót viszi a szíve el?re, most ? is sokat hozhat Lorenzón. Shuei Aoyama harmadikként végzett a Q2-n a Hondával, Thomas Lüthi el?tt. A pénteken villogó De Angelisszel kezd?dik a második sor, innen – a hatodik rajthelyr?l – indulhat a Tóth csapat színeiben Hector Barbera is – Mika Kallio és Anthony West rajtolnak mell?le. (update: mindenki felállhat a rajtrácsra a 250-ben is.)

250: Q2

1. Alvaro BAUTISTA SPA APRILIA 1’57.435
2. Andrea DOVIZIOSO ITA HONDA 1’57.923
3. Shuhei AOYAMA JPN HONDA 1’58.874
4. Thomas LUTHI SWI APRILIA 1’58.971
5. Alex DE ANGELIS RSM APRILIA 1’59.107
6. Hector BARBERA SPA APRILIA 1’59.449
7. Hiroshi AOYAMA JPN KTM 1’59.455
8. Mika KALLIO FIN KTM 1’59.792
9. Anthony WEST AUS APRILIA 2’00.022
10. Julian SIMON SPA HONDA 2’00.237
11. Imre TOTH HUN APRILIA 2’00.417
12. Alex BALDOLINI ITA APRILIA 2’00.813
13. Marco SIMONCELLI ITA GILERA 2’00.876
14. Karel ABRAHAM CZE APRILIA 2’01.529
15. Roberto LOCATELLI ITA GILERA 2’01.985
16. Dirk HEIDOLF GER APRILIA 2’02.175
17. Omar MENGHI ITA APRILIA 2’04.693
18. Jules CLUZEL FRA APRILIA 2’05.061
19. Ratthapark WILAIROT THA HONDA 2’05.511

Id?n túl (107%: 2’05.655)
Jorge LORENZO SPA APRILIA 2’10.373
Aleix ESPARGARO SPA APRILIA 2’10.810
Thomas TALLEVI ITA YAMAHA 2’12.495
Arturo TIZON SPA APRILIA 2’13.960
Taro SEKIGUCHI JPN APRILIA 2’15.275
Eugene LAVERTY IRL HONDA 2’17.120
Fabrizio LAI ITA APRILIA 2’17.340
Yuki TAKAHASHI JPN HONDA 2’24.976

ugrás fel