EST. 2002

MV Agusta F4 1000 Mamba

Akárhogy is legyen, a Mamba tömege 20 kilóval kevesebb, mint a normál F4
1000-é
, azaz 172 kg minden folyadékkal együtt, természetesen az üzemanyagot
kivéve. Persze Tamburini nem áll meg ezen a ponton: bejelentése szerint a következ?
lépésben újabb 10 kg-os csökkenés lesz egy új, titánium kipufogó-berendezés
beszerelésével (-4,68 kg) – ezt egyébként szintén kézimunkával építik (komoly
fétis!) a távoli Japánban
. Hogy miért pont ott? Nos, az MV ‘ázsiai
területi képvisel?je’, bizonyos Maekawa-san (aki mellesleg a Yamaha
versenyágazatának egykori f?nöke) hozta a kapcsolatot egy derék nipponi kézm?vessel.

A karbonrost alapanyagú kerekekkel (-2,5 kg) és a C-kerámia féktárcsákkal (-1,8
kg) együtt jóformán ki is van a mínusz 10 kilogramm. A karbokeramikus tárcsák
dolga talán némiképp magyarázatra szorul. Az eljárás egy orosz hadiipari
technológiából eredeztethet?
, jelenleg pedig a szlovén Mitzlav Gornik foglalkozik
gyártással, beszállításaal. Gornik volt az, aki b? tíz éve bevezette a karbonrostot,
mint olyat – az anyagot els?ként Tamburini használta fel a Ducati 888 Desmoquattrón.

A szenes-kerámiás megoldás komoly perspektívát nyit meg, de az eljárásnak azért
negatív oldalai is vannak. Az anyag ultrakönny? ugyan, ám nagyon kemény:
csak gyémántfej? gépekkel lehet megmunkálni
. ‘Az igazi nehézség az,
hogy kell?képpen sima felületet kapjunk a tárcsán, olyannyira, hogy ne terjedjenek
róla tovább vibrációk a fék felé. Ehhez tudni kell, hogy egy 0,02 milliméteres
egyenetlenség már vibrációt okoz’ mondja maga a tervez?.

A villa a Marzocchi, a fék (320/220) a Brembo m?helyéb?l való, az abroncs a
Pirelli Diablo Corsa (e: 120/70 ZR 17, h: 180/55 ZR 17) típusa. A hátsó lengéscsillapót
a Sachs németországi fejleszt?bázisa szállította, ugyanazok, akik az F1-ben
a Ferrari fellfüggesztésével munkálkodnak. Önálló olvasmányaink alapján a
motor kiegyensúlyozottsága egyedülálló
, még az agresszív kigyorsításoknál
sem akar az els? kerék ágaskodni.

ugrás fel