EST. 2002

Narancsba borult Mogyoród

Szöveg és képek: benzso

Maximálisan ki volt használva ezen a hétvégén a pálya. Krossz, enduró, supermoto, streetfighter és gyorsasági rendezvényeknek adott otthont a Hungaroring egyszerre.

A kis osztrák motorgyár is büszkélkedhet végre ezzel, hogy a motorozás minden ágában képviseltetni tudja magát. Mégpedig nem is rosszul. Szinte minden kategóriában ott vannak már a világ élmez?nyében. Ennek köszönhet?en megengedhetnek maguknak egy ilyen hatalmas rendezvényt, mint amit idén itt a Hungaroringre szerveztek.

Mikor megérkeztünk a pályára éppen Bessenyei Péter szállt fel a célegyenesb?l a repül?gépével, aki a Red Bull révén került a KTM rendezvényre. Manapság már szinte mindig egyszerre t?nik fel a két márka, és már-már elválaszthatatlannak számítanak. Ugye már nem is annyira furcsa, ha két kis cég összefog, mennyi mindent el tudnak érni együtt. A KTM és a Red Bull házasságából mindkét vállalat er?sen tudott profitálni.

Kishazánk fiai és lányai némileg kisebségben voltak, mert legtöbbször németül beszél? emberekkel találkoztam a boxban, akik kiállították a motorokat és a ruhakollekciójukat is. A magyar cégek közül az Oakley forgalmazója volt az egyik, amely kiállított a pályán, a hatalmas sörsátorral szemben.

Külön boxban voltak a Super Duke kupások, aki a délutáni versenyre készül?dtek éppen. Ezek a versenygépek is szigorú szabályoknak megfelel?en vannak felkészítve és Continental Race Attack gumikon gurulnak, az esélyegyenl?sség oltárán így áldozva.

Rengeteg motort ki lehetett próbálni és a saját motorokkal is lehetett menni az összes erre kijelölt pályán. Amikor kint voltam, akkor legtöbben a lenti parkolóból kialakított supermoto-pályát használták. Én két motorral jártam körbe a pályát: egy 950 Supermotóval és egy SuperDuke-kal, ami eléggé megtetszett ezalatt a pár perc alatt, amíg mehettem vele.

A krosszpályán is rendesen verettek a srácok, de volt, akit éppen a ment?sök kísértek le a pályáról, (szerencsére komolyabb sérülés nélkül).

Az endurósoknak a pálya közepén volt kijelölve egy útvonal, egyszer?bb és keményebb kanyarokkal, ahol ki-ki tudásának megfelel?t választhatott.

Amikor visszavittük az egyik tesztmotort, találkoztunk Koyamával, aki Talma és Faubel mögött bronzhelyen áll a 125-ös világbajnokság összesítettjében. Odaállítottam mellé Bencét, a nyolc éves, harminc kilós fiamat összehasonlításképpen. Szerintetek Koyama hány kiló lehet? Szerintem 40-45 kg között. Nem is csoda, hogy ilyen jól megy a KTM a 125-ben.

Itt futottunk össze még Sebestyén Petivel is, aki Red Bull Rookies Cup-ban szerepel. Peti elmondta, hogy még van két futam a sorozatból, ahol sorozatos balszerencse üldözte szinte egész évben, de még nincs veszve minden, mert megpróbál szépíteni a hátralév? versenyeken, hogy jöv?re is indulhasson a sorozaton.

A streetfighterek gondoskodtak a parkolóbéli látványosságról, Becman egy Super Duke-on mutatta be a közönségnek a tudását.

Hacuka
ugrás fel