EST. 2002

Németh Balázs: túl a spanyol teszten

A múlt hét közepén Németh Balázs a spanyolországi Jerez de la Frontérába utazott, ahol els? tesztjét teljesítette új csapata, az olasz Pedercini Racing Team Superstock 1000-es Kawasakijának nyergében, mellyel idén a FIM Superstock 1000 Kupa futamain indul majd, a top5-be kerülés céljával.

Eljött hát a várva várt pillanat, Balázs el?ször vehette birtokba új motorját, az 1000 köbcentis Ninját, amellyel idén a FIM Superstock 1000 Kupa abszolút élmez?nyét veszi célba. Az elmúlt három évet a Supersport 600-as világbajnokságon végigversenyz? magyar pilótának ez volt az els? közös tesztje új csapatával, és egyb?l nagyon jól szót értett az olasz mérnökökkel. A kétnapos jerezi teszt csak meger?sítette abban, hogy jó helyre igazolt, és idén igazán profi hátteret és m?szaki támogatást fog kapni csapatától.
 
– Túl vagy az els? közös teszteden új csapatoddal, a Pedercini Racing Teammel. Hogy sikerült a teszt, és mik az els? benyomások?
Németh Balázs: – Négy Superbike vb-s csapat, a Kawasaki, a Pata Honda, az Aprilia és az MRS ­társaságában teszteltünk Jerezben. A mi alakulatunk volt a legnépesebb a négy Superstock 1000-es és egy EVO-s pilótájával. Én izgalommal vártam már ezt a lehet?séget. Részben azért, mert rég ültem motoron és nagyon hiányzott, részben azért, mert közelebbr?l szerettem volna megismerni csapattársaimat, szerel?imet és a csapat vezet?it. Egyébként a szigorúan szakmai teend?k mellett a csapatépítés is része volt a kétnapos tesztnek. Az ismerkedés gyorsan lepörgött. A szerel?k az el?készített motorokat a pilótához igazították, melyekkel az aszfalt alkalmassá válása után délután kigurultunk a pályára. Nagyon pozitívak az els? benyomásaim. Egyedül az id?járás miatt voltam csalódott.


 
– Milyen volt együtt dolgozni a csapattal? Hamar szót értettél a szerel?kkel és mérnökökkel? Gördülékenyen ment a közös munka?
– Gyorsan összehaverkodtunk. Minden gördülékenyen ment. Nagyfokú szervezettséget, és fegyelmet tapasztaltam. Másképpen nem is m?ködhet egy hat pilótával versenyz? egyesület.
 
– Superstock 1000-ben három csapattársad lesz idén. Ugyanolyan mind a 4 motor? Azonos technikai feltételeket és m?szaki támogatást kapsz, mint a csapattársaid? 
– A csapat minden versenyz? számára azonos feltételeket biztosít. Egyel?re nincs okom ebben kételkedni.
 
– Visszakanyarodva a teszthez, hány kört tudtál megtenni a két nap alatt összesen?
– Sajnos összesen 30 kört tudtam csak pályán tölteni a rossz id?járási körülmények miatt. Mindkét nap délel?ttjét a boxban töltöttük, mert a pálya alkalmatlan volt a biztonságos motorozásra. Ennek többszörösét szerettem volna teljesíteni, de így is sikerült közelebbi barátságba kerülni motorommal.
 
– Milyenek voltak az els? tapasztalatok a Kawasakival? Hogy tetszik a motor? Nehéz lesz megszokni a 600-as versenygép után? 
– A 600-as motorral összehasonlítva természetesen érezhet? a nagy teljesítménykülönbség. De korábbi, ezres gépekkel kapcsolatos emlékeimet felidézve is egyértelm?vé vált számomra, hogy egy nagyon er?s er?forrás dübörög alattam. Kawasakival még nem versenyeztem, de két teljes szezont töltöttem el Superstock 1000-ben. Az azokban az években megszerzett tapasztalatom megkönnyíti majd a gyors ráhangolódást az új márkára. A bajnokság kezdetéig többször is lesz módom felülni a Ninjára.
 
– Azt lehet tudni, hogy a csapattársaidhoz képest milyen körid?ket sikerült elérned? A motor beállítása kapcsán támaszkodhattok egymás segítségére, vagy külön emberek vannak kijelölve minden pilóta mellé?
– Savadori és Lanusse tavaly is ebben a kategóriában versenyzett, és kiváló eredményeket ért el. Mindketten álltak dobogón. Körid?mmel kapcsolatban nem kell szégyenkeznem. A csapatf?nök, Lucio Pedercini elégedett volt teljesítményemmel. Savadori több éve meghatározó figurája a sorozatnak. Hozzá mérve magamat pontosan tudhatom majd, hogyan állok a felkészülésben. Ezen a teszten gyorsabb volt nálam, de úgy érzem, nem állok rosszul pillanatnyilag sem. Szezonkezdés el?tt még két tesztet tervez csapatom. Nekem ezek nagyon fontosak lesznek, mert lehet?séget adnak arra, hogy teljesen felzárkózzak a kategória élvonalához. Külön szerel?i lesznek minden pilótának, de a versenyévad során a beállítási adatbázisunk közös lesz. Ez óriási el?nyt jelent majd, f?leg ha figyelembe vesszük a kategória számára rendelkezésre álló sz?kösebb edzésid?ket.
 
A Superbike világbajnokság európai betétsorozatának számító FIM Superstock 1000 Kupa 2014-es szezonja az április 11-13-án megrendezésre kerül?, aragóni futammal fogja kezdetét venni. El?tte, márciusban a tervek szerint a Pedercini Racing Team még legalább egy, de ideális esetben két tesztet fog biztosítani pilótái, köztük Balázs számára, valószín?leg egy spanyolországi versenypályán. Addig a magyar pilóta idehaza folytatja felkészülését a szezonra, és az 1000-es motor jelentette fizikai igénybevételre. 

ugrás fel