EST. 2002

Norton: a V4 jön, Terblanche megy

A Radio TT-ben, a Man-szigeti Tourist Trophy hivatalos rádiójában Stuart Garner, a Norton tulajdonosa hivatalosan is meger?sítette, hogy a Norton Motorcycles a 2012-es Senior TT futamon el kívánja indítani új, 1000 köbös V4-es prototípus versenymotorját.

Ez év januárjában derült ki, hogy a Norton egy új V4-en dolgozik, de az akkori hírekkel ellentétben mégsem a MotoGP Moto1-es kategóriáját, hanem a TT-t vették célkeresztbe – legalábbis egyel?re. „El kell indulnunk a TT-n” – mondta Gardner. „2009-ben teljesen elbaltáztuk a lehet?séget, akkor az összes Wanker-blokkunk beadta a kulcsot. Azóta fejlesztjük az új motort, amivel gyári csapatként a 2012-es Senior-futamon el fogunk indulni.”

„Egy ezer köbcentis V4-es blokkot terveztünk, – folytatta Garner – a vázon pedig az FTR-rel közösen dolgozunk, egy csúcstechnikájú versenymotort fogunk kerekekre állítani. Nem sorozatgyártású modell lesz, ezért is fogunk csak a Senior TT-n indulni vele.” A tulajdonos arról még nem tudott nyilatkozni, hogy ki fogja megülni a motort (netán motorokat), mindenesetre a fels? polcról fognak válogatni: „Az idei els? 8-10 versenyz?re fogjuk kivetni a hálónkat, akik képesek a dobogóra állni, és meglátjuk, ki fog fennakadni. De tudjuk, hogy nem lesz egyszer?. A t?zkeresztségen már átestünk 2009-ben, meg is buktunk, de otthon ülni és siránkozni, hogy túl nehéz, nem fogunk. A nyakánál fogva ragadjuk meg a TT-t jöv?re!”

A Norton 1907-ben nyert utoljára Tourist Trophy-n, és több mint száz évvel kés?bb most megpróbálják újra az új V4-essel. Az új motor éles, sprintpályás tesztelésének megkezdéséig szinte már csak hetek vannak hátra, Garner szerint a nagyobb nyilvánosság el?ször szeptemberben láthatja majd az új Nortont az egyik pályateszt keretein belül.

Ezt a tesztelést azonban Pierre Terblanche (fent) már csak maximum, mint küls?s bámészkodó nézheti majd végig: alig fél évvel az után, hogy felvette a nortonos inget és beállt f?tervez?nek a kis brit manufaktúrához, a dél-afrikai motortervez? fenomén önszántából hagyja el Norton Motorcyclest. „A megfelel? financiális háttér biztosítása után rengeteg potenciált látok a Nortonban,” – mondta Pierre – „de jelen helyzetben nem tudok maradni.”

Terblanche szinte még ki sem pakolta holmiját de már csomagol is össze, vélhet?en Pierre és a Norton is máshogyan képzelte el a közös munkát. Terblanche egyetlen nyilvánosságot látott Norton-munkája az a néhány klasszikus modelltervezet marad, melyekr?l itt számoltunk be.

ugrás fel