EST. 2002

Növeli KTM-beli részesedését a Bajaj


Egyáltalán nem titkolt céljuk, hogy a KTM vállalat nagyobb részével gazdálkodjanak, mint maga az anyacég. A lépések haladnak szépen, sorban, épp a Bajaj tervei szerint: az eddigi 25,86%-os részesedésüket 31,72%-ra emelték az elmúlt hetekben. A cél persze szent és sérthetetlen: új koncepciókkal, mi több, zéróemissziós gépekkel árasztanák el a piacot. Egyesek azonban már most az „új Hondáról” beszélnek: aki hatalmas felvev?piaca által biztosítva egyszer?en fel fogja falni, és minden jogától meg fogja fosztani az európai céget.

A vészmadarak pesszimizmusával mit sem tör?dve, a felek elégedettek. A KTM megfelel? t?ke- és gyártási kapacitás híján nem lát biztos alapokat a jöv?beli terjeszkedésre, így épp kapóra jöhet az indiai Bajaj által a cégbe injektált t?ke, illetve a meglév? gyártósorok esetleges használata. A Bajaj, India második legnagyobb motorkerékpárgyára rengeteg kisköbcentis kétkerek?t értékesít Ázsiában, de céljuk lenne az európai piac térfoglalása is, esetleg KTM emblémával ellátott gépek értékesítésével. A KTM is terjeszkedne: kiskategóriás, olcsó termékekkel er?sítené magát ott, ahol már most is jelen van, illetve kipróbálná magát a délkelet-ázsiai régióban. Egy mindkét fél számára virágozó szimbiózis van kibontakozóban, mondják a vezet?k.

Egy teljesen új motorcsaládot szeretnének közös er?vel kifejleszteni, mely 125, 250 illetve 500 köbös er?források dinamikáját élvezné. Az enduró és supermoto szegmens feltöltése épp úgy céljuk, mint egyszer?, a mindennapokban használt utcai motorok piacra dobása. A félliteres blokkhoz „V” hengerelrendezésr?l pletykálnak a bels?sök. Egy teljesen másik vonalon, az alacsony- és nullemisszió útján is szerencsét próbálnának a felek. Két- és háromkerek? robogókat rajzoltatnának a mérnökökkel, melyek már a debütálásuktól fogva elérhet?ek lennének biodízel illetve elektromos hajtással.

A gondolatok, (ha még csak azok, és ha igen, akkor meddig) azonban még itt sem érnek véget. Négykerek? járm?veket is harcba vinne a narancs flotta, márpedig a tárgyalások és a tervek ez ügyben el?rébb vannak, mint gondolnánk. Kész tervekkel és megannyi ötlettel a zsebben várja a KTM a kisautók gyártósorra vitelét. A fenti koncepció itt is érvényesülne: nullemissziós és környezetbarát er?forrásokkal is elérhet? lenne a szabadid?autóként aposztrofált szerkezet, de lenne egy izomgép is, amit egy 300 lóer?s Audi motor vinne ?rült táncba.

A négykerek? projekt végtermékeit már 2010-ben a publikum elé tárná a KTM, ha jól alakulnak a dolgok. Hosszú távú célként az Európa legnagyobb motorgyártója címet célozta meg a cég, 220.000-es motoreladással 2020-ra.

ugrás fel