Hirdetés
Kezdőoldal Sporthírek sporthirek-motogp Nyilatkozatok és háttér Brno el?tt

Nyilatkozatok és háttér Brno el?tt

Hirdetés

Az els? brnói futamot a múlt ködébe vesz? 193o-ban rendezték. Akkor
motorversenyzés céljára remekül megfeleltek a cseh városka utcái. A jelenlegi
komplexum fejlesztései a nyolcvanas évek elején kezd?dtek, tehát b?ven az átkosban
– a pálya 1987-re készült el, azóta – kihagyásokkal bár, de – helyszíne a nemzetközi
motorfutamoknak.

A héten már megjelentek "esélylatolgató" cikkeink a cseh futam el?zeteseként.
Mivel mire ezt az írást olvassátok, már az els? szabadedzéseken is túl lesznek
a csapatok, álljon itt néhány nyilatkozat, melyet még szerdán adtak a delikvensek.

Valentino Rossi: "Remélem, a szurkolók velünk lesznek ezen a nagy
megmérettetésen, meg az idény hátralev? részében. Már csak nagyon kevés verseny
van hátra, és a vb nagyon kiélezett; némelyik pálya nekem kedvez, némelyik az
ellenfeleknek. Eddig szerencsés és szerencsétlen voltam, súlytott már büntetés,
az id?, a saját hibáim. Brno nem tartozik a kedvenceim közé, nem is ?rzök jó
emlékeket róla. Az itt végzett tesztek végül is jól sikerültek, úgyhogy reménykedünk,
hogy jó eredmény születik itt a bajnokság egészére nézve."

Hayden: "Reméltem, hogy hamarabb visszarázódom a MotoGP-be a suzukai
nyolcórás után. Az egy ?rület volt."

Max Biaggi: "Van egy speciális hely a brnói pályán, ami a szívem
csücske… eddig akármilyen motorral indultam itt, nyertem: Aprilia és Honda a
25o-ben, Honda és Yamaha az 5oo-ban illetve a MotoGP-ben. Ezek után hogyan ne
tetszene nekem a brnói ring. Fantasztikusak az emelked?k és a lejt?k. Viszonylag
gyors pályaként tudnám leírni, nagyon hosszú, és némely helyeken bizony improvizálni
kell, mert nincs egy fix ív, amin tovahaladhatna az ember – mint más pályákon,
például a Sachsenringen. A gy?zelemhez elengedhetetlen, hogy a kanyarokban is
megtartsa az ember a sebességet, hogy hagyja menni a motort. Itt nem szabad
nagyokat fékezni."

Livio Suppo, a Ducati Marlboro Team f?nöke: "A brnói tesztelésen
Troy és Loris egyaránt nagyon gyorsak voltak, és rengeteg tapasztalatot szereztek.
Németországban is elég jól mentek a dolgaink, mondhatjuk, hogy a Honda után
a második legjobb gyártó a Ducati. Nagyon sokat kell még dolgoznunk, hogy az
? szintjükre kerüljünk. Számunkra még csak most kezd?dik a MotoGP, és kijelenthetem:
addig nem leszünk elégedettek, amíg 1oo%-on nem teljesítünk."