EST. 2002

Off-road majális – Kosd

A csodák mégiscsak a Husquarna standján voltak. CE450, TE510 és az SM510 képében. A te510-n annyi kevlár volt, mint egy ?rhajón és gyönyör? volt. Sajnos a huskikkal nem lehetett menni, de legalább láttuk ?ket. A Kawasaki a Borka KX250F-jével és a nagy, kéthengeres, hétszázas quadjukkal jelentek meg. A 250-t rengetegen hajtották és dícsérték is egyben. A KTM és a Csiki Bege Autópláza standjai egymás mellett voltak, néhány típust közösen bemutatva. SX125, EXC125, SX250, EXC400, EXC525. Nekem a 125-ösök tetszettek, nagyon jó velük menni. A váci Gas Gas is kint volt, dícsérték a kétütem? 250-t.

A tesztelés reggelt?l egészen 5-ig tartott, végig peregtek a gépek. Mindezek közben nyílt nap keretében a krosszpályán bárki kedvére gyakorolhatott.

Negatívumként kell megemlítenem az ellopott EXC400-t. Sok tanulságal bír az eset, amikor ingyen összehozunk egy nonprofit rendezvényt, amivel csak jót akarunk tenni, akkor jön egy ilyen tolvaj és kárt okoz. Persze a motorokat tényleg lezserül adták oda, a KTM-nél még az adatokat sem kérték el…

A visszajelzések szerint mindenki számára meglep?en ötletes volt az alapgondolat, és hasznosnak találták. (Nem értem eddig miért nem találták már ezt ki.) Szerintem számos lehet?ség van még a további hasonló rendezvényekben. Szerettük volna, ha a tesztmotorokat két-három krosszfutam keretén belül profi krosszosok is tesztelték volna. Továbbá, az egyik legfontosabb célunk az volt, hogy a teljesen civileket, ill. a félcivileket minél nagyobb számban kicsaljuk a pályára és ott bemutassuk a sportágat nekik, hiszen ?k a közeljöv? motorosai és a versenyek szurkolói. Úgy gondolom, hogy pont bel?lük volt most kevés, de ez betudható az id?nek is, hiszen a rossz id?re pont ?k érzékenyek.

Mindezekt?l függetlenül remélem tudjuk még folytatni és esetleg még hagyomány is válhat majd bel?le. Amúgy most jutott eszembe, hogy ?sszel kijönnek a 2006-os motormodellek, amiket le kellene tesztelni…

Pilisy Sándor

ugrás fel