EST. 2002

Ohvale GP-0

Forgalom, rossz utak és paráztatás az egyik oldalon, méregdrága pályahasználat a másikon? Az Ohvale GP-0 megálmodói szerint nem csak ez a két lehet?ség van, hogy jól kisportmotorozzuk magunkat – mert bár egyre inkább korlátok közé szorulunk, vagy legalábbis próbálnak szorítani minket, higgyük el, nem kell rengeteg lóer? és MotoGP-min?ség? pályák ahhoz, hogy szórakozzunk egy nagyot. Az Ohvale egy kisméret? superbike, nagyobb, mint egy minimotor, de kisebb, mint egy pit-bike. 

A tervez?k, Valerio Da Lio és Claudio Pellizon természetesen nem tegnap kezdték a mérnökszakmát, mindketten az Aprilia nev? bolygóról érkeztek – egyikük a fejlesztési osztályon, másikuk futóm?-specialistaként kereste kenyerét évekig. Kettejük szellemi fúziójának eredménye ez a mid-bike (?k nevezik így), amivel bárki GP-men?nek érezheti magát, de a legegyszer?bb körülmények között is tesztelhet – nemhogy kamion, még furgon vagy utánfutó sem kell a mozgatásához, hiszen akár a kocsiban elfér, mint egy hátizsák. Kerekei csak 10′ méret?ek, így akár gokart-pályákon csapathatunk vele, ahol általában csak a minimotoroknak van létjogosultságuk.

Bár kicsi, mechanikailag els? osztályú termék a GP-0. Ferde acél cs?váz, felfordított teleszkópvilla (kérhet? állítható változatban is, úgy drágább, ugyancsak extrafelszerelés a kormánygátló), radiális féknyereg kétdugattyús kivitelben. Motorblokk tekintetében két választásunk lehet, egy 110 köbös, kb. 10 lóer?t leadó négyütem? er?forrás, vagy egy 160-as, 15-16 lóer?t prezentáló motor – el?bbi egy-, utóbbi négysebességes. Mindkét verzió esetében  65 kilogramm körüli tömeggel számolhatunk. A kicsi 3.600, a nagy 4.000 euró körüli összeget kóstál.

ugrás fel